FT HU i 221R1A
Villain er vindende/dygtig og har spillet meget agressivt før vi nåede til hu som bigstack og i starten af HU, hvor han dog er blevet lidt mere passiv efter jeg fik givet ham modstand nogle gange og har taget teten. Han har dog stadig 3-bettet en del preflop men også flattet meget. Har sjældent foldet til mine åbnings.
Jeg har dog gået fra 900000 til små 3000000 mens vi har spillet HU og føler egentlig en god edge i HU'en, ikke mindst da jeg tror jeg han har lidt svært ved at læse mig da jeg har spillet meget varieret. Vi har dog ikke været ude i det vilde i HU indtil videre men har spillet mange små potter og mange uden showdown. Jeg har doublet en gang på det her level da jeg 23bb skubber A8s fra bb og han kalder med A7o så det er den primære hånd jeg har gainet chips.
Jeg har checket bag turn flere gange tidligere med showdownvalue mens han vist har foldet til 2. barrels et par gange tidligere. Villain er set overbet3barrel bluffe river tidligere i touren 4 vejs men som bully bigstack mod 2. stack, og er også set overvaluebette tidligere i et bullyopfattet spot.
River er så den værst tænkelige her, kan vi nogensinde komme væk ?
Tror han 3-better Ax preflop, men ikke 100% sikkert.
PokerStars Hand #103413376111: Tournament #820010534, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level XXX (25000/50000) - 2013/08/30 4:32:08 CET [2013/08/29 22:32:08 ET]
Table '820010534 57' 9-max Seat #7 is the button
Seat 6: villain (1435832 in chips)
Seat 7: hero (2962168 in chips)
villain: posts the ante 5000
hero: posts the ante 5000
hero: posts small blind 25000
villain: posts big blind 50000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero A♦ 2♦
hero: raises 50000 to 100000
villain: calls 50000
*** FLOP *** A♥ 9♣ A♣ pot: 210000
villain: checks
hero: bets 84000 (std. sizing for HU'en)
villain: calls 84000
*** TURN *** A♥ 9♣ A♣ 9♠ pot: 378000
villain: checks
hero: bets 189000
villain: calls 189000
*** RIVER *** A♥ 9♣ A♣ 9♠ 9♦ pot: 759000
villain: bets 1057832 and is all-in (tænker 5 sek før ca.)
hero: ? (2579168 tilbage)
Ubehageligt riverspot HU i 221R1A
Det kan jo ikke foldes. Svarer til om du vil folde KK preflop.
Har han den så tillykke og halleluja ..
og det formoder jeg han har, siden denne hånd skal til vurdering.
Der kommer altid en 9ér på riven .. øv
Fold. Han har enten Ax eller 9x. Det er vi vel enige om? Hvis han folder nogle 9x pre og 3-better nogle Ax pre, har han formodentlig lige mange kombos af Ax og 9x her. Det kan vi i hvert fald gætte på.
50% af gangene splitter vi 750K = vinder 375K
50% af gangene taber vi 1M
Eller hvad? :D
Kald, han sidde rmax med et par på hånden. Han ligner en der leder efter at ramme. K høj måske
Hvad er det for et par på hånden, han sidder med, når han kalder turn?
Synes turn er et ret oplagt spot at checke, da vi sjældent bluffer her. Som spillet er det rimelig close, men mod en dygtig spiller hælder jeg til et fold.
Et par, han tror på hero ikke har A
Men aldrig et fold herfra. Når historikken er som beskrevet.
Jf. din beskrivelse af ham som værende dygtig etc., og jeres opsatte ranges preflop er det godt nok svært at forestille sig han jammer i skum her.
Dygtige spillere tænker generelt (nok til tider FOR) meget over at deres blufflinier giver mening, og jeg tror langt oftere han f.eks. check-raiser turn lavt når han vil skumme frem for denne linie som ser "fucked" ud, og derfor langt oftest rent faktisk er nuts hos dygtige spillere.
Selvom det gør ondt tror jeg ikke du er god ofte nok her og smider den på de gode dage i mucken.
Så giver det kun mening, hvis han har 9 og håber du har A, og så er der kun at muncke.
Syntes bare at hvis han kalder med 9 ramt flop, så er det lidt svært at trække til en bedre hånd, så et par 10 eller A vil være mit bud.
Det her er også et af de spot hvor jeg niver mig i armen og folder, kan ikke se du er god her.
Hvorfor ikke gå efter check shove i villains spot? Hvis hero har esset caller han også et check shove
Hvis han tror at Hero ikke bluffer videre, men til gengæld kan kalde for at splitte uden noget her, giver det mere mening at jamme fremfor at checke.
Og så er der en del spillere der i deres iver får gjort ting der set i bakspejlet måske ikke havde været nødvendige ja :)
Men altså, personligt hælder jeg mest til fold readless, men vi er aldrig readless i et sådan spot. Så maven skal gerne fortælle os om han simpelthen er skide frustreret over hvordan den her HU går og nu tager et stort gambol for at få Hero af både splitpots og en gang imellem Ax, eller om han bare har den like ca. hver gang. Den følelse kommer naturligvis primært på baggrund af dynamikken som er ganske flot beskrevet af OP i forhold til det er en analysepost på nettet, men som aldrig kan mærkes uden at være der.
@ Traktor
Husk at tænke alle streets ind når du analyserer. Feks er det tæt på 100% sikkert at han 3better KK/QQ/JJ/TT preflop med den anførte dynamik så de hænder bør stort set aldrig indgå i vores postflop analyse.
Og du kan være 110% sikker på at kalder han preflop med en handske ala 98, så check folder han never ever på floppet, men spiller flop og turn præcis sådan her stort set hver evig eneste gang.
@traktor
1010 vil han helt sikkert 3bette preflop, mens jeg tror checkcall flop og checkcall turn med en 9x vil være ret oplagt for ham
Ellers tænker jeg jo lidt som Tassadar er inde på at vi taber 375000 ved at folde om han har et A, taber en million ekstra hvis vi kalder og han har en 9'er og at 9'eren er mest sandsynlig med hans linje og preflopflat ikke mindst. Et evt. flushdraw kunne godt checkraise floppet, men kunne også checkkalde flop, men så er det modsat ret usandsynligt at det også ville checkkalde turn, og samme for et evt. lavt par han evt. ikke har villet 3bette preflop.
Endelig skal han selv ville bluffe 1000000 for at vinde en formodet splitpot på 375000 med mindre han tror jeg folder det A som jeg har reppet, hvilket virker tvivlsomt. Modsat hvis han tror der er en pæn chance for at jeg har et A er det en oplagt chance for ham til at få fuld betaling med en 9'er
Alt i alt synes jeg i hvert fald langt fra det kan være et snap
becks skrev:
Synes turn er et ret oplagt spot at checke, da vi sjældent bluffer her. Som spillet er det rimelig close, men mod en dygtig spiller hælder jeg til et fold.
Alle draws er vel nødt til at folde til en 2. barrel på turn her så jeg bluffer da tit i det her spot hvis jeg intet har, hvorfor jeg da gerne vil balancere så jeg også better min nuthånd (i håb om at han laver numre eller evt. har en 9'er) og har han noget han folder får vi næppe særlig meget betaling på river alligevel i forhold til den betaling vi potentielt får ved at bette turn? Men HU er så afgjort min dårligste disciplin så uddyb gerne.
Ja du har nok ret, det er nok fint at bette alle As også bluff catch med K high istedet.
WP af villain.
Er da nogle klamme spots du får rodet dig ud i. Men fede tråde :-)
Kommer vel lidt an på hvor meget du bluffer turn her. Hvis du kommer til river med en kæmpe range af bluff's og thin Vbet's som f.eks 1010-KK som jo reelt også er bluff's Så kan du ikke altid lige uden videre bare folde.
Men tror godt du kan folde A2s. Du kan evt calle med nogle bedre Ax selv om det esentielt er samme hånd.
I kampens hede så tvivler jeg dog på at jeg selv er i stand til at folde her.
Slet ikke hvis han er set skumme før, og han måske er ved at være lidt træt af at han føler du udspiller ham HU, + Jeg tror han søger value med sine 9x her på andre måder. Han giver dig jo ikke chancen for at bluffe river med f.eks missed FD, eller whatever du kommer til river med her af bluffs.
Kan godt se jeres pointe, men selv om han rammer 9 på turn har han langt igen til at vinde over et A så riven skal han ikke kalkulere med, for et A vil være svært at bluffe væk.
Så skal han næsten have A9 så r han jo også godt inde :-)
Syntes ofte at en der virker lidt frustreret har svært ved at lægge et par.
Gode analyser, giver lidt eftertanke :-) hvordan andre tænker dette
Jeg ender med at tænke helt i bund og folde hånden da jeg havde svært ved at se villain have andet end en 9'er her med hans linje og nærmest allerede havde sat ham på en 9'er efter turn før river kom.
Måske det dog i netop en HU som her også er relevant at jeg her hvis han bluffer kan lukke kampen så at sige, mens jeg med et kald jeg taber stadigvæk har en god chance. Men tror modsat jeg selv i spottet også tænkte, at jeg var ovenpå og følte jeg burde vinde, så jeg ikke ville risikere mit overtag.
Desværre endte jeg så alligevel med at tabe sidenhen efter 2 par mod flush, 99 mod JJ og endelig A9 mod AJ så ærgrer mig da lidt jeg ikke lige fik kaldt i spottet. Men da rart at se der er delte meninger omkring hånden så det ikke var helt væk at folde.
Villain afslørede desværre ikke hvad han havde (havde dog flashet blufs et par gange tidligere, så kan da altid bilde mig ind manglende flash betød han havde en 9'er. Men det må blive ved gætterierne.
Yderligere kommentarer er da ellers velkomne.