TTP i RR Pot (200NL)

#1| 0

Jeg fik ikke kopieret Hand History, så det bliver efter hukommelsen. Ingen reads på Villain, vi har begge fuldt buy in.

6-handed, 200NL, jeg er i 1st pos og laver standard raise 4xBB med med AKs. Villain sidder på knappen og 3-better, jeg kalder. Potten er dermed ca. 50usd.

Flop: A-K-Q rainbow. Jeg checker, han byder 10, jeg kalder.

Turn: 4x. Jeg checker, han byder 20, jeg kalder.

River: Kx. Jeg byder halv pot, han reraiser all in, jeg kalder.

Kommentarer til hånden?

05-05-2007 20:26 #2| 0

Raise flop, rest turn.

Mickey

05-05-2007 20:42 #3| 0
OP

1. Hvorfor vil du raise floppet? ER du overhovedet ikke bange for AA, KK eller QQ?

2. Hvad kalder han med som du kan slå?

Jeg fatter ikke dine foreslag, slet ikke når du ikke argumenterer for det!

05-05-2007 20:45 #4| 0

Denne her tråd handler om value, ikke om at du blev slået af AA ik...?

05-05-2007 20:50 #5| 0
OP

Nej, den handler om at der er adskillige holdings der kan slå mig. Og det ka godt være TTP ser stærkt ud, men hvad reraiser folk med PF?

AA (slår mig)

KK (slår mig)

QQ (slår mig)

AK (lige op)

AQ (jeg vinder, men marginal raiseholding)

JJ (jeg slår, men han folder naturlgivis til raise, så minus value)

TT (se kommentar til JJ)

EDIT: Hvis der sku være nogen tvivl, refererer ovenstående sfli til floppet, ikke til river.

05-05-2007 20:52 #6| 0

Jeg reraiser med alt!

Du kunne måske skrive lidt mere om dynamikken ved borde så...?

05-05-2007 20:54 #7| 0
OP

@ ـJungleras og Mickey

No offence, men I er endnu ikke kommet med ET eneste argument for jeres linje. Ser frem til at svarer på mine overvejelser postet ovenfor.

05-05-2007 20:55 #9| 0

"Du kunne måske skrive lidt mere om dynamikken ved borde så...?"

05-05-2007 20:55 #8| 0

Uh, jeg glemte helt, fold preflop når du er oop.

Din hånd har galt store reverse implied, lave implied odds.

Raise floppet fordi du skal have bygget en pot, 10 ud i 50 = du kan ikke valuecalle.

Mickey

05-05-2007 21:14 #10| 0
OP

@ 'Mickey

JEg ka godt se dit argument ang. PF.
Jeg forstår dog stadig ikke at du er så ivrig efter at bygge en stor pot op når vi formentligt er bagud, og hvis vi ikke er, så kalder han ikke et raise.
Vil spørge dig konkret om du går hele vejen hvis du blir trukket AI på flop?

@ Jungleras

JEg har som nævnt ingen konkrete reads på Villain, men jeg vurderer spillet ved bordet som værende std. TAG. Har ikke været nogen vilde moves, virker som om folk generelt spiller deres kort.

EDIT: I øvrigt ku jeg godt tænke mig at få nogle kommentarer til mit riverbet. Jeg har efterfølgende foprtrudt at jeg ikke byder mere, jeg går jo broke under alle omstændigheder hvis jeg er slået. Så ka lige så godt byde potten, især fordi der er en vis sandsynlighed for at Villain ka betale af. Hva sir I?

05-05-2007 21:20 #11| 0

"Jeg forstår dog stadig ikke at du er så ivrig efter at bygge en stor pot op når vi formentligt er bagud, og hvis vi ikke er, så kalder han ikke et raise.
Vil spørge dig konkret om du går hele vejen hvis du blir trukket AI på flop?"

Når du caller preflop, hvad mere end top to forventer du så at floppe for at du er villig til at få stakken ind ?

Hvis vi ikke er foran, f.eks mod JJ/TT, så får vi ikke flere penge til midten medmindre han rammer straight/set = raise.

Har du planer om at folde hvis du raiser til ~60 på floppet?

Mickey

05-05-2007 23:01 #12| 0

"QQ (slår mig)" Nej. Du vinder over QQ. Du har bedre fuldt hus.

"KK (slår mig)" KK findes ikke i den her hånd. Der er kun 1 konge tilbage i decket.

"AA (slår mig)" Ja, og det var sikkert det han viste op, siden du poster en så åndssvag en hånd.

Resten slår du.

Så reelt 1enkelt hånd som slår dig. Hvis du er i tvivl om at du skal AI-her, så måske du skulle overveje ikke at spille AKs.

05-05-2007 23:26 #13| 0

jeg kommer igen med 75 preflop så ved jeg hvor jeg er..

05-05-2007 23:55 #14| 0

@MFrandsen

Er et 4-bet oop med AKs ikke way off her. Det synes jeg.

@zmag

Desuden synes jeg at hånden er ret standard, jeg checker de to første streets, da en enhver styrke vil få modstandren til at folde med alt andet end det der slår os, hellere få modstanderen til at bluffe og opretholde potcontrol. Hvis vi sidder i position byder vi naturligvis med det samme. Det er stort set kun AQ der vil betale any VB eller en donk med AJ-AT, spørgsmålet er hvad villains 3-bet range er, meget meget sjældent AQ,AJ,AT IMO.

Jeg stacker naturligvis på river anyday men først på river

05-05-2007 23:59 #15| 0

4 bet er helt væk her...

Spillet er NL200 og dynamikken er aldrig til det, eller MEGET MEGET sjældent

Med 4 bet skræmmer vi alt vi slår væk...

Men ellers er det sagt

Raise flop, turn og river... Hvis du er slået er det bare ærgeligt mester... Reload og op på hesten..

06-05-2007 01:09 #16| 0
OP

@ 'Mickey

"Når du caller preflop, hvad mere end top to forventer du så at floppe for at du er villig til at få stakken ind ?"

Først og fremmest er jeg jo enig i det du skrev før - jeg bør ikke kalde PF da jeg nemt kommer i problemer selv hvis jeg rammer. Når det er sagt, så vil jeg langt hellere blot floppe A end både A og K, og jeg vil da slet ikke stille mig tilfreds med TTP fordi det lyder af meget, når nu der også er Q på flop.

@Andjohs

Du snakker om riveren... alle mine kommentarer var knyttet til flop. Riveren er vi alle enige om - her går jeg hele vejen uanset hvad. I øvrigt ka jeg oplyse at han ikke havde AA.

@ ِAlle som advokerer raise på flop
Jeg synes stadig ikke der er kommet overbevisende argumenter for raise (eller potbet) på flop. Svar venligst på disse spørgsmål:
1. Blir vi kaldt af noget vi ka slå?
2. Er det ikke korrekt at der er flere mulige holdings som slår mig end jeg ka slå?

RESULTAT AF HÅNDEN:
Villain viser QQ, og jeg tar fuldt buy-in.

06-05-2007 02:47 #17| 0

Ja vi bliver kaldt af noget vi kan slå. Jo det er korrekt at der er flere mulige holdings som slår dig.

AQ og JJ/TT. Og jo han kan godt calle med JJ/TT, hvis han kan finde på at bette 1/5 af potten i en reraised pot på det board. Han er tydeligvis elendig.

Du glemmer at du også bliver nødt til at beskytte din hånd, hvorfor give ham gratis kort til TT/JJ?

På river så byder jeg 3/4 af potten, eller C/R AI. Normalt ville jeg dog nok bare bette 3/4 af potten.

06-05-2007 03:50 #18| 0
OP

@ HardkAre

Ud over AQ (som er en marginal reraise holding på 200NL std. TAG), hva kalder så et stort flop raise som vi ka slå? Bild mig ikke ind at der kaldes med gut shot (JJ - TT) medmindre VIllain er ekstremt donket

SAndt at jeg lader ham trække billigt når jeg checker, men han rammer kun 16% med JJ og TT.

Men lad os sige vi følger jeres eksempel og raiser til fx 50, Villain reraiser dig så AI - kalder du her? Her mener jeg da du har fået klar besked og bør folde...

06-05-2007 04:57 #19| 0

Damn jeg synes villains river raise er spew her og jeg plejer ellers altid at kunne lide marginale valuebets.

Jeg ville sige 4-bet preflop, men er kommet i tvivl. Jeg har regnet lidt på tallene og smider en post imorgen når jeg har fået sovet og er blevet helt ædru.

06-05-2007 05:19 #20| 0

For en gang skyld er jeg enig med Alex den spewmonkey..

Villains river raise er vel standard..

06-05-2007 12:04 #21| 0

Hvis man ikke 4better her, er det fordi man 4better for lidt!

06-05-2007 12:17 #22| 0

Her er hvad jeg kom frem til, da jeg regnede lidt på det:

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

En standard taggish villain 3-bet range på nl200 er TT+, AKs, AKo. For nogle er den større, nogle mindre. Det skal man selvfølgelig justere sig efter.

Hvis vi har AKo giver det:

3AA
3KK
6QQ
6JJ
6TT
3AKs
9AKo

36 Hænder

Vi havde tidligere en tråd, hvor flertallet anbefalede at folde QQ til et 4-bet ai preflop, så hvis jeg antager at villain kun caller med AA,KK. Det er 6 hænder. Dvs 5/6 gange samler vi en 17,5bb pot op preflop (sb, bb, vores 4xbb, villains 12xbb)

Mod KK+ har vi 18,5% equity. Dvs vi taber 63bb hver gang han caller.

5x17,5bb - 1x63bb = 24,5bb.

Et overskud på 24,5bb pr hånd er en del bedre end hvad jeg forventer her, så mine opsatte ranges skal nok justeres lidt. Hvis villains calling range er KK+,AKs vinder vi 2,5bb pr hånd. Er villains calling range KK+,AKs,AKo taber vi 8,5bb pr hånd. Vs QQ+, AKs vinder vi 2 bb pr hånd. Er den QQ+, AKs, AKo taber vi 26,5bb pr hånd.

Umildbart ikke noget endeligt svar. Hvis vi folder taber vi 4 bb pr hånd. Hvis vi caller og skal spille AK ude af position mod et 3-bet er det svært at sige hvad vi skal forvente. Metagame overvejelser er også ret sværre at regne på. Der er heller ikke nogen døde penge i pulje. Mod et standard squeeze f.eks. er jeg sikker på et 4-bet med AK er klart profitabelt.

Ret simpelt jo større villains 3-bet range er, jo mere skal AKo 4-bettes. Derfor bliver det nok også bedre jo højere du bevæger dig op i stakes.

Hvis andre har lyst til at regne lidt videre må de meget gerne det. Jeg er ikke hjemme igen før engang i aften. gogogoggo Brøndby

06-05-2007 14:50 #23| 0
OP

@ Asger B

Jeg er temmelig sikker p[ at der er minus EV ved at 4bette AK pf på 200nl... ka du uddybe hvorfr det er godt?

06-05-2007 21:58 #24| 0

Du kan aldrig sige at det er minus EV at 4-bette AK pf på NL200, det afhænger sygeligt meget af dynamikken ved bordet - Jeg kan finde borde hvor jeg gerne vil til midten med AKo, og borde hvor jeg knap nok tør 4-bette QQ eller KK.

Mickey

06-05-2007 22:42 #25| 0

Særligt håbløs hånd at vurdere uden reads, table-images og borddynamik - anyhow interessant...

Pre-flop skal 4-bettes (rest) eller foldes alt efter read på villain. AK skal se 0 eller 5 kort.

Med det range du foreslår TT-AA + AQ/AK må det vist være 4-bet rest der er max EV - folder vel alt andet end AA(3) og KK(3) - og kun AA efterlader dig helt død - seals the deal - rest :o)

ab sez it: "Hvis man ikke 4better her, er det fordi man 4better for lidt!"

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar