Jeg er blevet en anelse træt af det kolde vejr herhjemme - og med lidt for meget luft i min kalender denne weekend, har jeg besluttet mig for at tage en tur til solrige Malta. Det ligner dog, at jeg ikke får spor meget hjemve - for det skal umiddelbart bare regne, mens jeg er der. Turens første - og forhåbentlig eneste bad beat.
Men - poker foregår heldigvis i overdækkede lokaler og hotellet har en indendørs pool, så jeg opdager sandsynligvis slet ikke, hvis det regner. Nok brok om regn. Jeg skal bo alle tre nætter på H Hotel midt i Paceville til cirka 1350 - jeg har været to gange i Malta tidligere på året med en håndfuld venner og kender området relativt fint. Dette er dog første solotur derned, så hvis nogen har indspark til ting, jeg bør se, opleve eller spise, mens jeg er afsted, tager jeg glædeligt imod råd! Jeg regner med, at den kommer til at stå på 1/2 NLHE alle dage, jeg er der - muligvis krydret med en turnering en af dagene, hvis der er noget spændende. Som budget for mig selv på det pokermæssige har jeg sagt maks to skud af 300€ pr aften - med mulighed for at give mig selv lidt længere snor, hvis bordet føles godt eller jeg har fået et par øl for meget til at være fornuftig. Vi får at se - jeg er vel på ferie. Jeg er 23 og studerende, så forhåbentlig kan jeg holde mig nogenlunde indenfor budgettet. Men hvis ikke, kan jeg trøste mig med, at jeg bliver færdig med min kandidat til sommer og forhåbentlig har udsigt til en lidt højere løn - og så er alt jo godt igen :)
Mit pokerniveau er intet at skrive hjem om, jeg har spillet en sjat NL2 på stars og haft 2 ture til Prag, hvor jeg har spillet en håndfuld - så forvent masser af spil, hvor man sikkert sidder tilbage og tænker "Var det nu helt smart?". Jeg kan på forhånd garantere, at svaret oftest vil være; nej, det var det nok egentlig ikke. Med det sagt, skal man altid være velkommen til at komme med kritik til mine hænder - jeg er trods alt også ude på at blive bedre.