En hånd fra NL100 jeg spillede i går. Vil gerne høre jeres mening om hånden.
Har spillet ca. 20-25 hænder, Villian var her fra starten. Han har ikke gjort væsen af sig, han har raiset en gang PF, hvor folk smider. Jeg har kaldt et raise i BB tidligere, men foldede floppet. Hero har 100$, Villian dækker.
Nu til hånden. Foldet til Villian på Knappen, som siger 4, jeg kalder som eneste i BB med QJ ♠.
Flop: T ♦ J ♦ Q ♣ (8,5)
Hero bets 7$, Villian raises to 14$, Hero calls 7$
Turn: 5 ♥ (36,5)
Hero checks, Villian bets 39$, Hero folds
Hvad siger I til det?
TTP folder, NL100
Jeg siger 50 på floppet og betaler et AI. Betaler han, er jeg AI any turn basicly. Du flopper en super hånd, og vælger at nægte profitten den kan tilbyde, underlig linje. Alternativt checkraiser jeg hellere sådan et flop her, og folder aldrig for 100BB.
Du siger han ikke har gjort meget væsen af sig over 20-25 hænder. Hvilke hænder kan du slå som han spiller sådan her? KK og AQ samt AA?
Selvfølgelig er der en chance for, at han er i sjov når han raiser fra knappen, men det virker nu ikke sådan udfra din beskrivelse.
Jeg folder også. Tror vi ser AK rigtig tit her.
Halli hallo hvis Hero ikke smækker stakken ind her, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor han callede preflop i første omgang..
@Analpirat
thx, ved FR havde jeg foldet den preflop, til en TAG/Sten hehe
"Halli hallo hvis Hero ikke smækker stakken ind her, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor han callede preflop i første omgang.."
For at citere en kammi: "Det der argument holder simpelthen ikke."
@ Mancini
Og så alligevel. Hvilket flop er det ellers du leder efter hvor du får masser action, men sagtens kan være god?
@ ManCini
Hvilke andre argumenter leder du da efter?
Hvad er argumentationen for den linje du selv vælger da?
Nej ved godt det er en floskel, men stadig sand. Du skal ikke calle oop med marginale hænder, hvis du ikke føler at du kan sende stakken i på det flop.
Det bliver read baseret, 50/50 om jeg er AI eller drysser. Begge dele kan bestemt forsvares. Men mod ukendt villian, som jeg har spillet 25 hænder med, drysser jeg også her.
Vi er foran mod AQ, KK, AA, QT, JT, KQ + AJ, KJ, KT...
Det ser altså ikke så skidt ud for hero. I øvrigt er 25 hænder alt for lidt at kunne konkludere noget ud fra.
@ abehjerne
Du behøver ikke at tro vi er forand mod aa eller kk, der er vi faktisk rent matematisk :)
"Poker for begyndere" er en glimrene bog hvor du kan lære alt fra poker regler, odds, position osv . :)
Den vil jeg anbefale dig :)
Ej, til det mere seriøse. I det villan åbner fra knappen tror jeg ikke nødvændigvis han sidder med hænder som vi er bagud i mod. Vi må antage han range er mere bræd. Derfor ville jeg skubbe stacken ind hvis jeg var dig,mancini. Vi kan ikke udelukke han sidder med ak-tt-jj-qq, eller 89. jeg er sikker på han også ville gøre dette med hænder vi slår.
@Loki
Vi er også fora 72, 85, 87, 86, A2, A4 osv osv osv. Min pointe er bare, at jeg ikke tror villain spiller halvdelen af den range du har opsat i din post, på den måde det er tilfældet her.
@joonas
Nej, det gør jeg ikke. Udfra det sparsomme read som Mancini har og den måde hånden er spillet på, siger jeg, at jeg tror vi ser AK her tit.
@ Analpirat
"Min pointe er bare, at jeg ikke tror villain spiller halvdelen af den range du har opsat i din post, på den måde det er tilfældet her."
Det tror jeg gerne han gør. 25 hænder er altså for lidt til at konkludere noget.
Min range:
KK, AA, QT, JT: Tror jeg gerne han spiller på den måde.
AQ, KQ: Lidt mindre sansynligt, men stadig ret sandsynligt.
KJ, KT: Endnu mindre sandsynligt, men mange vil tælle sig frem til 13 outs og spille den sådan.
AJ: Klart mest usandsynligt.
Tror ikke han har AK idet han overbetter turn, men det kan self ikke udelukkes.
Vil lige påpege at den data vi har på villain er fra 20-25 hænder!!!!
Ikke vildt meget vi kan bruge den til....
At han har været tight og kun raised en gang kan jo være fordi han har fået 20 gange 27o... :)
Hvad jeg mener er bare at sætte vores modstander der raiser fra button til et handrange på 1-2-3 hænder er vel lige snævert nok når vi nærmest ingen stats har på ham.....
Jeg havde sgu raised hans click raise....
Jeg kan godt lide din linie, indtil du folder turn. Jeg CR'er AI på turn, og forventer jeg er i front mod en std. click villain på NL100 ofte nok. Enten mod AA, KK, AQo, AQd, Axd, KQ etc. Af og til er du endda oppe mod samme hånd.
Som standard synes jeg ikke flopclick's er så skræmmende.
Mickey
"Halli hallo hvis Hero ikke smækker stakken ind her, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor han callede preflop i første omgang.."
Arggh hvor jeg bare hader, når folk kommer med det argument. Det er noget af det værste vrøvl nogensinde.
Kan ikke lide at spille en drawing hand OOP, så alt efter hvilken type jeg er oppe imod enten mucker eller reraiser jeg (for at tage potten ned preflop). Når du caller ved du ikke hvor du står og samtidig har du et easy fold hvis villain re-re-raiser.
Som spillet, reraiser jeg floppet og hvis villain kun caller skubber jeg resten ind på en blank turn.
@mickey
Jeg er enig med dig i at flop clicks ikke er så skræmmende, men det handler mere om hvad flop clicket bliver fulgt op med på turnen. Her får han et pot bet i hovedet på turnen og jeg mener derfor at det er meget farligt. Jeg ser alt for ofte det spil med flop click og pot bet på turnen med et monster. Det virker som om at hvis villian er ude i noget sjov eller har TP så kommer der ofte et mindre bet på turn...
Uhm.. sker der her?
Der er absolut INGEN der mener han kan være oppe mod et set? - Endten det eller AA/KK, jeg smider den dog ikke her :P
Jo, men Hero sidder med 2 af hans set-outs. TT er selvf en mulighed.
Arggh hvor jeg bare hader, når folk kommer med det argument. Det er noget af det værste vrøvl nogensinde.
Hehehehe, jeg vidste den ville komme.
@ SC
Preflop er std., det er ikke værd at bruge tid på.
@ Joonas og eufor
Det er altså helt standard at calle PF og leade. At checke floppet er helt i skoven, af mange grunde, som I sikkert ved.
@ Mickey
Jeg synes situationen er marginal, lidt mere end du har stilt det op. Det kan godt være jeg ser spøgelser, men jeg har sq fået en del respekt for scenarier som disse. Flopclick, og overbet next street. Overbet stinker sådan!
Anyway, min post er lidt tricky, jeg skubbede turn pga det sløve read. Jeg ville gerne se folk reaktion på et fold i denne situation. Der er delte meninger, og jeg kan både tale for og i mod et fold.
@ Loki
Nogle gange skulle man ikke tro folk læste de HH's:
"Hero checks, Villian bets 39$, Hero folds"
Analpirat: LOL, nogle gange skulle man tro, at folk ikke læste tråden:
"Anyway, min post er lidt tricky, jeg skubbede turn pga det sløve read. Jeg ville gerne se folk reaktion på et fold i denne situation. Der er delte meninger, og jeg kan både tale for og i mod et fold."
@ Ahle
GG - Hehe, undrede mig nu også over hvorfor han havde postet resultatet in the first place.
@ ManCini
At checke floppet er absolut ikke i skoven, men måske marginalt dårligere end at skyde ud i den. Når du så får din ønskede action for at bygge pot, forstår jeg ikke man bare caller. Måske det er forskellige i spillestil på ens forskellige hænder, men jeg kan aldrig drage nytte af at flatcalle floppet her.
Vi leader primært floppet fordi vi imo ikke kan check-raise - hertil er vores hånd for svag - eller check-calle det - hertil er vores hånd for stærk.
Jeg synes problemet i hånden er hans click på floppet i mit hoved kan det betyde - hvis vi følger en alm. crypto donks click range! - : (TT+, AQs+, QTs+, JTs, 98s, AQo+, QTo+, JTo)
Hvis vi sætter det ind i pokerstove giver det følgende % efter turnen:
Hero: equity: 49.627% win: 46.35%
Villain: equity:50.373% win: 47.09%
Så helt 50/50, man kan selvfølgelig diskutere om han clicker med Aq her og om han raiser alle de hænder der fra knappen, men jeg har i hvert set en del lave lignende plays.