.Slet tråden. Tak til dem som bidrog med noget konstruktivt.
Utilfredsstillende bestillingsarbejde, what to do?
Du har ingen sag ud fra mailkorrespondancen - hvis der ikke er varmt vand til rådighed, så er det helt umuligt at fjerne grove fedtrester og vaske vinduer - det kan du da sige dig selv. Betal og undgå gebyrer og rykkere, og lev med, at du har lært noget om (rengørings)livet :)
InPosition skrev:Du har ingen sag ud fra mailkorrespondancen - hvis der ikke er varmt vand til rådighed, så er det helt umuligt at fjerne grove fedtrester og vaske vinduer - det kan du da sige dig selv. Betal og undgå gebyrer og rykkere, og lev med, at du har lært noget om (rengørings)livet :)
Jeg er helt indforstået med at der ikke var kogende varmt vand. Men i min optik var der varm/lunt vand, og som jeg i hvert fald prøvede at formulere. Så kunne jeg jo selv fjerne de fedtede flader på 5-20 min med det vand der var til rådighed. Så det går jeg da udfra at en professionel også ville kunne gøre. Jeg er helt med på at hvis der var størknet fedt, og det krævede kogende vand for at have en chance at få væk, så er det småligt af mig at være utilfreds over det. Det er jeg helt med på. Dog er dilemmaet mere at der aldrig nogensinde havde været en klud/en indsats på de flader. Og det var der jo en aftale om. Det er mere det som ikke var så godt.
Jeg accepterer dog fuldt ud at vinduerne ikke blev vasket. Jeg vidste bare ikke at man skulle bruge kogende varmt vand til det (ja ringe livserfaring, beklager)
Så igen, hvorfor mener du at jeg skal betale fuld pris for 70% arbejde og indsats? - Så kan alle da løbe en over, hvis man aldrig siger fra. Eller hvad? :)
altså. det er 125 kr vi snakker om ? det har jo allerede kostet dig mere i den tid du har brugt på at maile frem og tilbage.
kochman skrev:altså. det er 125 kr vi snakker om ? det har jo allerede kostet dig mere i den tid du har brugt på at maile frem og tilbage.
Du har helt ret, og det er heller ikke beløbet som det kommer an på i denne sag. Det er mere, hvor går man hen, hvis man oplever at tingene ikke er i orden imellem bestillingsarbejde. Hvis jeg nu en dag står med en regning på f.eks 50.000 kr, men de har kun lavet for 30.000 kr.
Det er ikke decideret beløbet der betyder noget for mig. Det er mere det at betale fuld pris for noget utilfredsstillende/ufuldstændigt arbejde som gør lidt ondt.
ja, men det her er i småtingsafdelingen. Det er jo ikke fordi de ikke har informeret dig løbende om konsekvenserne ved manglende varmt vand. Du er blevet informeret og har også accepteret, at resultatet ikke bliver som under optimale forhold.
kochman skrev:ja, men det her er i småtingsafdelingen. Det er jo ikke fordi de ikke har informeret dig løbende om konsekvenserne ved manglende varmt vand. Du er blevet informeret og har også accepteret, at resultatet ikke bliver som under optimale forhold.
Det varme vand spillede ingen rolle i de flader som jeg snakkede om. Somsagt kunne jeg selv fjerne dem let efter 5-20 min med det som jeg havde til rådighed som amatør.
Jeg forventer ikke at du læser alt det jeg har skrevet. Men virker ikke rigtigt til at du har sat dig ind i situationen, Men svarer baseret på halvdelen af oplysningerne, og udfra det laver du en helhedsbedømmelse af situationen. :)
Hvis du mener at have den "moralske" ret, så kan du jo bare lade være med at betale.
125 kroner er jo klart under minimumsbeløbet for både inkasso og RKI, så jeg kan ikke helt se hvad virksomheden skal gøre.
Nok begrænset hvad de gider for 125 kroner
Umiddelbart synes jeg dog at du har fået en fair behandling når jeg læser jeres mails.
Så jeg vil betale i dit tilfælde - og så bruge et andet firma en anden gang, hvis du føler arbejdet ikke var godt nok.
Aurvandil skrev:Hvis du mener at have den "moralske" ret, så kan du jo bare lade være med at betale.
125 kroner er jo klart under minimumsbeløbet for både inkasso og RKI, så jeg kan ikke helt se hvad virksomheden skal gøre.
Nok begrænset hvad de gider for 125 kroner
Umiddelbart synes jeg dog at du har fået en fair behandling når jeg læser jeres mails.
Så jeg vil betale i dit tilfælde - og så bruge et andet firma en anden gang, hvis du føler arbejdet ikke var godt nok.
Tak for din oplysende kommentar om inkasso og RKI, og ja mail seancen har på ingen måde være katastrofal. Jeg undrede mig bare om at medarbejderen mener hun havde gjort alle flader rene, når de tydeligvis ikke var det, og at de ikke ville sende de billeder så vi kunne kigge på det, men i stedet ignorere mig derfra. Det forstår jeg bare ikke.
Men ja, det "svære" ved det her, er jo at det er meget påstand mod påstand. Men forstår dog stadigt ikke hvorfor du mener jeg skal betale for noget arbejde som ikke var levet op til den aftale man lavede, "bare" fordi jeg fik en fair behandling. Ville det ikke være tilsvarende at nogle håndværkere lavede 80% af jeres aftale, men du mener at fordi de var så flinke, og talte pænt til dig. Så må man jo bare betale dem, og finde et andet firma en anden gang? Måske er jeg bare rebelsk, men det giver ingen mening, umiddelbart, baseret på de tanker jeg lagde frem der. Men vil gerne lytte, lære og høre din mening. Fordi jeg er meget åben overfor at jeg IKKE har ret. Jeg kan bare ikke se det, så skal måske bruge noget hjælp :)
Er det korrekt, at de kontaktede dig om det manglende varme vand og informerede dig om, at resultatet ville blive derefter?
nuublior skrev:
Men ja, det "svære" ved det her, er jo at det er meget påstand mod påstand. Men forstår dog stadigt ikke hvorfor du mener jeg skal betale for noget arbejde som ikke var levet op til den aftale man lavede, "bare" fordi jeg fik en fair behandling.
I mailsene stod der at du allerede fået et nedslag i prisen samt at de har kontaktet dig under processen - derfor synes jeg det lyder til at de har været fair og endda mere servicemindede end jeg ville have forventet.
Jeg går dog ud fra at du ikke er tilfreds med deres nedslag.
Om du er rimelig eller urimelig er ikke noget jeg kan vurdere. Har ingen erfaring med den slags firmaer selv og ved ikke hvad en rimelig pris er :)
De skal bare stille og lave deres arbejde om.
Men i det du selv har lavet arbejdet har de ikke mulighed for at lave det om. Du bliver nød til at betale det fulde beløb og glemme denne sag.
Næste gang skal de bare stille igen, ellers får de ikke en krone før arbejdet er færdigt og kunden er tilfreds! :
Lyder som om du har fået en fair behandling, så bare betal regningen.
Du har naturligvis ingen sag nu da du accepterede pr. tlf. og i øvrigt allerede har fået afslag på prisen. I stedet skulle du have afvist dem og fundet et andet firma.
Det er nemlig noget eklatant vrøvl at man ikke kan gøre hovedrent i koldt vand - det kræver bare de rigtige sæber. Selvfølgeligt bliver det lettere at vaske fedt af hylder, skabslåger og lign. når vandet er varmt og fedtet dermed blødgøres, men en god grundrens kan sagtens gøre jobbet i koldt vand. Mht. vinduer, så er de imo lettest at vaske koldt, så vandet ikke fordamper inden man for skrabet ordentligt af.
den fremstilling du kommer med i op og det man kan læse sig frem til i jeres mail korrespondance har intet med hinanden at gøre... Så ja betal og kom videre...
Du siger du er på su og begrænset med penge, og det tager dig 5-20min, så tror jeg sku jeg havde taget den rengøring selv 😄
Bare betal de 125 kr. - det er millimeterdemokrati du er ude i, hvilket er spild af din gode tid, energi og gode humør.
CykelNille skrev:Er det korrekt, at de kontaktede dig om det manglende varme vand og informerede dig om, at resultatet ville blive derefter?
Ja, hun ringede og sagde at de ikke kunne lave vinduerne. Samt sagde at overordnet ville det nok ikke blive så godt som de kunne have været. Hvilket sikkert er korrekt. Men det som jeg ikke synes er godt nok er jo at der er 7/8 flader i køkkenet som slet ikke er berørt. Ikke engang med det lune vand eller en klud, og som jeg sagde, kunne jeg godt selv få det af med det samme. Så det burde de da også have kunnet? :) - Medarbejderen på jo enten bevidst have skippet det område, eller glemt det. Hvilket jo kan ske. Jeg kan godt tilgive det, men skal da ikke have skudt i skoen at det er fordi vandet ikke var kogende at man ikke kunne fjerne et par pletter og køre en klud over et par flader :)
RekiB skrev:Du siger du er på su og begrænset med penge, og det tager dig 5-20min, så tror jeg sku jeg havde taget den rengøring selv
Nu var det jo bare 1 del af rengøringen. :) Hvis det var det eneste, havde jeg nok selv gjort det :)
Kamstrup skrev:De skal bare stille og lave deres arbejde om.
Men i det du selv har lavet arbejdet har de ikke mulighed for at lave det om. Du bliver nød til at betale det fulde beløb og glemme denne sag.
Næste gang skal de bare stille igen, ellers får de ikke en krone før arbejdet er færdigt og kunden er tilfreds! :
Okay, tak for oplysningen. Tager den med mig til en eventuel næste gang :) - Men igen, kan ikke se hvordan de er bedre stillet i deres "blinde" påstand mod min "blinde påstand" - Da jeg skulle flytte ud og ikke havde specielt meget tid, gjorde jeg det selv. Da jeg ikke havde tid til at gå ind i en "kamp" med dem, da jeg havde en ansvarsfølelse for den lejlighed og den næste lejer.
RekiB skrev:Du siger du er på su og begrænset med penge, og det tager dig 5-20min, så tror jeg sku jeg havde taget den rengøring selv+1
Sad og tænkte det samme.... Kommer selv fra livet på SU, og der var satme ikke råd til privatrengøring på det budget.
Betal regningen, svin dem til på trustpilot, hvis du får det bedre af det og kom så videre i dit liv. Tiden og energien du kan ende med at bruge på denne sag overstiger uden tvivl de 125,- du ikke ynder at betale.
Kamstrup har allerede svaret dig, hvor sådanne sager skal løses.
#19 ....Hvordan fanden har du lige levet i den lejlighed siden du har været nødsaget til at bestille et firma til at gøre rent efter dig.
Hvis du mener det ville tage dig mellem 5-20 min for det hun manglede svarende til 125kr så ville du få en mega høj timeløn hvis du havde gjort det hele selv 😄
Anyway kæmpe sag, en anden gang brug et andet firma, hvis du inderligt mener de ikke er pengene værd, vi snakker 125kr.
Waste of fucking time
RekiB skrev:Hvis du mener det ville tage dig mellem 5-20 min for det hun manglede svarende til 125kr så ville du få en mega høj timeløn hvis du havde gjort det hele selv
Kostede 120 kr i at købe nye rengørings ting + den tid jeg skulle afsætte til at tage derhen og selv gøre det. Lidt snævert at tænke det hele i ultimativt 5-20 min :)
1) Du er på SU og pengene er små - i den situation havde jeg sgu selv gjort rent.
2) Du har ganske givet ret i at arbejdet ikke har været i orden på trods af vandets temperatur, men for det første er det åbenbart småting når du kunne ordne det på ganske kort tid og hvis du ellers skulle have en sag må du som tidligere skrevet jo ikke fjerne beviserne ved selv at rengøre hylderne. Bed dem asap komme og udføre det manglende arbejde.
3) Som sagen er forløbet bør du betale ved kasse 1 uagtet at arbejdet ikke er udført til din fulde tilfredshed. Det er jo også et ganske begrænset beløb.
4) Det har ingen gang på jord at sammenligne med større opgaver, hvor du f.eks. har en kontrakt på 50.000, men der kun bliver udført arbejde for 30.000. For det første er beløbet jo afgørende for om det kan betale sig at køre en sag, og jeg tror da også det er de færreste kunder der selv laver det resterende arbejde svarende til de manglende 20.000 og derefter beder firmaet give et tilsvarende afslag i prisen.
Betal og kom videre, men syntes dog at det er ærgerligt at du ikke har kunnet tage billeder af de fejl og mangler som har været, så du kunne bevise at hun ikke har rengjort dér, men når du ikke kan det er der ikke så meget at gøre.
De lyver dig jo faktisk lige op i hovedet ved at sige at de har været ALLE steder. Når der stadig er aftegninger efter fedtstof som du selv nemt har kunnet fjerne.
nuublior skrev:.Slet tråden. Tak til dem som bidrog med noget konstruktivt.
Åhh nej, blev du nu såret også?
clrawe skrev: Åhh nej, blev du nu såret også?
Det var da et skelsættende lavt sarkastisk niveau.