Oi PN
Jeg skal ud og købe mig et ur. Dog er jeg lidt blank på hvad jeg skal købe. Den stil som tror jeg er til er noget ligende: www.urvaerket.dk/tag-heuer-carrera-white-dial-p-9595.html dog er det lige 5000 kr for dyrt.
Påforhånd tak for hjælpen.
Mvh NIBALI
Ur til 8000-10000 kr.
Og det SKAL være i den prisklasse?
Har før foreslået denne kategori herinde.
www.urvaerket.dk/seiko-chronograph-c-12_67.html
Superkram til en fornuftig penge!
Du burde overveje om det partout skal være nyt, eller om du kan leve med et pre owned ur.
Jeg har slev lige købt for nylig, et Breitling Avenger Skyland som jeg købte af en samler i England. Uret havde maks været på armen et par gange, og da jeg kom ind med det til en dansk urhandler for at få taget et led af (ja, jeg havde ikke en juveler skruetrækker) samt verificering var han helt måløs, over at jeg ikke havde fået taget led af ved køb. Han troede det var sprit nyt og verificerede ægtheden, da jeg forklarede jeg havde købt det af en samler.
Naturligvis skal man se sig godt for når man køber pre owned, men jeg synes bestemt det er muligt at tage sig nogle forbehold som sikrer en af man ikke ender med at betale 10k for et ur til 300 Bath.
Nu er jeg mest til Breitling og brugte breitlingsourceonline.com som har et rigtigt godt forum, men vil også anbefale dig at kigge på crono24.com eller vintageure.com.
Finder du noget du synes ser godt ud, så sørg for at kigge sælger ud - har han/hun postet mange poster, er der en verificering af personen og recommend sektionen etc.
Tak for inputs!
@Mugberg
Tak for forslaget men Seiko er ikke lige mig.
@NoahEmil
Jeg har kigget på brugte ure, men da det er mit første "rigtige" ur vil jeg have et sprit nyt.
Lige præcis med det budget du kommer med der, så er der altså value i at købe pre-owned. Så kan du få dit Carrera.
Hvis du ikke vil købe pre-owned, så vil jeg anbefale dig at spare op til det ur du vil have. Den er sikkert som amen i kirken, at der ikke vil gå 3 måneder fra du får dit ur til du fortryder, at du ikke ventede til du havde skillingerne til det du virkelig ville have.
/Mikael
Jeg kan sagtens se det romantiske/fornuftige i at købe et spritnyt ur, men noget af det fede for mig ville være at købe det gennem en autoriseret forhandler, hvor du har en direkte kontakt og kan få hjælp med tilretning af kæde osv.
Den slags er ikke muligt gennem urværket.
Såfremt du er meget stram på at det skal være spritnyt, men ikke har noget mod at handle med gret market dealers, ligesom urværket.dk er det dvs ikke autoriserede forhandlere, men opkøber ure gennem forhandlere når de har en bestilling, så kunne du evt kigge på dem her www.urverket.nu/detaljer.asp?butik=1832 som ligger lige på den anden side af broen. Med dagens kurs ligger det i 11,5k danske - og du kan sikkert godt slå dem lidt ned i prisen.
Jeg har netop været nede i en autoriseret forhandler og spørge på det ur jeg har linket til øverst i tråden og det stod til 17.500 kr, men jeg spurgte ham efter den bedste pris og han sagde han kunne sælge det til 15.400 kr.
Jeg må hellere grave dybt i lommen og bruge de penge inden de stiger i pris igen.
Skal lige siges at jeg var nede og spørge på samme ur, for 3 måneder siden og der kostede det 12.000 kr efter rabat. Men hov så satte Tag heuer prisen op:(.