Lidt til Mr Longhits pointe, og lidt generelle tanker igen :)
Sidder jeg utg+2 med 18bb i Big 55, ITM, og niveauet er lavt er det nok tvivlsomt om jeg åbenskubber overhovedet. Og hvis jeg gør skubber jeg hellere en range bestående af relativt stærke handsker, som spiller knap så godt som klikraiset da vores range i så fald oftest opfattes stærk og vi kun får action når vi er slået. Eksempelvis AQs, TT, JJ agtige hænder. Klikker vi disse handsker med 18bb er vi som udgangspunkt klar til at snappe preflop, det er klart, men kalder nogle op pre er AQs en handske vores modstander må formodes at regne med vi har meget tit, og det er således svært at få god action, mens vi kan blive udspillet kva vores begrænsede postflop muligheder på en del boards.
Igen, der er bestemt scenarier hvor jeg ikke åbenskubber at all, men som udgangspunkt vil jeg nok hellere klikke 77-99 og skubbe TT-JJ, fremfor omvendt, da vores preflop range formodes svagere ved mos, og vi derfor kan få action af hænder der gerne må kalde os af for 18bb.
Sidder jeg tilgengæld utg+2 på et reginfested bord med en flok chefer i f.eks. 215$ turbo tiltaler det mig endnu mere bare at konstruere en skubberange/konstruere en meget snæver klik range. Det kunne eksempelvis vær klik AKs/QQ/KK/AA og klik fold enkelte kombos af de svageste hænder, som stadig blocker, som vi ikke ønsker at have med i vores åbenpushrange som til gengæld "holdes stærk" af at få JJ/TT/AQs med som mange ellers tager med i deres klik range.
Ovenstående er igen bare løse tanker, men tror alle har prøvet at kalde et 28bb mos indover sinn 2bb åbning, blot for at glo ind i en hånd ala AA, og tænke:" Hvad helvede laver idioten, hvorfor 3better han ikke bare normalt, han må jo være en scared muppet, den tard!" - men ser man på hvor mange, inklusiv mig selv, der netop gør rangen svagere når han moser fremfor hans 3bet giver det vel fin mening i det mindste at overveje det... :)
Og så lige for Prins Knud, og så kan der nok ikke koges mere suppe på den, jeg har IKKE opfundet et eller andet nyt smart, det er på ingen måde bevist hvad der er bedst, og spillet rykker sig konstant! Men at finde tendenser i den måde folk analyserer på, f.eks. herinde, og overveje hvordan vi kan udnytte det, er generelt set en ganske fin måde at forsøge at udvikle sit spil på, og komme foran kurven...