Tyveri i DPF fredag 18.11.2005

#1| 0

Hej alle.

Denne tråd er tiltænkt medlemmer af DPF

Jeg kunne godt tænke mig at høre andre medlemmer af DPF"s idéer til, hvorledes vi evt. i fællesskab kunne rejse pengene fra tyveriet af pengekassen i fredags.

Jeg foreslår en indsamlingskasse som for eksempel kunne stå i baren (spørgsmålet er bare om det egentlig rykker overhovedet?)

Puma35 a.k.a. Howard L a.ka. Torben forslår at rake i forbindelse med turneringer hæves med 2%. Den idé kan jeg ikke tilslutte mig, da jeg ikke mener at alle skal b(l)øde ufrivilligt.

Kom med nogle forslag....

22-11-2005 12:33 #2| 0

Lige så det er helt klart, det er Odderup Pokerklub der bærer tabet og ikke forbundet, det har Frederik allerede oplyst.

22-11-2005 12:35 #3| 0
OP

Odderup?? lol
Det er Ordrup Poker klub der bærer tabet, det er jeg udmærket klar over, men derfor kunne man jo godt vise lidt socialt fællesskab ved at foreslå alternative løsninger. Denne tråd var bestemt ikke ment for at træde nogle over tæerne.....

Nøgleordene her er "Frivillighed" og "Fællesskab".....

22-11-2005 12:40 #4| 0

@Dane, det går ikke ud over jer, bare rolig.

22-11-2005 12:48 #5| 0

Fuck mand.. Hvor meget blev der stjålet?

- Asger

22-11-2005 12:59 #6| 0

sæt en indsamlingkasse ude foran døren...

Hvis den så bliver bøffet - foreslår jeg en indsamlingkasse på Rådhuspladsen til at dække tabet... hvis den så..

22-11-2005 13:22 #7| 0

ide: stil en spilleautomat op ,den kan tjene lidt penge hjem til klubben :)

22-11-2005 13:25 #8| 0

da-damn det er en god idé.. Og så en stor reklame ude på vejen: TILBAGEBETALINGSPROCENT 87%.. Det plejer at trække lidt ekstra kunder til knægten.

22-11-2005 13:36 #9| 0
OP

Så vil det bare vælte ind med ludomaner haha.....Fin idé iøvrigt.

22-11-2005 14:21 #10| 0

Jøsses, du har styr på mine aliaser, Gregers :-)

Tanken med en indsamlingskasse er nobel, men imo ikke brugbar, da det så bliver en individuel handling at dække tabet.

Jeg kan ikke fortænke folk i at tænke: (Jeg skal fa**** ikke støtte en luset tyveknægt i at rende med kassen !!!)

Personligt så jeg da også helst, at jeg ikke skal medfinansiere dette, men dækkes skal tabet jo (??!!) og det er derfor mit forslag om ekstra rake i en periode er fremkommet.

Men mere geniale forslag er jeg sikker på Ordrup Pokerklub gerne vil ha"

0-0-0-0

Jeg var undtagelsesvis ikke selv på Travbanen den pågældende fredag, men jeg tør slet ikke tænke på, hvad der var sket, hvis tyven var blevet nappet på fersk gerning. jeg tror der havde været lyn-justits så.

22-11-2005 14:31 #11| 0
OP

@Puma35.
Jeg er helt enig. Det er også derfor jeg fremhæver "frivillighed" som et nøgleord, for selvfølgelig skal de enkelte medlemmer ikke straffes ufrivilligt. (Det bliver de jo netop ved en periodevis forhøjelse af rake).

Personligt kan jeg godt lide idéen om en spilleautomat (jeg vil ihvertfald putte godt med skillinger i ludoman som jeg er), men jeg er sikker på at DPF" bestyrelse ikke bifalder dette, da dette helt sikkert ikke falder i tråd med visionerne omkring DPF.

Tyven har (sikkert uden at vide det) sat sit liv på spil den aften :-)

22-11-2005 15:13 #12| 0

Hvad er der blevet stjålet?

22-11-2005 15:18 #13| 0

@rolignu

Jeg er sgu ikke så nem at hidse op, det var bare en oplysning :-)

22-11-2005 15:55 #14| 0

det med spilleautomaten,kan jeg godt stå inde for(har hvad der skal til) og vil godt støtte på denne måde(men vil ikke ha udgifter med transport og opstilling)
og da det er en lukket klub er der ingen problemer med tilladelse osv.

22-11-2005 15:59 #15| 0
OP

@vappe.

Jeg har faktisk en Quickstep stående derhjemme, som jeg ikke bruger.
Man kunne jo stille den op, og lade være med at udbetale gevinster i form af kontanter, men derimod i form af spillebeviser (buy-in gavekort) til div. turneringer afholdt under DPF.

22-11-2005 16:11 #16| 0

Pengene er betalt og vi skal bare videre herfra. Håber de hyggelige turneringer fortsætter og at noget lignende ikke sker igen.

ses

Frederik

22-11-2005 16:15 #17| 0

@fdcgsf ...og hvis jeg kommer med en diamond(med skjult bank)....og med udbetaling i form af gavekort til tours skulle det ikke blive noget problem!!

vi kan pille lyden af dem så de ikke forstyrrer den daglige orden:)

men nu kan DPF tygge lidt på det,og lade os vide om de behøver os :)

22-11-2005 16:57 #18| 0

Personligt synes jeg at det er sørgeligt, at sådan noget overhovedet kan forekomme...synd at man ikke så gerningsmanden(mændene)...så resten af de spillende medlemmer den pågældende aften kunne have fået lidt afstressning på p-pladsen *G*

Jeg vil dog appelere til ,at de pågældende tornement-directors altid tager deres job seriøst...bl.a også dette ansvar at varetage sikkerheden omkring pengekassen......har desværre ofte tænkt, når man indbetaler : " sikke et rod i den kasse..få dog talt op med det samme..
osv.osv......og jeg håber da at denne uheldige incident skærper de respektive ansvarliges sanser..

Måske kunne det være en ide, at ledelsen gjorde tournement-director direkte ansvarlig for et evt. tab af kassen/pengene...mon ikke det ville virke præventivt !!!

/Jan

22-11-2005 18:12 #19| 0

løsning: Overvågningskamera og en springkniv eller 3 klar til kontant afregning..

forfærdeligt at det er sket!

- Tox

22-11-2005 18:34 #20| 0

@the mouth

Så når der kommer to hætteklædte med oversavet jagtgevær, så står den ansvarlige med bukser våde af pis og skal ned i banken og tage et lån...
U got a point!!!

:)

/Martin

22-11-2005 18:39 #21| 0

Er der ikke en forsikring der dækker sådan noget?

Og er der nogen der gider forklare, hvad der er sket?

/Erikmyg

22-11-2005 18:54 #22| 0

Jeg tvivler på at nogen forsikring vil dække et eventuelt tab under illegalt hasardspil (som politiet/forsikringen jo nok ville kalde det).

22-11-2005 19:46 #23| 0

Uhyggeligt "bad beat" for turneringsvinderen! :-)

Det er f... rodden opførsel på et sted, der kun fungere hvis folk kan leve op til den viste tillid.

Vedkommende snyder vel også med kortene/blandingen, hvis han kan komme af sted med det :-|

22-11-2005 20:39 #24| 0

@Andreasen

Jamen pengene er jo betalt.

Sådan er Frederiks stil.

23-11-2005 00:24 #25| 0

@ Little me

Ja, men det er nu stadig surt at det sker, det ødelægge så meget, og så for så lidt.

23-11-2005 06:41 #26| 0

Prøver også lige igen, er der da ikke en der gider at forklare hvad F.... der er sket?

Mvh.

23-11-2005 07:17 #27| 0

@MoPe
Hav tålmodighed, det siver nok ud gennem postkasserne. Men det bør være internt. Ellers blir skandalen blæst 10 gange op i aviserne til skade for vores hobby.

23-11-2005 07:46 #28| 0

@MoPe :

Tror bare du skal nøjes med at overskriften!!!

Edit : Hovsa Little Me, der skrev jeg sgu hurtigere end jeg løste din post :-)

23-11-2005 09:14 #29| 0

Jeg var også lidt nysgerrig omkring hvad der var sket og beløbets størrelse - og fandt lidt info i DPF"s forum.

Jeg mener dog det er forkert, at "lægge låg" på sager som denne, da det virker som om folk vil dække over de brodne kar der er i pokermiljøet.!

Skal vi være realistiske så kender vi vist alle sammen en enkelt eller to, som nok spiller lidt mere end de har råd til - og der er jo så åbenbart også folk der mener de skal spille for andres penge.!

Man kan vel lige så godt være åben omkring det, så andre kan lære af det via en "Sådan skal I ikke opbevare pengekassen under livegame".

Det er jo ikke ligefrem første gang der er folk der har fingerne i kassen rundt om i de danske pokerklubber....!

Som jeg plejer at sige "tillid er godt, men kontrol er bedre"

23-11-2005 18:29 #30| 0

Hmm okay, underlig holdning efter min mening.

Så syntes jeg egentlig det er rimelig urelevant at oprette en tråd hvis man alligevel ikke rigtigt vil ud med anden info, end at medlemmerne skal hoste op.

23-11-2005 18:38 #31| 0

@MeyerDK
@MoPe :

Det er jo ikke pointen ( så vidt jeg forstår ).

Prøv nu at genlæse Little me"s post!!!!

23-11-2005 18:45 #32| 0

underlig holdning at skrive om det her ine og så ikke vil fortælle hvad der rent faktisk er sket. Det er da måden at lave rygter på så pressen virkelig kan få snut sig frem til noget og så selv digte.

Flot arbejde !

23-11-2005 18:54 #33| 0

Flot arbejde?

Så vidt jeg kan se er det ikke DPF der har startet denne tråd, men et medlem der mente at medlemmerne sammen skulle hjælpe.

/Mikael

23-11-2005 19:21 #34| 0

Hvor har jeg skrevet det var dem der startede tråden ?

Om det er dem eller et medlem er sku ligemeget, det er dumt at starte en tråd, uden at skrive hvad der rent faktisk er sket

23-11-2005 19:39 #35| 0

Jeg reagerede bare på hvad du skrev:

"underlig holdning at skrive om det her ine og så ikke vil fortælle hvad der rent faktisk er sket"

Jeg troede du refererede til DPFs politik om at holde dette samt løsningen internt, men DPF kan jo ikke styre hvad medlemmerne skriver. Tror bare jeg har misforstået dig.

Jeg mener personligt også at det er bedst at melde rent ud nu da katten er ude af posen alligevel, men jeg kender så heller ikke sagen til bunds.

Dog i alle tilfælde meget ærgerligt. Jeg har faktisk ofte tænkt, at det var flot at der aldrig var blevet stjålet penge oppe i DPF. Kedeligt at den pletfrie statistik skulle ødelægges.

23-11-2005 19:44 #36| 0

Til dem der gerne vil have flere detaljer:

www.pokerforbundet.dk/forum/viewtopic.php?t=554

23-11-2005 19:48 #37| 0

@alle.

Der er ingen der ønsker at lægge låg på noget som helst......

Sket er sket, og problemet er løst, vinderne har fået deres penge, og der er iværksat tiltag for at undgå at noget sådant sker igen.

23-11-2005 19:57 #38| 0

Jeg synes det her er en hændelse som giver forbundet en mulighed for at vise sig fra den aller bedste side! Var noget som dette sket i en lokal uorganiseret klub, ja så var der næppe blevet udbetalt præmier. Men takket være DPF blev dette håndteret på en yderst fin måde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar