Turn beslutning med set-400NL

#1| 0

Jeg har kun spillet en orbit på bordet - så har ingen reads. Spillet er SH og vi er 6 ved bordet.

$400 NL
BB( $181.42 )
Seat 4: Villain ( $208.74 )
Seat 5: Hero( $343.80 )
Seat 6: Villain1 ( $394 )

Villain1 posts small blind [$2].
BB [$4]

** Dealing down cards **

Hero 2 2

Villain calls [$4].
Hero calls [$4].
Villain1 calls [$2].
BB checks.

** Dealing Flop **

6 4 2

Villain1 bets [$12].
BB folds.
Villain calls [$12].
Hero calls [$12].

** Dealing Turn **6 4 2 Q

Villain1 checks.
Villain checks.
Hero bets [$25].
Villain1 calls [$25].
Villain raises [$50].

Heros action?

29-09-2006 03:15 #2| 0

Reload til fuld stack.

Jeg raiser helt sikkert floppet. Primært for value. Jeg tror jeg 3better til 175 or so, og betaler naturligvis et skub.

29-09-2006 04:47 #3| 0

Enig, jeg raiser floppet og better mere paa turn som spillet.

Jeg er lidt i tvivl om, hvordan villains check-raise skal tolkes. Han clickraiser paa trods af en caller, hvilket jo ligefrem tigger om to calls. Derfor ville det vaere logisk at tilskrive ham end rigtig god haand, som forsoeger at malke jer. Og hvilke haender ville goere det med den linje, som villiain har lagt for dagen?
Umiddelbart virker 44 og 66, som de mest sandsynlige holdings imo. First in limpet med et small PP er ikke sjaeldent set, og floppet er absolut slowplay-egnet.
53 virker en smule usandsynlig, men andre SC'er som 65 (muligvis i spar?) vil vi vel ogsaa se engang imellem, selvom jeg personligt foretraekker at raise first in med saadan haender.
Overpairs virker less likely, og skulle villain virkelig have valgt at mikse det lidt op pre-flop, tror jeg han havde spillet dem lidt mere fast post.
Konklusionen er, at villain vil sidde med et bedre set tilstraekkelig mange gange til, at jeg ville noejes med at calle. Risikoen for at han er ude i et semibluff virker ikke overvaeldende, og faren for at give ham et frikort, som forbedrer hans haand i forhold til vores virker ret marginal.
Jeg caller derfor ned og sender et valuebet afsted paa river hvis checked til.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar