clrawe skrev:
Sygt at det ikke er forbudt!
notsureifserious?? Oh well, svarer alligevel.
Selvom det kan se voldsomt ud med chokes og ground 'n pound, så er det en meget mindre farlig sport end boksning. Er du ude bare et split sekund bliver kampen stoppet, i boksning får man mulighed for at rejse sig op at kæmpe videre på trods af man har været helt ude, og det sker ofte MANGE gange pr. fight. Derfor får boksere i gennemsnit meget mere hjernetrauma i løbet af en karriere samt øjenskader etc. (nogle gange flere hjernerystelser på en fight).
Noget som mange synes virker voldsomt er når folk bliver choket ud, men i realiteten er det meget mindre skadeligt under opsyn end at blive KO'et. Desuden "tapper" de ofte ud inden de bliver bevidstløse. Og når det så alligevel sker engang i mellem, er det der sker "blot" at blodomløbet til hjernen er afbrudt i få sekunder, og de har det i 99.9% af tilfældene det helt fint igen få min. efter.
Sidste ting som ofte gør at folk bliver forargede , er at de er bange for/ikke vant til at se blod. Og det kan naturligvis virke voldsomt, men man skal miste MEGET blod før det reelt set er farligt. Det hænder dog at fights bliver stoppet pga. cuts, dog ikke så hurtigt som det ses i boksning.
Nu ved jeg godt at det ikke er curling, men at sige det skulle forbydes blot fordi det ikke er noget man er vant til at se og at det kan se voldsomt ud er lidt væk. Jeg mener desuden at der er større risiko for at dø som NFL spiller end som pro MMA udøver.
I starten blev sporten mærket som "human cock fighting", men der er en grund til at det på relativt kort tid, er gået fra at være ulovligt i de fleste stater til nu at være lovliggjort i alle pånær 2-3 stater.
Hvis du trollede så FUUUU ;)