Hey drenge.
Den her synes jeg satme er klamt, vil gerne høre kommentarer til alt i har lyst til at kommentere.
Vi er begge regs. Villain er dygtig vindende ok aggro spiller, som er glad for at 3bette og tage initiativ generelt.
Han spiller 27/23/5,60 med 3bet på 11,4 over 600 hænder og jeg mener det er det rigtige billede af ham.
Han c better meget i rr pots, især ip obv, men er ikke typen der kommer mega light ind og overspiller AA osv. Og generelt fortsætter han imo ikke vs rr i rr pots, hvis han intet har.
Jeg selv spiller 32/23/3,2 og jeg regner med villain også ser mig som fornuftig.
Well hvad gør jeg på turn her? Jeg er selv temmelig træt af mit turn bet.
Mit lille flopraise har jeg btw ik nogen større forklaring på, mixer det lidt op med luft og hænder. Men det tror jeg sgu ik villain ved. Især ik deep, da vi sjældent har spillet dybe pots.
$100.00 USD PL OmahaTable Linz (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 4: jEndE92 ( $97.00 USD )
Seat 6: DonQOT ( $60.00 USD )
Seat 8: Hero ( $314.25 USD )
Seat 9: JustGivit2Me ( $93.00 USD )
Seat 1: Villain ( $535.65 USD )
jEndE92 posts small blind [$1.00 USD].
DonQOT posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [6♠, 8♦ 8♠ 7♣ ]
Hero raises [$4.00 USD]
JustGivit2Me folds
Villain raises [$14.00 USD]
jEndE92 folds
DonQOT folds
Hero calls [$10.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 7♥, 7♠, 3♠ ] - 30
Hero checks
Villain bets [$22.50 USD]
Hero raises [$55.00 USD]
Villain calls [$32.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 2♠ ] - 140
Hero bets [$80.00 USD]
Villain raises [$380.00 USD]
Hero ???? 165 bag....
Trips oop i rr på flush turn vs rest 300bb deep.
Jeg checker turn. Enten er hero bagud med 5 eller 6 outs eller også er han miles ahead og kan snappe et bluff på river.
Altså den her linje er stærk og det er imo meget få small stakes spillere der gør det med skum. Enten har han ramt båd med sine danglers eller med hænder som KK33, AA22, 6655, eller også har han nut flush.
Jeg kan ikke blive enig med mig selv om vi skal komme nut flush i hans range. Hvis han har en hjerne - og det har han siger du. Så ved han jo godt du ikke har en båd super ofte på det her bord. Så at c/r nut flush for value / protection giver vel fin mening hvis han forventer du giver op med skum på river. Hvis du har 7xxx med en 6 eller 10 outer er det jo kanon for ham at få dig af den equity og slippe for at du rammer og skubber river.
Men det er akademisk om han gør det her med nut flush eller ej. For med mindre han har skum rigtig ofte så er det et snap fold. Og som sagt så er det her linje rigtig stærk og jeg tror aldrig jeg har set nogen gøre det som bluff.
edit: Hero får 3:1. Så ofte skal han heller ikke have skum da hero har 5 nut outs, nogen gange har han 6 outs. Jeg folder stadig.
Med en fd på bordet kan jeg for øvrigt ikke lide din flop sizing. Du giver fd's pris til at fortsætte. På et 773r bord er det fint.
Jeg TROR godt vi kan smide a nut flush i hans range.. Det er ikke sikkert han shover med den, men jeg tror godt han kan finde på det.
Er enig i hele dit indlæg.
Er også enig i nærmest alt hvad HK skriver.
Hvem er villain forresten? Og uden det skal blive en stor diskussion, hvad synes du så om JustGiveit2me?
Villain er Balthezar11.
Jeg har spillet en del med Just give, men jeg har faktisk ik noget indtryk af ham lige umiddelbart. Jeg kna faktisk ik huske hvad jeg synes om ham:)
Hvad tænker du da om ham?
Har kun spillet PLO 1½ måned seriøst, og i starten rensede han mig rimelig meget, både med et par gode sug fra hans side men også spew fra min.
Han kalder 3-bet rigtig light, men stacker meget sjældent af uden at have en godt draw eller bare floppet nødderne, som han også nogen gange har en tendens til at slowplaye synes jeg.
Jeg synes generelt bare han er vildt irriterende da jeg ikke har fundet særlig mange fejl jeg kan udnytte.
Er kommet lidt igen på ham mener jeg, men stadig nede omkring 4 BI's over 2,3k hænder.
Hvad hedder du? :p
Jeg kalder reverse - du better ikke sådan - og nu vil du gerne have at vide hvorfor donken ikke folder :o)
Som spillet bet/mucker jeg turn. Jeg better helt sikkert også turn da jeg ikke vil være for weak samt gå i call-call mode uden noget som helst clue. Fold fordi jeg ikke lige kan se hvad vi skulle slå.
Bryder mig slet ikke om Hero´s size på floppet da der er mange handsker der tager et kort af.
Endvidere er det en af de handsker jeg mucker pre fra UTG samt SB, da der skal en betydeligere ringere spiller end en selv til at kunne spille den profitable oop hele vejen.
Dion
@noid
Er det helt umuligt at tro der er god chance for at villain ikke både better turn og river og vi ved check-call turn giver os selv muligheden for at ramme nuts?
Hvad synes folk forresten om at flatte floppet? Da vi selv sidder med et par spar er vi ikke lige så bange for en spar og vi kan samtidigt give villain muligheden for at bluffe med A♠ og vi vel nærmest altid alligevel kommer ind mod han NFD hvis han har det eller er jeg helt væk i den tankegang?
Jeg er ikkel helt med på hvad du mener michael. Vi kommer altid ind mod hans nutflushdraw? Jeg tror da ikke at villain bare shipper nøgent a flush draw her når vi cr floppet, hvis det er det du mener?
Jeg kan bedst lidt at bygge potten når vi er så deep og har floppet trips. Når jeg kan gøre det her i sjov, skal jeg også kunne gøre det med ordentlige hænder. Samtidig hader jeg at sidde og flatte oop, da det så ret ofte bliver villain der dikterer om potten skal blive stor. Og bare fordi vi har spar, betyder det ikke at vi ikke er "bange" for at se spar. Spar kan jo netop ødelægge vores betaling. Hvis villain f.eks. bliver stædig med et overpar eller noget. Og samtidig kan det få os til at betale to streets hvis han rammer højere flush på turn, hvis vi går i call mode.
Så jeg synes helt sikkert floppet skal fastplayes.
Ja havde så ikke lige set, eller glemt det var så deep :) Mener self ikke mod et nøgent NFD, men mod hans KKAx eller AA**.
Det med at være bange for en spar var mere som i at der er mindre chance for der kommer en spar:)
Sender du selv AAxx med f draw ind over her når du er blevet cr? Jeg tror ikke jeg gør umiddelbart.
Jeg holder kæft nu :) Ved ikke hvorfor jeg hele tiden tænker på at det er omkring de 100bb vi spiller, hvor ja jeg ville komme ind med min AAxx NFD.
Men hvad ville du gøre i dette spot med AAxx med f draw? Du må gerne snakke selvom du vælter rundt:D
Jeg må sgu være helt ærlig at sige, at der ser ud til at være mange fejl i Hero's hoved i denne hånd.
Pre
Kald af 3-bet OOP mod en aggro villain med vores hånd, kan give os mange svære beslutninger; jeg vil foretrække et 4-bet, når vi fortsætter i hånden, hvis villain er typen, der har det bedst med at have initiativet. Kaldet er ikke forfærdeligt, men vi skal bare være obs på, at det er marginalt, og at vi ofte bringer os selv i svære sits, når vi snitter marginalt OOP mod en dygtig og aggro spiller. Havde vi haft 6789ss i stedet, havde jeg bestemt været mere tilbøjelig til at lade villain have initiativet i potten.
Flop
Lead/3-bet eller CR pot afhængig af, hvordan vi tror han vil begå den største fejl (jeg kan godt afsløre, at jeg mod denne type modstander kan finde en del meritter for at lead/3-bette, hvis det ellers er et værktøj, vi formår at anvende/balancere). Vores aktuelle CR er helt ubegribeligt i bet sizing med mindre vi er overbeviste om, at vi inducer villain til at give på re-nakken. Årsagen til, at jeg gerne vil have så mange brikker som muligt til midten nu er:
- Vi har en stærk, men sårbar hånd, som formentlig har meget få forbedringsmuligheder, når vi møder modstand
- vi er 300 BB's dyb
- Vi er OOP mod en dygtig og aggro modstander, der somewhat spiller ærligt post
turn
Jeg hælder mest til at potte turn, HVIS vi vil bette - det vil jeg dog helst ikke, men at bette 80 her efterlader os bare med en kæmpestor lort i en alt for svær gættekonkurrence, hvor vi nok ofte er i sækken (uanset villain's holding, synes jeg, hans turn-shove er super).
Konklusion
Hvis vi smider nu, hvilket vi nok bør gøre, har vi smidt 53% af stakken ind (300 BB's dyb) OOP uden at komme til SD mod en aggro villain, hvor vi rammer gin på floppet. Vi kan måske ikke generalisere alt for meget ud fra denne ene hånd, men med stor sikkerhed, kan vi sige, at vi med vores hånd ikke kan ramme et meget bedre flop. Derimod vil vi få mange flops som vi rammer langt mere marginalt, hvorfor vi må forvente at få tilsvarende komplekse beslutninger.
Disclaimer
OP; jeg synes normalt, at du har godt fat i spillet, men der er simpelthen så mange spots i denne hånd, hvor jeg er spejlblank på din tankegang og dybere plan - enlighten me please...
Coolhandjake
Jeg vil ikke have i tror at jeg er blank, så denne hånd er heldigvis reverse.
Jeg havde AAxx, tror nok jeg havde spar A.
Villain callede mig ret hurtigt og jeg følte mig sgu lidt owned. Men synes bare stadigvæk det er sick af villain at betale den når jeg temmelig sjældent ryger i skum så deep. Og generelt ikke bare sender air indover.
@OP
I knew it!
BTW: kæmpe LOOOOOOOOOL af nedenstående! ;-)
"Villain er dygtig vindende ok aggro spiller, som er glad for at 3bette og tage initiativ generelt."
Jeg bliver da nødt til at give den op for mig selv:D Jeg kan jo ik skrive "Villain er en passiv fisk, som generelt laver en del postflop fejl":D
@Koller
Nej, alle net-daters jeg kender siger godt nok også, at det bare er så pisse svært at beskrive sig selv! ;-)
@Asger_b
Ikke enig; med 300 BB's i stacken mod en gut, der elsker at have initiativet, kan jeg finde en del meritter for at 4-bette pre med mindre vi har en god grund til at tro, at han 5-better os light og med al ære og respekt for PLO100, tror jeg ikke, at vi skal forvente os en bred 5-bet range på trods af, at "villain" er en frisko-fyr.
Men kan vi ikke finde nogle bedre handsker at gøre det med end 8876ss?
@Asger_b
Well, det bliver nok aldrig den store cash cow, men hånden er til gengæld som oftest noget lettere at spille i en 4-betted pot med initiativ end en 3-betted pot OOP uden initiativ, men jeg advokerer bestemt ikke for, at vi som default skal 4-bette i spottet, men af vores 3 options, synes jeg umiddelbart at call rangerer lavest.
Min kommentar til OP om at 4-bette i situationen var møntet på, at vi ret tit havner i situationer, hvor vi OOP famler for meget i blinde med en halv-svag hånd, hvis vi ikke har initiativet. Når vi samtidig ved, at vi har en modstander, der spiller somewhat ærligt post og samtidig er 300 BB's dybe (som bør forstærke villain's ærlighed), forventer jeg, at vi i mange tilfælde får lov at nappe potten med vores c-bet, hvis vi 4-better pre.
Det er muligt. Men villains 3bet er 11%. Selv hvis hans range er 15% og han KUN 5better AA** så bliver vi 5bettet 1 ud af 6 gange. Hvis hans range er lidt strammere og hans 5bet range er lidt løsere bliver det selvsagt endnu oftere - måske så meget som 1 ud af 4.
Og det stinker altså ret meget at blive 5bettet når vi har denne her hånd.
Stacks er for øvrigt også sådan at villain kan kalde eller 5bette hele sin range. Vi får et fold PF tæt på aldrig.
Sidst men ikke mindst stinker det ret meget når vi cbetter og bliver poppet på en hel del flops som J72r, T62, Q64, flops med nøgen fd osv osv. Hvilket helt grundlæggende bunder i at vores hånd altså ikke er særlig god og er bagud i hot/cold eq mod villains range
De argumenter du fremfører for at 4bette frem for at folde kan for øvrigt bruges om enhver hånd: Villain er ABC og vi tager potten ned. Problemet er jo at hånden er nær bunden af vores range. Det giver imo meget lidt mening at vælge at 4bette denne hånd fremfor så mange andre. Oplagte 4bet hænder må være toppen af vores range som AA**, gode KK**, premium QQ**, ss og ds A høj rundowns og så tilføje en masse lavere rundowns som "semibluffs".
Er vi ude i at 4bette denne hånd er vi imo ude i at 4bette tæt på hele vores range.
Fetapik
Ye ved godt det var ret afslørende, men så vigtigt var det jo ikke at være hemmelig:)
@HolchKnudsen
Først og fremmest er jeg grundlæggende enig i det meste, du har skrevet - dog med et par justeringer:
1. 300 BB's dyb er det nok de færreste regs på dette niveau, der 5-better andet end spidserne, specielt med tanke på, at vi er UTG og giver på re-nakken; dog vil de fleste kalde vores 4-bet IP. Således vurderer jeg, at vi bliver 5-betted ca. 1/6 af gangene; altså modsvarende de gange villain har varerne.
2. Hænderne, du lister som oplagte 4-bet hænder er (med undtagelse af AAxx obv) netop de hænder jeg gerne vil spille i en 3-betted pot OOP; hænder, der spiller godt post og som oftest er relativ simple at spille uden initiativ og samtidig med god equity mod en standard 3-bet range på 11-12%.
3. Vores 4-bet er naturligvis en skæg og skal således sjældent bruges - vi er sådan ca. bagud, hver gang vi møder modstand, men mit argument for at 4-bette er den samme, som hvis en NL-spiller pludselig får den saftige ide at 4-bette J4s UTG, omend FE pre i NL er markant større. Til gengæld vurderer jeg, at spillet post i PLO er markant mere ærligt end i NL, så på et teoretisk plan er 4-bet bluffs mere avancerede og oftest dyrere i PLO, men samtidig er rewarden også tilsvarende større.
I denne situation er min rangering af vores muligheder pre: fold>raise>call med en stor overvægt til fold pga. de argumenter, som du selv fremfører vedr. hot/cold equity. Konklusionen er, at jeg hellere vil 4-bette bunden af vores UTG-åbnings-range end de midterste 90% af rangen, som jeg ikke har noget problem med at spille OOP uden initiativet - igen må jeg understrege, at der ikke er tale om nogen form for default play, men derimod ser jeg muligheder i at have en stram, men deceptive 5-bet range og en bred 3-bet calling range.
CHJ
Tak for dit svar. Der er helt sikkert nogen ting jeg skal tænke over