Ifølge Pokeroffice er villain loose passiv. Hans stats er 40:7:2,4.
Vi har spillet en hånd, hvor jeg raiser preflop med KK i position, han kalder i sb. Flop: Ad9cQd. Jeg better flop, han kalder. Turn 2c: check, check. River better han pot (20), jeg kalder. Han viser AK.
En anden vi spillede forløb sig således: Jeg raiser AJ, han kalder i positon. Flop 2sJc7s: jeg better lidt under pot, han clicker (15), jeg siger 45, han folder.
Nå, her er hånden:
$0.50/$1 - No Limit Hold'em - 4:58:22 ET - 2006/11/28
Seat 1: stanm02 ($92.30)
Seat 2: joe_wino ($132.05)
Seat 3: Model Maker ($107.70)
Seat 4: Rollin Romi ($43.05)
Seat 5: GoldSeraph ($152.10)
Seat 6: HERO ($245.90)
stanm02 posts the small blind of $0.50
joe_wino posts the big blind of $1
The button is in seat #6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [T♠ T♣]
Model Maker raises to $3
Rollin Romi folds
GoldSeraph folds
HERO raises to $10
stanm02 folds
joe_wino calls $9
Model Maker folds
*** FLOP *** [9♥ 6♣ 6♠]
joe_wino checks
HERO bets $16
Model Maker stands up
joe_wino raises to $32
HERO ?
Hvad gør vi?
TT i cut off NL100 max 6
Jeg folder. Han coldcaller dit reraise PF - du er bagud til en stor del af hans range.
Jeres anden hånd sammen antyder selvfølgelig, at han godt kan være ude i skæg når han klikker, men han betaler dig meget sjældent af med hænder du slår, så når alle pengene går ind, er du oftest dog.
Han caller et reraise preflop, så han kan nemt sidde med JJ-AA. Jeg folder den på en god dag ;)
Du slår ikke andet end bluff.
Fold. By the way. Din linie i AJ-hånden er helt off.
Et 3-bet på floppet et meget aggro, og jeg vil mene at man stort set hver gang man laver det nummer, enten overspille sin hånd, eller fastplayer sin monster så meget at andre gode hænder får et easy fold.
Hvad ønsker du opnå med et trebet? Hvilke hænder andre end settet hører du fra? lad da andre J lide i stedet for at give dem et easy fold.
Du ønsker ikke at gå til bunds på floppet med TPTK i en ikke reraised pot, med 100bb bag dig.
Konklusion: Spil lavere din møgtyr:o)
@Løpenthin
Jeg er enig med dig i at A,J hånden ikke er spillet optimalt, men jeg ville faktisk godt høre dit bud på hvordan man spiller hånden færdig. Du caller selvfølgelig villains clickraise på floppet, men hvad er linien hvis der falder henholdsvis et scarecard eller et ikke-scarecard på turn, når vi (som i situationen) er ude af position?
Håber du kan hjælpe mig.
Jeg caller. Leader turn og folder til yderligere action. Har har en styrke nok til at raise både på flop og turn slår han TPTK.
Leader du også hvis turn er Ks?
Hvad hvis han flatcaller dit turn-bet? Så check-caller du river med mindre boardet bliver meget skræmmende, eller hva?
Lader til alle synes fold er det rigtige. Det gjorde jeg så også uden ærgrelse. Ved ikke om call kan forsvares, eftersom vi har position og jo kan ramme set.....
@ Løpenthin
"Hvad ønsker du opnå med et trebet?" (AJ hånden)
Et fold eller så skal det koste at draw'e til flushen. Jeg plejer altid at spille høje pp's på denne måde når jeg bliver clicket på et draw heavy bord. Derfor gjorde jeg det også her. Altså vil jeg straffe hans click raise...
Jeg kan ikke rigtig huske at jeg er blevet straffet på det. Men jeg kan godt se dit poeng i at få dårligere J til at betale yderligere. Det vil jeg tænke over. Men hader virkelige at give billige kort og så blive slået. Derfor den valgte linje.
"Konklusion: Spil lavere din møgtyr:o)"
No way! lol
Jeg raiser alle turn leads, når villain lead/caller et raise på floppet OOP.
@ Asger_b
tror ikke helt jeg forstår hvad du siger, gider du prøve en gang til? :-)
Jeg tror han refererer til AJ-hånden.
Hvad vil du mene er den optimale linie?
@AB
Det vil sige du vil ikke calle click-raiset, for derefter at leade turn (når man er OOP) i ovennævnte AJ hånd? Hvad gør du så?
@Timo/Løp: Jeg caller, og checker any turn. Herefter er det op til, hvem villain er.
- AB
Jeg forstår ikke - han har tidligere clicket dig, og foldet til et 3-bet - ergo gør han det jo ikke udelukkende med made hands (eller monster made hands)
Jeg betaler ihf. floppet, og ser så turn an - alt efter hvad han byder beslutter jeg mig for hvad jeg vil gøre - som du beskriver ham, lyder det sagtens til at han kan have AQ/AK her.
Mickey