Det er efterhånden længe siden, at jeg har lavet et ordentligt cash i en tour, så i går bestemte jeg mig for at optage en video, hvor jeg spiller en $16,5 turbo tour på Stars - 15K GTD.
(Lille sidenote: Spillede en tour tidligere, hvor jeg sad og plaprede løs i 80 minutter, indtil jeg fandt ud af at mit program ikke havde optaget lyden - derfor jeg sidder og skriver mine tanker i stedet).
Videoen er 1 time og 49 minutter lang.
Dét jeg søger analyse af er selvfølgelig mit spil og mine beslutninger turneringen igennem. Derudover vil jeg gerne vide, om jeg misser nogle åbenlyse chancer for at samle nogle nemme chips op.
På forhånd mange tak!
Link: mahau.dk/Pokervideo_4-7-2009.mov
(Højreklik > Gem som...)
Video: $16,5 turbo tour
sker intet her andet end at der kommer et quick play logo eller sådan noget.
Interessant video som jeg har kigget igennem. Har dog et par kommentarer, som jeg håber du kan drage nytte af.
Personligt limper jeg sjælendt i en turbo turnering. Raise eller fold pf, sålænge du har under 20bbs.
A9s hånden, syntes jeg du byder alt alt for lidt på både flop og turn. Du giver lige præcis hænder som Qx mulighed for at ramme. Jeg byder omkring 3/4 pot på alle streets. (obv afhænging af hvilken range jeg putter min modstander på)
Hvorfor shover du med KK når du har 20bbs? Imo 3bet
Hvad sker der i Q5 hånden? :o Fint nok du er lidt i lir pf, men et cbet lugter langt mindre væk af bluff. At du shover, skriger imo af, at du er ude i lir.
47s shove i SB? Behøver jeg at uddybe hvorfor at det er dybt retardo :)
Byd mere på river med din nut straight. AT hånden
Q7s shove i SB med sund stack mod UTG LIMP er komplet retardo.
Opsummerende, skal du tænke over, hvilke hænder dine modstander kan sidde med (du skriver intet om det i dine noter) på alle streets. Var du stoppet op i sidste hånd og tænkt, "Hmm, hvad limper tossen med UTG?", så havde du næppe shovet i din sb. Det er uhyre vigtigt konstant at sætte villain på en hånd både pf og evaluere efter hver street.
Ellers ser det godt ud, men obv lidt at arbejde på :) Håber det var til noget hjælp.
Tusind tak for kommentarerne - lækkert! :)
Er helt enig i, at jeg får limpet et par gange for meget. Det ser dumt ud.
Ang. A9s hånden, så er boardet über tørt, og jeg vil mægtig gerne have et kald fra både KT og Qx. De får ikke i nærheden af odds til at kalde hverken flop eller turn. Dog er jeg enig i, at jeg burde have set lidt længere frem i hånden, for hvis jeg byder 400 på floppet, så kan jeg shove turn uden at overbyde. Men som sagt mener jeg bare ikke, at jeg så får action fra KT og Qx hænderne. Men det kan sagtens være en fejl :)
Ang. KK shovet, så er det fordi min erfaring siger at folk ofte ser et all-in som enten små PPs, AK, AQ eller air. Men 3-bet standard lyder måske som en bedre idé. Det vil jeg være opmærksom på og få testet!
Ang. Q5, så har jeg ikke lyst til at et bedre straightdraw (A5, A3) eller lignende får en idé om, at de har FE mod mig. Eller at to overkort ala JQ/KQ tror de kan få mig til at folde A høj. Men jeg er enig i, at det lugter.
Ang. 47s, så ligger der helt vanvittigt mange døde chips i potten, og jeg tror som sagt at han folder <= AJ og medium PPs fra i hvert fald 88 og ned, måske endda 99. Derudover vil jeg gladeligt ind med 47s mod AQ eller AK med de døde penge i potten. Det er heller ikke et move, jeg ofte laver. Men jeg følte godt for det på det tidspunkt. Men det er jo også fordelen ved at optage en video. Du får den helt samme information som mig, men mener at jeg bare skal mucke og finde et bedre spot - dét er interessant, og jeg kunne faktisk godt tænke mig at du uddybede, hvorfor det er dybt retardo :)
Ang. AT, så byder jeg 2800 i en pot på 5350, da jeg mener hans range er suuuper weak her og hovedsageligt består af knægte, damer Tx og ♥-hænder. Derfor vil jeg gerne 1) få mit bet til at se weak ud, så han kalder med sin dame eller whatever han nu har, og 2) muligvis induce et spastisk shove fra en hånd, der missede river - det er langt ude, men jeg mener chancen er større ved at byde 2800 frem for eksempelvis 3500, som gør at jeg kun har 3725 yderligere bag.
Q7s er jeg enig i er rimelig far fetched. Men lagde du mærke til, hvor mange gange han limp/foldede preflop - regardless af hans position? Han limper bl.a. UTG+1 hånden lige inden (da jeg sidder i BB), og folder til et squeeze fra OU THE NICK. Derudover shover jeg effektivt for næsten 20K mere for ham, og der ligger over 9K i potten.
Jeg kunne selvfølgelig have ventet og muligvis fundet bedre spots (bedre hænder?), da jeg netop havde overstået blinds.
Som sagt: Tusind tak for kommentarerne! Fandme lækkert. Og selvom det kan lyde som om at jeg bare sidder og forsvarer mit eget spil, så tager jeg virkelig dine punkter til mig! :)
Vil bare sige at jeg har læst din besked og jeg kommer lige et respons imorgen, da jeg har lidt mere tid der :)
hygge
A9s shover jeg.
KK 3-better jeg istedet for shove
53 inde åbner jeg J9off fra knappen foldet til mig.
Helt oplagt squeeze med KJs på ATx flop
1.20 inde du åbner KQ pre og caller et shove - du kan ligeså godt shove selv hvis du alligevel har tænkt dig at calle et shove fra dem.
Din bustout hånd er et blowup - når nu en aggro modspiller lige pludselig limper UTG så må dine alarmklokker ringe og du bør derfor nøjes med at complete C/F hvis ikke du rammer et ønskeflop.
Ellers fornuftigt spil hele vejen igennem - og gode tanker bagved.
@ krede
Lyder godt!
@ Burnz
A9s - havde jeg slet ikke tænkt på. Det kunne også være en mulighed.
KK - nu har både dig og krede sagt det. Det vil jeg tage til mig!
J9 - som du kan se så overvejer jeg det. Men jeg har næsten lige været til showdown i 3-bettet pot med 47s. Derfor tror jeg de shover ret light på mig. Desuden vil jeg have comittet mig med J9 mod FEJR27 og således komme til showdown med J9, og så vil jeg uden tvivl være nødsaget til at spille tight de næste par orbits, hvilket er super nederen taget i betragtning af, hvor nemt det var at stjæle blinds og at det er en turbo, så mine 38 BBs lynhurtigt svinder ind, hvis jeg skal sidde og vente på en hånd.
KQ - jeg gør det for at induce. Alt der har mig in bad shape (AK/AQ/AA/KK/QQ) kommer jeg alligevel ind mod. Så jeg vil gerne give JQ, JT, KJ, KT, 67s osv. en fornemmelse af, at de har FE mod mig (læs: en chance for at begå en fejl).
Bustout hånd - jeg er altså ikke helt enig i, at det er så super dårligt, som I gør det til. Det er nemt at være resultatorienteret :) Men; så sent som hånden inden (da jeg sidder i BB), limper han UTG + 1. Han limper og clickraiser flere gange i tidlig position, hvorfor jeg egentligt ser hans range som ENORMT bred.
Vi er dog enige i, at det heller ikke er super godt, da jeg sagtens bare kunne have completed og set floppet an, og derefter havt en hel orbit til at samle en handske op/stjæle blinds.
Tak for dine inputs. De er taget til efterretning!
Bump!
Kommer i øvrigt snart en ny video op. 90 minutter til den er uploadet.
Oooooog bump!
Den nye video er kommet op:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=189964