Hey drenge
Blev sgu lidt i tvivl her, eller blev sgu meget i tvivl:)
Villain er temmelig ukendt. Jeg har 164 hænder på ham, hvor han spiller 21/16 med en agg freq på 34/agg factor 2.6.
Han har en 3bet % på 0 og virker derfor umiddelbart ikke særlig aggro.
Mere ved jeg ikke om ham.
Flop betsizing er std for mig, gør i noget andet og hvorfor?
Og hvad gør jeg på turn? Synes der er mange valgmuligheder.
Seat 1: karmatrip ( $100.00 USD )
Seat 2: EatMyNutz ( $400.00 USD )
Seat 3: alamou ( $338.48 USD )
Seat 4: Hero ( $340.24 USD )
Seat 5: SINigHTMRe ( $190.78 USD )
Seat 6: AffinnitY ( $656.58 USD )
AffinnitY posts small blind [$1.00 USD].
karmatrip posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J♦ 8♣ T♥ 9♣ ]
EatMyNutz folds
alamou raises [$7.00 USD]
Hero raises [$24.00 USD]
SINigHTMRe folds
AffinnitY folds
karmatrip folds
alamou calls [$17.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3♣, 6♣, 8♥ ] - pot 51
alamou checks
Hero bets [$32.00 USD]
alamou calls [$32.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 2♦ ] - pot 115
alamou checks
Hero ? (282 bag)
Turnspot i rr 170bb deep
76 der har kigget uden at have en eneste tanke? Det behøver jo ikke være facit på hånden, bare tanker. Kom nu drenge.
Er bare med på en kigger, fatter hat af plo =)
Nu er det her slet ikke mit main spil.. men min første indskydelse ville være at gi den et skud mere 2/3 pot. du har trods alt top par og et flush draw.. og med lidt held straight draw. Kunne sagtnes sætte ham på et højt par,fra start som du beskriver men ,som hånden spilles ser det mere ud til han range er meget laver da han bare caller hver gang . det virker som ,han har ramt ved siden eller sidder med lavt par /draw og måske ikke er så sikker på hans hånd mere.
modsat afængig af hvordan han ser på dig kan han eses k/k og bare vil have dig til at skyde igen og han smider stakken ind.. flopet er jo ikke helt skidt hvis man bare sider med par på hånden . og turn laver en dog en mulighed med straight.
Men hvis han ser dig gå efter flush /højst straight draw efter floppet. så kan han jo føle sig bedre tilpas efter at have set turnkortet.
havde nok selv givet den gas.. ikke ofte de høje par bliver slow play her og havde han selv flush /straight draws så skal det koste at se det sidste kort :-)
g
Både check og bet er valide options.
Jeg hælder dog mest til bet, da det må forventes du har noget FE på et så drawheavy flop, når der falder en semi-blank turn. Tror sjældent/aldrig villain har 45 i sin handske da han raiser UTG og checker det flop. Din range er imo ret stærkere end villains på det turn kort.
Dog afhænger det også af reads. Er han tidligere set c/r turn? Men det ville være semi weird hvis han vågner op med et c/r i det spot.
Ville nok skyde 77 - så balancere du også din 2 barrel range.
btw. hvordan tror du villain ser dig?
Jeg er rimelig enig med Cyboman
Jeg skyder videre, tror sjældent villain c/r turn. 45 har han tæt på aldrig og ser ham ikke have mange set/2par combis. Samtidig gør det hånden meget nemmere at spille og vi kan skyde videre på en del rivers
Når i skyder turn, er det så for at betfolde eller betcalle rest?
Som sagt har jeg kun få hænder på ham og aner derfor intet om hans cr tendenser på turn.
Jeg ved ikke hvordan han ser mig denne ssession, men mine generelle stats på det site siger 22/17 med agg freq på 43/ agg factor på 3.6.
3bet % på 8.7.
Men som sagt de stats han kan have på mig over 146 hænder kan sagtens være langt fra dette, så tror ikke det kan bruges til så meget.
Vi better vel hele vores cb-range på turn?
Altså, jeg mener, turn er blank, ved et bet beskytter vi vores second-barrel-range og folder en portion hænder ud, der enten har fin equity mod os eller har os slået.
Jeg ser klart mest merit i et bet, selvom det stinker når han potter den tilbage i hovedet på os!
Er det ikke ved at være tid at bremse op på turn..?
Hvis du better turn og han rester hvad så?
Hvis du checker turn, og klonker på river - for du sikker god betaling på river da du mere eller mindre siger "tag den" på turn..
Har vi egentlig lyst til at se en ♣ på river?
Det bliver et check på turn fra min side.. Men jeg er også donk..
På et træktungt flop som dette, har jeg ikke noget imod at stikke hårdere til den med mit c-bet, når vi spiller 170 BB's effektiv.
Imod en passiv villain (dog på få hænder), som ikke er set CR, bør turn-bet være superior; her foretrækker jeg igen en relativ tung sizing (~90) bl.a. for at give villain et indtryk af, at vi sætter potten op til et river-shove. Ved at checke bag på turn, kan vi få en svær beslutning på næsten alle kort, vi forbedrer på i billetten med undtagelse af vores 3 nut-outs, og i kombination med vores egne nitty stats, bør vi kunne folde en del equity ud, ved at træde på speederen på turn.
Så selv om det lyder lidt semi-homo, foretrækker jeg at B/F turn, idet jeg antager, at villain har os godt og grundigt, hvis vi løber ind i det første CRAI fra denne station.
Til dit spørgsmål Koller:
"Så selv om det lyder lidt semi-homo, foretrækker jeg at B/F turn, idet jeg antager, at villain har os godt og grundigt, hvis vi løber ind i det første CRAI fra denne station."
Så jeg ville b/f turn.
Riverbeslutningen bliver vel ikke nødvendigvis nemmere af et turnbet hvis han caller igen ?
Tværtimod er der bygget en temmelig stor pot med noget som i næsten alle tilfælde ender i noget marginalt på river.
Umiddelbart er det kun en 7 er vi er helt vilde med, resten af decket er vel rimeligt klamt når vi dybest set ikke aner hvad manden sidder med.