***** Hand History for Game 3076315253 *****
$100 NL Texas Hold"em - Tuesday, November 22, 07:17:22 EDT 2005
Table Table 72412 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: jo52444 ( $168.18 )
Seat 4: AFK__ ( $109.85 )
Seat 6: Shiper ( $142.22 )
Seat 5: gnutorgeir ( $68.70 )
Seat 3: zero2deniro ( $88.90 )
Seat 2: Ratpackdk ( $100 )
gnutorgeir posts small blind [$0.50].
Shiper posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ 6♦ A♦ ]
jo52444 calls [$1].
Ratpackdk folds.
zero2deniro calls [$1].
AFK__ raises [$4].
gnutorgeir folds.
Shiper folds.
jo52444 calls [$3].
zero2deniro calls [$3].
** Dealing Flop ** [ A♥, 6♠, 5♣ ]
jo52444 checks.
zero2deniro checks.
AFK__ bets [$11].
jo52444 folds.
zero2deniro calls [$11].
** Dealing Turn ** [ 8♠ ]
zero2deniro checks.
AFK__ bets [$28].
zero2deniro calls [$28].
** Dealing River ** [ Qd ]
zero2deniro checks.
AFK__ ??
Forholdsvis standard villian.
Jeg føler at jeg ofte får for lidt ud af river når jeg er i position fordi jeg for ofte checker den ned hvis jeg er i tvivl om hvorvidt jeg er i front. -
Valuebetter i her og lægger jer til et stort raise(den her villians stack kan så ikke raise stort, men ellers) eller checker i den ned?
Valuebet river? 100nl sh
Han har ca et pot bet tilbage - omkring 40bb. Det kalder han vidst sjældent meget noget jeg slår?
Der ligger da 90$ i potten og han har 46$ tilbage... han kan da sagtens sidde med Ax...
Ja bla. A/8, A/Q -, og 55. Hvis jeg nu sætter et ekstra 0 på alle bets og vi siger det er 1000nl - better du så 400 på river?
jeg checker ofte bagefter her.
Kan godt være jeg spiller scared, men jeg kan ikke se ham calle med mange hænder jeg slår, til gengæld kan jeg godt se ham trappe med sine 2 højere par, set eller ramt str8 på river. Ikke at det er godt spillet af ham i så fald, men derfor er det ikke umuligt og jeg kan umuligt folde til et raise med de stack-størrelser.
ind med dollaren...
er ikke helt sikker på hvorfor du raiser denne hånd preflop, hvis du ikke er indstillet på at klaske til den når du rammer to par ?
Jeg raiser for at mixe lidt, for at få folk ud, fordi jeg har position, fordi det det er nemmere at spille A/xs i en raised pot, fordi jeg måske kan tage potten hjem med et continuation bet allerede på flop.
Desuden pot better jeg både flop og turn med mine 2 par og villian kalder gladeligt. Hvilke hænder kalder pot bets på flop og turn som kun limp caller preflop - OG som samtidig kalder 45BB bet på river OG som jeg slår. Det er altså ikke ret mange.
Den skal klart valuebettes. All-in.
Desuden boer du, hvis du raiser preflop, raise noget mere.
har du regnet på hvor ofte du behøver have bedste hånd for at kunne gå allin med profit her ?
@hardgrove - Ja hvis jeg kun skulle spille den her hånd. Men jeg vil da gerne have mulighed for at kunne veksle imellem 3-6bb uden at give min hånd væk.- Hvorfor er det et klart allin? Lidt begrundelse ville være rart - hvis jeg bare ville have skud fra hoften kunne jeg spørge min lillesøster hvad hun syntes jeg skulle gøre.
@Thomsen, nej, har du?
Igen, hvilke hænder kan i sætte villian på som kalder et pot bet på river?
ja det har jeg, og det var måske det mindste du skulle tage at gøre for dig selv, sådan så du har en ide om det når du spiller...
Mange villains klamrer sig til deres høje pp - KK & QQ på trods af at der ligger et A på boardet.....
"Ja hvis jeg kun skulle spille den her hånd. Men jeg vil da gerne have mulighed for at kunne veksle imellem 3-6bb uden at give min hånd væk."
Du raiser forhaabentlig ikke kun 3 big blinds med 2 limpere foran dig naar du har AA..?
"Hvorfor er det et klart allin? Lidt begrundelse ville være rart"
Det er et klart all-in fordi standart NL100-modstanderen er en kegle der sagtens caller sin stack vaek paa top par. I den her kan situation kan han saagar have AK og tro han fucker dig... Hvad er du bange for? Et set? At han har ramt en 3-outer? Uden andet naevnt signalerer check-call strategien altsaa ikke overvaeldende styrke... Manden agerer svag; handel derefter!
"hvis jeg bare ville have skud fra hoften kunne jeg spørge min lillesøster hvad hun syntes jeg skulle gøre"
Undskyld tonen, men hvad fanden er det for et arrogant svar? Uden at vaere selvfed, mener jeg, at jeg efterhaanden har postet nok konstruktive svar herinde til ikke at burde acceptere at mine udsagn bliver sidestillet med en lille, pokermaessigt intetvidende pige.
Det ligger naturligvis implicit i mit svar, at jeg mener svage Aer og askens andet crap som de kan finde paa at calle ned med.
Peter
@Hardgrove - undskyld mit arrogante svar, det virker dog som om du ofte kommenterer netop mine indlæg uden at begrunde dine kommentarer - derfor efterspurgte jeg dem denne gang.
Jeg sætter som altid pris på at mine posts bliver kommenteret og det skal ikke forståes sådan at jeg prøver at skyde svarene ned. Jeg indrømmer gerne at mit svar var lidt out of line Hardgrove.
Iøvrigt så raiser jeg ikke kun 3 bb"s med AA nej :) - standard raise plejer at være 4xbb+1bb pr limper.
@Thomsen
Potten er på 91$ på river - Jeg syntes hænder som A/Q, og A/K er lidt fjerne set i lyset af at villian limper ind i hånden.
potten er 135 da villain skal beslutte at calle hvis du sætter ham allin - det koster ham 45 at se hvad du har...
mit spørgsmål var: hvad for hænder ville du selv betale med her ?
synes du 65s 68s A5 og lignende ser fjerne ud ? Ville du ikke selv overveje et øjeblik at calle med AJ med de potodds han får ?
ser du aldrig nogen limpe ind med AQ AK på NL 100 ??? Eller med KK for den sags skyld, som de ikke kan smide for de vil lige se om du bluffer...
det er klart at det ville se anderledes ud hvis I begge havde 500 usd mere at skyde med.
Jeg mener også det er et ret easy valuebet på river. Hvad frygter du villain har? AQ? .. Ville han checke river med den? 55/66? Mon ikke du havde set et raise på turn, eller i hvert fald et skub på river med dem?
Villain har check-callet hele vejen. Det lyser af svaghed, og selvom det selvfølgelig kan være et (underligt) trapplay, må du tage udgangspunkt i at han er svag indtil andet er bevis.
- Asger
Hvis villain sad med et monster ville han så ikke raise all-in på turn eller bette all-in på river for at undgå du checker bag ved ham?
De omvendte betragninger gælder jo også for villain. Han vil bette $45 ind i en $135 pot, og da du har vist styrke hele vejen, så er der ikke stor chance for at du folder med odds 1:3, så derfor må det være korrekt for ham at sætte dig all-in på turn eller river.
Som jeg ser det kan du kun være bange for to ting:
(1) han spiller AQ (mon ikke han havde raised preflop med AQ?)
(2) han spiller 55/66 og har efter min mening fejlspillet turn og river
Jeg sætter ham også all-in, evt. kun $20 for at lokke penge ud af ham :-)
Jørn
(2)
Jeg tror i har ret i, at det i længden vil være +ev at sætte villian allin her - så længe vi kan gå udfra at han er en typisk 100nl fisk. I den konkrete hånd ville der dog ikke have været noget at hente, da han var på et busted draw.
Synes den er tricky netop fordi, du kun får et call hvis villain har en hånd og ikke et bustet draw. Hvorvidt hånden så er et svagt es eller noget der slår dig kan du regne ud, hvis du har et read på villain. Men som hånden er spillet, tror jeg du i de fleste tilfælde vil være foran, hvis villain er standard, og således vil et valuebet nok være +EV, specielt når han ikke har stack til at reraise dig.