Været på ferie uden at betale for flybilletter

#1| 0

Hej Pokernet


Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Tyrkiet. Flybilletterne bestilte jeg fra en tysk hjemmeside tripado.de med afrejse fra Hamborg. Jeg indtastede mine kreditkort oplysninger, hvorefter der stod på skærmen, at de havde modtaget min betaling, dernæst fik jeg et booking nummer. Selve bestillingen var problemfrit og der var heller ikke nogen problemer under rejsen.

Da jeg kommer hjem og tjekker postkassen, kan jeg se at jeg har fået et brev fra Ôger Tours, Hvilket er første gang jeg hører om dem. Det står i brevet, at jeg har bestilt flybilletter fra dem, men ikke betalt. De har også sendt deres kontonr., IBAN nr. mm. og beder mig betale beløbet til dem. Først troede jeg det var et scam, men da jeg kiggede på mit kontoudtog, var der ikke hævet penge for flybilletterne.

Nogen der har oplevet lignende? Hvordan kan jeg ovehovedet få et bookingnr. uden at have betalt?



09-08-2017 13:14 #2| 4

benægt benægt benægt....


09-08-2017 13:18 #3| 0

Det kan være en fejl i deres betalingsgetaway.. Jeg oplevede det i det firma jeg arbejde for tidligere hvor alt gik igennem, pånær overførelsesn af pengene.. det gav sku lidt problemer og røde ører, men i Danmark er folk generelt ærlige og betaler efterfølgende..:

09-08-2017 13:37 #4| 0

Men dem jeg købte fra (tripado), har intet at gøre med Ôger tours, som kræver betalingen. Desuden sendte de brevet og rykker med krav om yderligere gebyr, mens jeg var på ferie.

09-08-2017 13:39 #5| 0

Tripado har mine kreditkort oplysninger, så kan de ikke selv hæve beløbet når de vil?

09-08-2017 14:28 #6| 0

Jeg har oplevet det på en tur til Bali med 5 personer (Air Asia). Først trak de betalingen to gange. Senere refunderede de to gange.


Jeg var forbi deres kontor for at insistere på at betale (gad ikke stå i lufthavnen med 4 venner og ikke have fly/hotel). Kom afsted uden problemer, men kan ikke huske om vi fik betalt. Tror det - Prøvede i hvert fald ihærdigt. :-)

09-08-2017 14:51 #7| 0

Det sker jævnligt på hoteller det der. Firmaet kan kun håbe på, at folk vil betale. Jeg sender selv mails ud, der ligner den du har fået, ca. 1 gang om måneden.



Det er bare mærkeligt, at det ikke er dem du har bestilt billetterne ved, som rykker.



Hvis du har i sinde at betale, ville jeg kontakte den side, hvor du har bestilt og gøre det derigennem. Det andet firma burde rykke dem, som har bestilt hos dem og ikke dig.



Lidt rodet, men jeg håber pointen er klar :).


EDIT: stavebøf

Redigeret af Ravie d. 09-08-2017 14:53
09-08-2017 15:28 #8| 0

@Ravie

Tak for svar.


Firmaet kan vel lægge sag an, hvis jeg ikke betaler, eller er det for besværligt?


Jeg har i søndag og tirsdags sendt mails til 2 forskellige mail adresser til dem jeg købte fra. Jeg har dog ikke fået noget respons. Jeg har også sendt mail til det firma som kræver betaling, men de skrev at jeg skulle kontakte dem jeg købte billetten fra. Så det er ikke den bedste kundeservice de 2 firmaer har.

09-08-2017 17:28 #9| 0

Vil helt sikkert mene du skal betale :)
Og som andre siger, så skal du betale til siden du bookede fra, så må de to parter styre det selv.

Ja, de kan vel smide en sag efter dig, men om de gør det eller ej, så burde du stadig betale.
Det ikke et æble i Føtex du fik fordi kassedamen talte forkert ;)

09-08-2017 18:06 #10| 0

Aner ikke om der er belæg for at lægge sag an - jeg er i hotelbranchen, ikke jurist :)

Hvis vi ikke modtager betaling i sådanne sager, så afskriver vi det ret hurtigt. Kunne forestille mig, at det er alt for tidskrævende om omkostningsfyldt at jagte pengene.

Hvis du vil betale skal du helt sikkert betale til det tyske firma. Deres interne afregning behøver du ikke blande dig i.

Det sagt, så ville min egen moral også byde mig at betale, men det er jo helt op til dig selv, hvad du selv beslutter.

09-08-2017 18:17 #11| 0

Tripado er vel bare sådan en rejseagent a la momondo, trivago eller hvad de nu hedder.

09-08-2017 20:09 #12| 1

Betal, men fratrukket et gebyr for besværet. Det gør virksomheder jo altid hvis vi forbrugere ikke får betalt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar