MoPe skrev:Tak for Jeres indspark.
Er vi interesseret i at checke bag her med en 30-50% frekvens? Jeg er ikke selv vild med det, der er mange turnkort der forværrer vores equity imo. Men jeg tror du har ret SineQuaNon at vi bør gøre det med en given frekvens.
Jeg kan lige prøve at køre den i PIO, for at få GTO approach på det, men for mig er der kæmpe værdi i at høre den exploitable linje også, da vi typisk kan arbejde det ind i vores spil i de store felter, som 100-500$ BI ofte er.
Spiller I hånden på samme måde og kalder af på turn i spottet eller?
Jeg havner jo altså så ofte i et lidt anderledes spot via oftest at checke flop bag.
Som spillet, så er det satme et lortespot vs en 16/14/0 villain. Det hjælper obv lidt med den begrænsede sample, men vi kan nok konkludere allerede, at villains tendenser næppe er maniske.
Jeg er enig med Eskemann ovenfor i, at vi skal beslutte os allerede inden call af X/R på flop, om vi betaler af på en blank turn eller ej.
Jeg er derimod ikke enig med post 2 i, at villains value range er så snæver som 44 og KQ. Der er som minimum to kombinationer af K4s og en af Q4s og formodentlig også en lang række kombo’er af KX, hvor villain vælger med 21 bb’s at sige ‘so be it’, hvis har du ham slået. Hvor mange draws har han så? Jeg selv har mange, men mine stats er heller ikke 16/14. De er nok snarere de 29/20, du nævner i den anden tråd.
Prøv gerne at pio’e den. Jeg tror ev mellem flop call af X/R og flop fold til X/R er relativt tæt, måske tenderende mod et fold vs en 16/14 villain. Når du har sagt A og kaldt flop, mener jeg også at du må sige B og kalde turn. Den er dicey tho. På call-siden kan jeg dog finde det argument, at jeg faktisk vil discounte en %-del af netop 44 og KQ, da jeg forventer en 21 bb stack sender dem til midten pre med en mindre frekvens. Yderligere blocker vi KQ. Blockers Schmuckers, men alligevel
Redigeret af SineQuaNon d. 24-11-2020 13:12