Turn spil NL200

#1| 0

Bordet har været ret tight, spillet der i ca. en time med lidt forskellige svings. Villian har brilleret ved at kalde et all in med overpair, heldigt for ham oppe imod nutsflush draw som ikke fik hjælp. Jeg har to spørgsmål til hånden. 1. Kan det forsvares at checke flop i dette tilfælde? Jeg er klar over at hvis jeg ser en spar på turn at jeg muligvis er i bad shape. 2. Er det all in på turn? Det er jo et super kort for min hånd som falder.

Hand #142775461 at table: Table TH 894
Started: Wed Nov 30 04:15:25 2005

The_Wiz is at seat 1 with 77.00
VILLIAN is at seat 2 with 335.16
HERO is at seat 3 with 208.70
jon v is at seat 4 with 122.08
hosier is at seat 5 with 154.20

jon v posts the large blind 2.00
HERO posts the small blind 1.00

HERO: 8c, 10h
jon v: --, --
hosier: --, --
VILLIAN: --, --

Pre-flop:

hosier: Fold
VILLIAN: Call 2.00
HERO: Call 2.00
jon v: Raise 4.00
VILLIAN: Call 4.00
HERO: Call 4.00

pot(12$)
Flop (Board: 7, J, 9):

HERO: Check
jon v: Check
VILLIAN: Bet 12.00
HERO: Call 12.00
jon v: Fold

pot(36$)
Turn (Board: 7, J, 9, 4):

HERO: Check
VILLIAN: Bet 28.00
HERO: Raise 60.00
30-11-2005 13:30 #2| 0

HVis jeg spiller en HU-match kan jeg måske finde på at slow-spille en floppet str8, ellers bryder jeg mig af princip ikke om det, og det er kikset mange gange for mig lige præcis det play der.

Det kan vel forsvares, når der er så mange med i potten, men din interesse er her at få bygget en stor pot, så jeg vil stadig stikke ud eller raise floppet.

jeg ville også lave et MEGA større raise på turn

01-12-2005 03:11 #3| 0

Jeg leader som regel floppet. Du vil meget nødig se den checket rundt, en spar på turn, og så pludselig god action. Samtidig bryder jeg mig heller ikke om et call, når du har en bag dig. Du giver ham jo formidable odds til en flush.

Turn skal helt sikker raises noget mere. Det er på tide at få nogle dollinger i potten, og hvis villain alligevel ikke giver dig action på turn, får du heller intet på river.

- Asger

01-12-2005 10:51 #4| 0

det er bestemt ikke optimalt at checke flop, som sagt vil du ikke give nogle deres flush, gratis. så ud med nogle skillinger, sagt på en anden måde er det en stor fejl at lade dem trække til et flush.
Der efter kan man jo også diskuterer hvad du overhovedet laver i den hånd ,fold preflop. Men nu er du i hånden så bare smid resten i på turn, du er helt sikkert foran her så la ham betale max for at forsætte i hånden.

mvh
Claus

01-12-2005 10:53 #5| 0

@Kramix

Hero er i SB og har completed... Du mener vel ikke seriøst at du folder T8o her uden at der er raiset?
Og du folder vel heller ikke til et gay-raise?

01-12-2005 20:49 #6| 0

De andre betragtninger der er fremkommet i denne tråd er fine nok, men lige så vigtigt er det at pointere, at der er omtrent en million kort i decket som ikke nødvendigvis giver dig den svageste hånd, men som ødelægger dine muligheder for at få action.

Sørg for at få bets i potten mens dine modstandere faktisk har en chance for at tro, at deres top par osv. er den stærkeste hånd.

01-12-2005 21:22 #7| 0
OP

Tak for de forskellige indlæg på min hånd. Jeg er klar over fejlen på flop, og var sådan set også mere interesseret i hvor meget der skulle raises på turn. Efter mit raise gik VILLIAN all in, easy call da jeg jo sidder med the nuts. Han viser set 999, og rammer desværre hus på river.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar