Video nr. 111: "Rebuy MTT - part 2"

#1| 0

Video nr. 111: "Rebuy MTT - part 2" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
Dette er part 2 af "Rebuy MTT" serien. Part 2 omhandler den sidste del af rebuy perioden, og spillet efter rebuy perioden.

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

25-08-2008 15:54 #2| 0

Hej Jungleras,

Som sædvanlig en video af superb kvalitet og med gode og letforståelige analyser og tips. Det er jo snart en udfordring af de større at finde noget konstruktivt kritik. Men bare rolig - jeg leder ufortrødent!

Et enkelt spørgsmål vedr. måden du vælger turneringer på.

Har du nogle retningslinier eller "regler" for, hvordan du vælger turneringer? Der er sikkert nogle turneringer du spiller fast, men hvis du sidder en kedelig torsdag aften og lige vil brænde nogle timer af foran PC'en med lidt poker - hvordan vælger du så, hvad du har lyst til at spille? Har du nogle parametre du vælger ud fra, (rebuy/ikke rebuy, antal spillere, buy-in i forhold til antal spillere, blindsstruktur, forventet sluttidspunkt, donks du kender som er med o.s.v.), eller vælger du bare den første/bedste?

Sker det, at du slet ikke spiller, fordi der bare ikke er nok værdi i de turneringer der lige tilfældigvis tilbydes? Og hvis ja - hvad skal der minimum til, før du vælger en turnering?

På forhånd tak for svar.

Taz.

08-09-2008 20:13 #3| 0

Hej Jungle,
Hvad så - tror du jeg kan lokke en udtalelse ud af dig?

Taz.

08-09-2008 21:52 #4| 0
OP

Hej Tazman

Jungleras er taget til Barcelona, så jeg ved ikke hvor meget han læser med på PokerNet, men jeg sender ham en høflig reminder mail omkring tråden ;-)

Mvh
Theis
www.PokerNet.dk

08-09-2008 22:38 #5| 0

Tak for det Theis.
Så længe det bliver et super godt svar, så er det jo altid værd at vente på!! ;)

09-09-2008 00:13 #6| 0

@ Taz
Hmmm, ved ikke helt om jeg skal svare for mig personligt, som jeg spiller pt. - eller mere den gang jeg spillede tours primært.

Hvis jeg svarer lidt af begge kan det vel ikke gå helt galt :)

Som det er nu spiller jeg vel tours to gange om ugen i snit - søndagstours og en enkelt hverdag. Hverdagstours bruges til adspredelse og pokeruni, og vil typisk være de største skattefrie tours der er på dagen. Jeg vælger derfor udelukkende udfra skattefrihed og størrelse af præmiepuljen pt...

Tidligere da jeg spillede tours hver gang handlede det mest om at finde overlay (dengang det var muligt på blandt andet crypto), og så almindelig bankroll management.

Ja, okay, strukturen betød både den gang, og nu, naturligvis også noget. Nogle gange gider man bare ikke tæske en deepstack tour igennem, mens jeg som oftest ikke gider alt for crapshoot agtige tours.

Derudover spiller jeg stort set kun tours der starter kl 20-21, da jeg ikke gider dem der starter senere, ej dem der starter tidligere.

Tror egentlig ikke jeg har så meget klogt at sige til dette emne, da jeg som sagt blot spiller tours når jeg lyster det og gerne vil lidt væk fra cashgame, som jeg bruger langt størstedelen af min tid på...

Men følgende faktorer bør overvejes imho:
- Skattefrihed
- Deltagerantal og struktur
- Starttidspunkt og sluttidspunkt
- Hvilke typer tours er man bedst til (mange deltagere eller færre, rebuy eller freezeout, crapshoot eller deepstack osv.)
- Motivation og lyst
- Præmiepulje, overlay, BRM
- Ens daglige rutine kontra det at spille tours

Og sikkert endnu flere punkter...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar