Løst
Det ville jeg aldrig acceptere alene af den grund at du ikke har noget at miste ved at tage kampen
Problemet er at de lukker for gassen hvis regningen ikke bliver betalt. Jeg har allerede fået rykket for deadline et par gange, hvor de siger at de vil undersøge. Men det eneste der er sket, efter et halvt år, er at de har delt regningen om i 2, hvor jeg allerede har betalt den første, får at få varme tilbage i rækkehuset..
Det er sku underligt. Ved ikke om naturgasselskabet læser pokernet. Har ventet i flere dage på de skulle ringe tilbage. Det har det så gjort nu, hvor hun forklarede at der har været nogle ændringer, så den sidste store delbetaling var annulleret, og vi nu kun skulle betale 7xx kr. hvilket er ingenting i forhold til før. Jeg spurgte så om det vi skyldte var de 7xx hvilket hun svarede ja til, de hun havde en frisk måling fra januar 2023… (dog står regningen fra før stadig inde på min bruger)
tænker at vente et par dage og så kontakte dem igen, hvis den ikke er slettet der.
Delfol skrev:Jeg har en tvist med mit naturgasselskab. Sagen er den, at jeg i en lang periode i 2020 2021 og noget af 2022 ikke haft nogen måling på mit forbrug af naturgas. (Bruges til opvarming i radiator + varmt vand)
det kan godt passe at jeg i hele 2021 ikke har betalt for naturgas, som jeg ellers troede, men betalte el istedet til samme firma, og det stod ikke i brevene hvad det var for noget forbrug.
jeg har i gennem disse år betalt et mindre beløb hvert kvartal til mange forkeskellige selskaber, da både naturgasselskabet og leverandørfirmaet skifter navn flere gange…
jeg får så et brev fra leverandørfirmaet der står for målingen, at jeg skal lave en måling på mit naturgas i ‘boksen’ midt i 2022, hvor naturgassen er på sit højeste og 10* dyre end prisen før krigen i UkR.
Min måling viser, at jeg mangler at betale, 3* det forbrug jeg normalt har på et normalt år, så får en kæmpe regning udefra den nuværende pris som jo et sukket helt af + ens aconto for fremtidige forbrug også et steget vildt.
de indrømmer selv, at det er deres fejl, at der ikke har været nogen måling i 2021, da de hvert andet år selv aflæsser ved et gebyr, hvis forbruger ikke selv aflæsser.
jeg prøver at forklare dem, at jeg godt kan forstår, at jeg skal betale for de kWh jeg har brugt for, men at 95% af kWh er brugt imens prisen er *10 lavere end den på regningen.
skal man acceptere den sindssyge regning til den dyre kWh pris eller eller er der andre muligheder?
fremtiden er sikret, da man nu kan lave en måling hver 3 måned og min aconto er også kommet ned på faktiske niveau.
Mvh
Du blander ting sammen. Gas afregnes ikke i kWh men m3
Og jo selvfølgelig står der i de breve du omtaler hvad der opkræves for
hostrup skrev:
Du blander ting sammen. Gas afregnes ikke i kWh men m3
Og jo selvfølgelig står der i de breve du omtaler hvad der opkræves for
Ja, som du påpeger har jeg overhovedet ikke styr på det👌 Også derfor jeg spørg om vejledning.