Som overskriften antyder, så vil jeg høre om der er nogen der har taget VØ eksamen på SDU her til sommer.
Jeg har nogle kammerater som dumpede og som skal bruge lidt hjælp.
Søger en besvarelse, som har fået en god karakter så de kan komme videre, og øve sig på de opgaver de havde det svært ved.
VØ eksamen forår 2013 - Hjælp til reeksamen
En virksomhed producerer et produkt Q, som den sælger på et marked, hvor den står overfor en efterspørgsel givet ved den inverse efterspørgselsfunktion
P=20-½Q
Virksomhedens produktionsfunktion er Q(K,L)=(2K^2)*L. Mængden af kapital (K) er fast på kort sigt, og K=1. Al nødvendig arbejdskraft (L) kan købes til lønnen w=16.
a) Hvad er virksomhedens optimale brug af arbejdskraft?
b) Hvor meget producerer virksomheden med denne mængde arbejdskraft? Til hvilken pris sælges den produkt?
c) Hvad var marginalomkostningerne for den sidst producerede enhed af produkter?
Var oppe i samme opgavesæt og gik ganske godt til trods for jeg manglede en del efter min mening.. Tror desværre ikke jeg har løst ovenstående opgave rigtig, har set en vejledende som ikke var særlig uddybende, og synes stadig ikke helt jeg kunne lure den..
Gylletank skrev:
En virksomhed producerer et produkt Q, som den sælger på et marked, hvor den står overfor en efterspørgsel givet ved den inverse efterspørgselsfunktion
P=20-½Q
Virksomhedens produktionsfunktion er Q(K,L)=(2K^2)*L. Mængden af kapital (K) er fast på kort sigt, og K=1. Al nødvendig arbejdskraft (L) kan købes til lønnen w=16.
a) Hvad er virksomhedens optimale brug af arbejdskraft?
b) Hvor meget producerer virksomheden med denne mængde arbejdskraft? Til hvilken pris sælges den produkt?
c) Hvad var marginalomkostningerne for den sidst producerede enhed af produkter?
Er ret sikker på, at kompendiet fra Aspiri i EØ vil hjælpe din ven. Derudover så vil det nok ikke skade at læse produktionsteori igen, hvis ovenstående skaber problemer.