Video nr. 166: "De fantastiske fem - del 1" er publiceret på www.pokeruni.dk
Beskrivelse:
Denne videoserie - fra Hahila - består af 5 videoer omhandlende de vigtigste koncepter for en vindende NL max6 spiller fra NL100 til NL 1000.
I videoserien kommer vi bl.a ind på grundlæggende koncepter, mental indstilling, spil med dybe stacks, udvikling, og meget mere.
Mvh
Theis
www.PokerUni.dk
Video nr. 166: De fantastiske fem 1
For grineren den hånd han clicker.
Rigtig god og spændende video, selv for en ikke-cashgamespiller.
God video, har lige et spørgsmål:
Du siger at det ikke kan betale sig at kalde 3 bets med små par, hvis man kun har 100 BB. Syntes dog jeg har hørt i en tidligere video, at hvis man kan gange 3 bettet med 10 og har højere stack end det, er et kald korrekt. ex:
nl200 effektive stacks $200. Har 55 på knappen og raiser til 6, BB 3 better til 18, er det ikke korrekt at kalde her?
@Andy
I princippet skal du "kun" have 8,5 gange så meget. Problemet er, at vi også skal medregne hvor meget villain ca er villig til at smide i potten postflop, samt de gange vi taber på trods af floppet set. Derfor kan det også være korrekt at sige at man skal have 15 gange så meget. Det vigtigste er, at villain kan stacke af med overpar/draws osv.
som Nothing878 forklare det, så skal man medregne andre ting end lige det konkrete odds for at ramme settet på floppet.
Hvor likely det er din modstander stacker af hvis du rammer(altså indirekte hvor god han er, derfor er det bedre og kalde mod dårlige spillere end gode spillere)
hvor light de 3 better dig og med hvilke hænder(er bedst hvis de kun 3 better de aller stærkeste hænder fordi så er de mest likely til at stacke af hvis du rammer set, mens hvis de har mange junk hænder i deres range er det langt fra sikkert du får stacken hver gang)
Men i nogen situationer kan små par også godt spilles for andet end set værdi, mod de rigtige spillere i position, derfor kan man godt argumetere for det ikke altid er en fejl.
Endnu en super video!
Spiller desværre selv kun NL 25 og NL 50 og må indrømme at det er sjældent man helt kan bruge den agresive linie du (I med feks Tune og andre ) ligger for dagen. Det virker som om man "kun" kan vinde ved at vente på gode hænder og så spille dem hårdt på disse levels...
Er dette en korrekt vurdering eller er jeg helt ude i hampen med dette postulat?!
@hahila
Super video.
Jeg er dog meget uforstående overfor dit spil hvor du sidder med AQs ca. 39 min henne i videoen.
Jeg mener at det er et fold allerede preflop. Du reraiser preflop hvorefter en 3. spiller click raiser dit reraise, hvilket jeg mener skriger af styrke.
Derefter caller du 33 dollars på et flop der siger 9, 10, K. Jeg mener bare hvad er det lige her du kan slå? Man må formode at han sidder med QQ eller bedre.
At du så rammer turn er for efter min mening bare heldigt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en uddybning af denne hånd -> mener ikke det kan være profitabelt at spille hånden som du gør, men nu er jeg også kun en nl100 donk :)
/pokerfighter
gmfischer som jeg også snakker om i en af videoerne så handler det sindsygt meget om at tilpasse sit spil, hvis folk aldrig folder så kan det meget aggresive spil med mange bluffs ikke betaler sig. men jeg mener fra nl 200 og nok også nogle nl 100 spil er folk blevet så "gode" til at folde at det aggresive spil jeg demonstrere i videoerne kan bruges. og vil mene tankegangen bag det kan bruges til mange ting på nl 50 også, men ikke overføres direkte, meget længe siden jeg har spillet nl 50 i meget lang tid og kan derfor ikke sige noget mere konkret.
pokerfighter.
jeg kan ikke huske hånden 100 % men jeg mener at jeg åbner og han 3 bet klikker reraiser mig, hvilket for mig er et snap call med stort set any hand hvis vi er 100 bbs dybe.l
jeg mener jeg forklare mine tanker i videoen, bag det der muligvis er et marginalt call på floppet med en gutter + overkort. men tror også hånden kan foldes på floppet uden det er noget leak i ens game. generelt har jeg nok en tendens til at kalde og floate for light i RR pots som er en uvane fra højere stakes som ikke altid er profitabel på fx. nl 200. håber det var svar nok.
@hahila
Rigtig god video igen.
Du formidler budskabet og koncepterne rigtigt godt og forståeligt.
Jeg er specielt glad for at du, populært sagt, har lagt en plan for dine kommende videoer. Det skaber en god sammenhæng og sikrer at mange vigtige koncepter bliver gennemgået.
Jeg er sikker på at denne pakke af 5 videoer vil blive en god grundpakke for alle brugerne.
/sakii