Denne her er hentet fra et andet forum, hvor jeg er meget uenig med næsten alle andre der laver indlæg. Vil derfor gerne høre PN's mening.
Spillet er 9-handed NL 400
Effektive stacks 500$
Hero spiller TAG, men har for nyligt været involveret i en del hænder.
Villain beskrives som "Solid" og tænkende. Tror nok at solid betyder tigth/laver ikke mange fancy ting. Har jeg ret?
Hero har T♥ T♦ UTG+2 og åbner til 12$ --(Det var ikke mig)
Eneste caller er villain i CO-1.
Flop 5♥ 5♦ 5♠ - pot 30$
Hero bet 20$ --------------(Igen, det var ikke mig)
Villain tænker lidt og raiser til 60$
Hero?
Er ikke interesseret i den under-betning der er foregået op til nu, kun linjen herfra.
TT på 555 flop.
Nu er det lidt over mit niveau, men standart TAG hejser vel JJ+ pf, så en range der hedder mindre pp er mere sandsynligt imo. Jeg siger 170$
Alt. call og cr turn.
Medmindre villain ofte coldcaller overpar i pos. og det at han ser os som LAG gør at jeg mener vi er foran hans range.
3 bet
3bet huh?
Call virker for mig helt oplagt uden dynamik. Jeg tror vi får problemer med at få ret meget mere value ud af noget vi slår med mindre han er på air og hvis han er på air skyder vi ham af det med et raise.
Både preflop og flop spillet er da helt standard. Call nu, og afvent villains reaktion.
Enig i et call. Villain er mere sandsynlig på AJ eller AQ som på et pp, der slår dig. Som Marryat siger, havde vi nok set noget til PP's over JJ.
Der er selvfølgelig ting som slowede AA/KK og A5, samt 45/56 suitede connectors. Sandsynligheden er dog nok at han sidder med to høje, som gerne vil tage potten ned her og nu.
Call og reevaluer turn.
Som turbofluen og Marryat
Hans reraise er en føler, som han sender ud for at se om hero har ramt.
At calle her er da det dummeste - Som alpha skriver : Hvad gør vi med overkort i forhold til vores TT.
Ingen chancer skal gives væk så et reraise er på plads.
Her er en lignende hånd fra i går, spilleren med den bedste hånd valgte at kalde i stedet for at raise på floppet.
Så at din Villain raiser kunne indikere bluff og derfor synes 3-bet rigtigt.
Det eneste HERO har fået ud af at afvente turn at give et gratis kort væk, da beløbet til at 3-bette floppet nu bruges på turn i stedet for på floppet, hvor det ville have set stærkere ud.
NL200
Seat 6: Spiller 1 ( $277.65 USD )
Seat 2: Spiller 3 ( $333.80 USD )
Seat 1: Spiller 2 ( $61.11 USD )
Seat 5: Spiller 6 ( $253.22 USD )
Seat 3: Spiller 4 ( $169.80 USD )
Seat 4: Spiller 5 ( $197 USD )
Spiller 6 posts small blind [$1 USD].
Spiller 1 posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Spiller 1 [ 2c 7c ]
Spiller 2 folds.
Spiller 3 raises [$7 USD]
Spiller 4 folds.
Spiller 5 calls [$7 USD]
Spiller 6 folds.
Spiller 1 folds.
** Dealing Flop ** [ A♦, A♥, A♣ ]
Spiller 3 bets [$12 USD]
Spiller 5 calls [$12 USD]
** Dealing Turn ** [ 2♥ ]
Spiller 3 checks.
Spiller 5 bets [$20 USD]
Spiller 3 calls [$20 USD]
** Dealing River ** [ 2♠ ]
Spiller 3 checks.
Spiller 5 is all-In.
Spiller 3 calls [$158 USD]
Spiller 3 shows [ J♥, J♣ ]a full house, Aces full of Jacks.
Spiller 5 shows [ A♠, 9♠ ]four of a kind, Aces.
Spiller 5 wins $394 USD from the main pot with four of a kind, Aces.
jeg siger 160 og folder til push, flatcaller han pusher jeg any turn...
Der er lige en ting jeg glemte at få med i går:
I løbet af session har villain 3-bettet hero op til flere gange, så der er ikke grund til at tro at han slowspiller preflop.
Ud fra floppet vurderer jeg at villain bluffer. Raise - og kald push på floppet.