Video nr. 153: "100NL Grind" er publiceret på www.pokeruni.dk
Beskrivelse:
Hahila grinder NL100. Samme setup som tidligere videoer, men god analytiske kommentare.
Mvh
Theis
www.PokerUni.dk
PS: Normalt er det turneringsdag om fredagen, men vi har flyttet lidt rundt på programmet de næste par uger.
Video nr. 153: "100NL Grind"
Igen en fed video! Dig og Tune er super når det gælder 6 max NL...
Synes godt nok du har noget skrub i den session (bortset fra den der KK versus 26!)
Jeg må indrømme at jeg umiddelbart synes spillet ser ringere ud på NL 100 end det jeg plejer at se på NL 20 på Ipoker!? Men jeg må da tage tage fejl?!
Nå men flere af den slags NL 6 max videoer på Lowlimit......
1.glad for du synes om det. naeste 6 max projekt bliver 5 temavideoer hvor jeg provere en mere struktureret teoretisk tilgang til hvilke elementer som man skal kende til for at vaere/blive en vindede spille paa nl 100 til 1000 og saa optage sessions med specielt fokus for det der skal diskuteres. tror det bliver rigtig godt, men pt er det kun ideer i hovedet, saa gleader mig til at komme hjem og proeve og se om det kan fungerer i praksis.
2. har faktisk kun haft den ene session paa nl 100, saa kan ikke sige saa meget om niveauet, udover det selvfoelgelig ikke var rene regulars.
3. som jeg husker det endte jeg kun smallish oppe i den session, jeg kan vaere virkelig varm, saa der skal nok komme en video senere hvor du vil se hvor varm jeg egentlig kan vaere.
@PU
Drop tour og SNG videoerne det næste stykke tid, vil se Hahilas "serie" ASAP :)
@hahila
Igang med at lav sådan en serie, det lyder super spændende og lærerigt :)
Endnu en fin video Hahila.
Det er den Pokeruni video, der efter min mening har været tættest på den "pokerfaglige" kvalitet af de bedste af Deucescracked's videoer - bestemt et kompliment!
Jeg har dog et problem kvaliteten af videoen. Siden der ikke er andre, der har beklaget sig, er det nok et isoleret problem, men jeg kan altså ikke se den nederste del af dine to nederste borde i videoen. Hele bunden af filmen er sløret så jeg hverken kan se de nederste spilleres stats såvel som stack sizes :-(
Håber der er et geni der kan afhjælpe problemet.
PS det er kun Hahilas videoer der er dette problem med!
@ JacobH
Med fare for at blive til grin så vil jeg høre om du ikke har kommet til at lade musen stå med markøren nederst i WinMedia Player? (Hvis du altså bruger den? Så "bliver" bjælken med knapper som spol, pause etc synlige og napper plads fra bunden af skærmbilledet. Hvis man vel og mærke kører med fuld skærm....
Kan ikke forstiller mig at du er "røget" i den men man ved jo aldrig,,,,,,
i maa desvaere have lidt taalmodige, min serie starter desvaere forest i slutningen af december, da jeg tror de kommer til at tage laengere tid at lave men skal goere hvad jeg kan for at faa den klar hurtigst muligt.
@ thomas' kommetar paa pokeruni(hvis du laeser med her)
Jeg tillader mig at poste din kommentar fra pokeruni og mit svar her,da der maske er andre der kan faa noget ud af det.
Super fed video men har virkelig svært ved at omsætte teori til praksis på især NL50 som er mit foretrukne pt. Når jeg tager et skud på NL100 eller 200 er det klart bedre. rnPå de sites jeg spiller (Ipoker netværket) virker det som om at der spilles ultra thight og det er vanskeligt at 3-bette selv semiaggro spillere både i og udenfor pos. Derudover er con bet/check-raise på luft efter 3-bet lig sikkert tab. rnMen sikkert bare tilvænning og min stil der skal tilpasses...
jeg har ikke grindet ret meget nl 25 og nl 50. men de gange jeg har, har det ogsaa vaeret min erfaring at mange har en lidt speciel spillesti, og masske tight vigtigt at have pokertracker eller hold em manager hvis du multitabler. der koere saa enormt mange borde paa de limits (specielt paa ipoker) og hvis meget tighte borde giver dig problemer saa proev med noget mere fokus paa tableselection, da du helt bestemt med over 20 borde koerende boer kunne finde borde med action(mener tune har lavet en video herom). til du har grindet dig op til nl 100 og 200 og spillene passer dig bedre.
ifht reraised pots og dine modstandere kalder 100 % af dine cont i reraisede(RR) pots er det jo fordi de enten.
A) kun kalder dine RR med virkelig gode haender og ikke folder floppet(de boer derfor folde en masse haender preflop, saa 3 bet javent og spil kun videre paa flop med hander du har ramt med.
B) Floater dig en helt masse i RR pots(altsa kalder dit cont bet paa flop uden at have ramt for at bluffe dig af paa turn), strategien mod dem er ofte at 3 bette hovedsagligt naar du er i position, og vigtigt at skyde secondbarrols paa turn til tider(da de oftest vil blive tvunget til at folde deres float/bluff der og hvis ikke der saa kan du blive noed til at skyde 3 barrols til tider. kun relevant hvis de read sidder i skabet og bord teksturen/dynamik passer til det og stadig er det ikke noget man skal goere alt for tit.)
C) spiller super stramt, og kun raiser virkelig gode haender og kalder derfor naesten alle RR. mod den type spillere skal du taenke paa at den maede du tjener penge paa er ved at tage deres blinds. og taenk over deres range er ufattelig stram hvis de fx aaber fra UTG. derfor gaa sjaldent i pots med dem naar de har aabnet og 3 bet kun toppen af din range. hold fokus paa at stjaele blinds. evt preov i starten at aabne hver gang den person er i bb. saa er min erfaring at de bliver treat af du tager deres blinds hver gang, og saa begynder de at loesne deres spil op og saa har du dem ude af deres normale spil, og det boer du kunne profitere paa ved at spille en masse pots i position.
haaber du kan bruge det til noget.
Hej hahila
Jeg ville også bare lige sige super god video, og virkelig god humor. Jeg kan godt tage mig selv i og sidde og smågrine over nogle sjove kommentarer.
Ved ikke om det er blevet nævnt, men evt. en video om hvordan man justerer sit spil efter at man er kommet 200bb dyb?
Jeg har selv meget svært ved at spille dyb. Synes jeg kommer til at spille for scaredmoney :-<
- Kjelde