Villa i Thailand i en måned 2016

#1| 0

Hej PN,

Jeg ved jo, at der er nogle stykker herinde, der bor fast i Thailand, og tænkte jeg lige ville forhøre mig her.

I februar 2016 er vi 6 der gerne vil til Thailand i en måneds tid. Stedet vi skal bo skal umiddelbart fungere som base, da vi også har tænkt os at rejse lidt rundt på må og få. Jeg har selv rejst en måneds tid i Thailand tidligere, så er nogenlunde bekendt med geografien.

Er der nogen der kender til et lækkert sted i Thailand, hvor der ikke er for meget natteliv lige rundt om hjørnet (Vi har to børn med).

Det gør ikke noget, at stedet ikke ligger midt i centrum i en by, men der må gerne være strand rimelig nearby, og evt. pool i villaen.

Er der nogle steder/hjemmesider I kan anbefale at leje igennem?

Vi har overvejet Krabi/lidt udenfor Krabi eller evt. lidt uden for Phuket. Alternativt lidt øst for Bangkok mod Cambodja?

Fire away!

15-02-2015 22:00 #2| 0

kobler mig lige på her, da vi planlægger 4-5 ugers barsel i sommeren 2016 i Thailand. Vi skal bo 2 voksne og 2 børn fast med mulighed for besøg af bedsteforældre.

Har Googlet alverdens sider igennem, men vil gerne have sikkerhed for seriøsitet og kvalitet.

Vi er åbne for både øerne og phuket og omegn.

15-02-2015 23:28 #3| 0

Ko Lanta lyder som en mulighed. Forholdsvis roligt sted, strand og ikke langt til Krabi, med hensyn til videre transport.

EDIT: Hvis det skal være luksus villa, tror jeg i vil have bedre muligheder ved Samui eller Phuket (evt Kata Beach), men længere transport så.

Redigeret af Sawkes d. 15-02-2015 23:30
16-02-2015 09:40 #4| 1

Mener at Peter Eastgate (tåbeligt) har en lejlighed han lejer ud

16-02-2015 11:27 #5| 0

Jeg bor selv i hua hin lige for tiden. Det er ret turistet, men det har også alt hvad en turist vil efterspørge.. tager du 3-5 kilometer væk fra stranden får du rigtig meget for pengene her. Det er dog det værste tidspunkt at rejse på rent økonomisk, da alt her er dyre på dette tidspunkt. Men for 10.000 kroner kommer du rigtig rigtig rigtig langt hvis du sammenligner med et summerhus i Danmark. Hua Hin er kendt, som de rige forretningsfolk fra Bangkok getaway. og her er nogle rigtig flotte områder. Du skal blot 20-25 kilometer væk før folk råber falang efter dig( altså ikke mange turister) Her er en smule dyrt, men ikke i forhold til bangkok.

18-03-2015 13:23 #6| 0

Bump for flere inputs. Synes godt nok det er en jungle, når jeg googler mig frem til villaer i bestemte områder.

Nogen der kender en relativt billig og pålidelig udlejer/hjemmeside? :)

18-03-2015 13:31 #7| 0

priserne du finder på nettet er fuldstændig opskruet..:(. Jeg søgte hjemmefra og valgte at bo på et hotelværelse den første måned.

Hvad er budgettet? Luksus eller bare standard?? Jeg kender en der lejer en luksus villa ud, 50 meter fra stranden, 2 km fra byen her i hua hin. Men de ved godt hvad det er værd, især i High season..:/

Hjemmesiderne som henvender sig til falanger/turister er vanvittige priser, omkring dobbelt op..

18-03-2015 13:44 #8| 0

@Per_danmark

Ja, det ligner det også umiddelbart. Jeg har dog fundet et par stykker på Airbnb der ser ok ud, men vil ikke booke noget endnu.

Budgettet er nok midt i mellem luksus og standard, vil jeg skyde på, uden at vide det for sure. Vi er 4 voksne og to børn, og vil gerne have en villa/hus/bungalow med pool og 3 værelser i en måneds tid.

Jeg har allerede været i Hua Hin, og vil gerne se noget andet af landet denne gang, desværre.

18-03-2015 15:31 #9| 0

Lyder vildt hvis du har fundet noget billigt på den side! Brugte nemlig længe på at søge derinde..:). Man burde kunne komme rigtig langt for omkring 25-35k baht, hvis i ikke vil bo ved strandkanten... Jeg blev ihvertfald vist nogle huse på 150m2 til 15.000 med fælles pool.

18-03-2015 17:02 #10| 0

Boede selv i denne penthouse lejlighed der ligger mellem Pattaya og Bangkok sammen med et par gutter i en halvanden uge og det var et rigtig lækkert sted! Det har også været med i Hammerslag engang, gider ikke lige kigge efter linket, men her har du linket til lejligheden: http://www.pent4rent.dk/Booking/AccomodationInfo.aspx

Edit: Det ligger et par kilometer uden for by og strand, der kan dog bestilles taxa til ~100 kr.

Redigeret af Luuuund d. 18-03-2015 17:05
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar