Villain spiller 60/4/1.5 og er grunden til folk sidder ved bordet.
Texas Hold'em $1-$2 NL (5 max)
Seat 2: Villain ($319.65 in chips)
Seat 3: _Vitous_ ($200.60 in chips)
Seat 4: M_Carey_Fan ($293.95 in chips)
Seat 5: Hero [ A♠,K♣ ] ($216.15 in chips)
Seat 6: B-minton ($9.35 in chips)
ANTES/BLINDS
B-minton posts blind ($1), Villain posts blind ($2).
PRE-FLOP
_Vitous_ folds, M_Carey_Fan folds, Hero bets $7, B-minton folds, Villain calls $5.
FLOP [board cards A♦,K♥,J♣ ] 15
Villain checks, Hero bets $12, Villain calls $12.
TURN [board cards A♦,K♥,J♣ 7♥] 39
Villain checks, Hero bets $32, 0liv 04 calls $32.
RIVER [board cards A♦,K♥,J♣7♥ 5♥ 103
Villain bets $103, Hero???
TTP mod passiv fisk NL200
umiddelbart ligner det et eller andet qj crap der misset sin streg og nu skal ud og lege flush... Snapper her any day...
Der er flere kombinationer af QT han kan have, end der er QJ crap, og det ligner hans linje meget. En villain med hans stats vil slow playe nuts stort set 100% af tiden.
Lad os sige at det er hvad han har. Hvad tænker han så på river? mit gæt er "Uha! Nu ligger der en flush på bordet. Hvis han har et es, så risikerer jeg at han bare checker efter, så jeg må hellere selv bette".
Jeg syntes den er lidt grim. Nu er det selvfølgelig også nemt for mig at gætte, at side hånden er lagt til analyse, så er det nok fordi hånden havde et uheldigt udfald, men som titlen understreger, så snakker vi om en PASSIV fisk. Det er ufattelig sjældent at sådan en går ud og laver et stort river bluff. Især ikke når der ligger både et es og en konge på bordet. Jeg tror at det aller dårligste vi kan se fra villain er AJ, men som sagt så er der flere QT kombinationer , han kan have, end der er overspillede esser.
Hvad ville jeg ærligt selv gøre i situationen, når jeg ikke har den luksus at vide at det er en hånd, der er lagt til analyse, sikkert fordi det er et slemt setup, og jeg ikke har alt den tid i verden jeg ønsker mig til at tænke over et svar?
Jeg ville i hvert fald bruge det meste af min time bank, og hvis jeg ikke har fået lukket mit leak (http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=177083), så kan jeg nok ikke nære mig for at kalde, vel vidende at jeg taber noget nær 90% af tiden.
@Thomas.. hvordan det? er ret sikker på han checker alt anden end set, flush eller straight.. kan ikke se denne type spiller lige pludselig fyre et stort bluff ud....
Edit: men synes også tit det er sådan nogle modstandere, der lige pludselig mister tålmodigheden, og gør mærkelige ting.. så tror måske jeg caller her, kommer meget an på feeling osv. Men skubber i hvert fald ikke. Nu har jeg ikke erfaring med sådan nogle donks på dette level, så ved ikke hvor godt mit bud er
Nu har jeg lige læst en bog, og så kan jeg jo ikke lade være med at citere fra den.
Ifølge Sklansky, så trumfer den information man får fra et stort river bet alt den information man tror man har samlet op igennem hånden. Ja, villain ligner en der har siddet og trukket til en gut shotter, men nu skyder han stort på et bord, der med stor sandsynlighed har ramt en tight spiller lige i numpetten, og som har skudt to barrels afsted. Her skal vi altså ikke tænke så meget over hvor ofte han bluffer, som over hvor tit han har en straight og hvor ofte han har en flush.
Jeg kan altså dårligt se hvordan vi kan kalde, endsige skubbe stakken til midten.
Muffies, Kan vi ikke snart få resultatet? Jeg vil gerne vide om jeg er genial eller bare excentrisk :-)
Altså WTF af en post!
Det er en fucking 60/4 mand du flopper virtual nuts mod. Turn og river blanker beyond af, og du er i tvivl når bordest største fisk insta smækker det største selvmord ud i dig? INSTA resten til midten. Virker helt sygt overhovedet at blive tvivl om "hvad caller han med her". Han spiller 60 fucking 4, han er ikke god :)
"så kan jeg nok ikke nære mig for at kalde, vel vidende at jeg taber noget nær 90% af tiden."
lol!
Jeg skubber næsten aldrig disse spots, og kalder nok for det meste fremfor fold, da han er donk, og jeg en donk der vil se hans hånd.
"Jeg burde folde river, men i praksis kalder jeg altid. "
Øv, det var lige det jeg ville ha skrevet
Jeg folder aldrig (nok derfor jeg ikke har særlig stor profit på denne type spillere) :)
Hand 0: 55.557% 54.89% 00.67% 17931 219.50 { AsKc }
Hand 1: 44.443% 43.77% 00.67% 14300 219.50 { 77, AJs, A7s, A5s, QTs, Th9h, AJo, QTo }
77 er endda i den friske ende.
@joonas
Du glemmer any A♥, Q♥ og T♥
Hand 0: 15.556% { AsKc }
Hand 1: 84.444% { AhQh, AJs, AhTh, Ah9h, Ah8h, A7s, Ah6h, A5s, Ah4h, Ah3h, Ah2h, QhJh, QTs, Qh9h, Qh8h, Qh6h, Qh4h, Qh3h, Qh2h, Th9h, Th8h, Th6h, Th4h, Th3h, Th2h, AJo, QTo }
Tror roligt du kan stoppe med at have samtlige suitede damer og T'ere i hans range =)
Ja, han spiller stort set hvad som helst før floppet, og det flop kan han sagtens tabe en masse penge på, hvis han har AXo, men...
Det der sætter alarmklokkerne i gang er villains aggressionsfaktor på sølle 1,5. Tommelfingerreglen er at når en villain gør noget usædvanligt, så har han en usædvanlig hånd, og det eneste "usædvanlige" der kan være ved en hånd, er at den er usædvanlig GOD.
Læren må være at man ALDRIG skal undervurdere en passiv spiller, når han better stort, selv om du åbenlyst har ramt. Han har "den" 100% af tiden, uanset hvor retarderet han burde have spillet hånden, for at nå frem til "den".
Jeg har selv tidligere begået den fejl at tro at bare fordi jeg har givet modstanderen latterligt dårlige pot odds til at kalde med et draw, så kan han dermed ikke have ramt, når drawet completer. Især med en gut som ham her dur den argumentation ikke. Folk kalder med forventninger om at vinde meget mere end hvad der ligger i potten, når de rammer, og selv om matematikken ikke holder for dem, så skal man ikke indfri deres optimistiske forventninger når de rammer, og dermed gøre deres spil mindre forkert.
@joonas
Har du lagt mærke til at han spiller 60/4 ?
Han kan sagtens være typen der ville spille alle suitede til et raise i bb.
Hvis han først har callet preflop med T♥3♥ så peeler han like altid også floppet med en straightdraw.
Da han så ydeligere samler et flushdraw op på turn kan vi være 100% sikker på han aldrig smider den.
Du har nok ret i at han ikke hver gang spiller alle Qx♥ og Tx♥ men højst sansynligt en meget stor del af dem. Pointen var at din range var meget optimistisk og at vi er klart bagud til hans range. måske ikk 85%, men så 70% eller lignende.
Derudover mener jeg at han ofte bare vil check/calle hænder som AJ, A7 og A5 da den 3. ♥ rammer river
Jeg folder ikke, men har det heller ikke pisse fedt med et call. At folde er imo for optimistisk og jeg har set alt for meget spazzments der pludselig går amok på river til at jeg vil folde.
Tilgengæld er det imo blank at clickke villain ind for de sidste 70. Villain har aldrig en dårligere valuehånd end AK her. Med den betsizing + linje har han enten noget lort (par+gutter der misser river etc) eller bagdøren, så call it off.