Vista Recovery HP

#1| 0

Ja jeg burde måske skrive på et andet forum men i min frustration orker jeg ikke lige at skulle til at registrere mig :-)

Har en HP dv6000 bærbar. Harddisken dør, den er 1,1 år gammel så garantien er udløbet. HP leverer ikke en installationscd med computeren og geninstallation skal ske fra en partition på harddisken. Denne eksisterer selvfølgelig ikke i den nye hd jeg lige har købt til den. Havde da heldigvis selv lavet en geninstallations cd hvilket man får mulighed for at gøre 1 gang.

I med den og efter noget tid melder den fejl! Søger på fejlkoden og finder ud af at det er fordi jeg har brændt en "-" skive hvor det skulle ha været en "+". Ingen info om det i programmet som blev brugt til at lave den. Og den er jo netop brændt på den pc der senere skulle bruge den.

Nå men damen henviser mig til en side hvor jeg kan hente en ny cd. Super tænker jeg, 300!!!! FUCKING KR... For en cd til en gang vista jeg har betalt for i forvejen!

Nå men så hælder vi da noget xp i den. Men nej det kan ikke lade sig gøre pga SATA-harddisken som går i fuck...

Hvad gør man så lige?

09-09-2008 19:09 #2| 0

Googler Windows Vista Recovery Disc, henter den, brænder den, og er klar igen.

09-09-2008 19:14 #3| 0

Kan du ikke ringe til hp support ? Jeg har haft samme problem med min hp og er temmelig sikker på de sendte mig en ny cd , tager detsværer bare 3 uger når man er privat .

hvis du har et usb diskette drev burde du kunne downloade sata driveren fra hp's hjemmesider og når windows xp isntallations cd'en starter op kan du trykke f3 mener jeg for at installere sata drivere .

09-09-2008 19:44 #4| 0

den 1 årige garanti som HP giver er en udvidet garanti hvor du kan gå direkte til dem ved evt. fejl. du har vel stadig 2 års garanti. www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

09-09-2008 21:50 #5| 0

Ring til Microsoft hvis du har en licens, så kan du formodentlig (garanteret nogle omkostninger involveret tho) få en skive tilsendt.

Mickey

09-09-2008 22:23 #6| 0

Det ene års garanti som HP giver kaldes typisk 'produktgaranti' som oftest inkluderer hotline/softwaresupport.

Dette sikre at forbrugeren kan få hjælp til bruger- og softwarefejl inden for denne periode og at forhandleren ikke selv skal afholde udgifter ved evt. reklamation inden for denne periode... Hvor lang tids produktgaranti der er på produktet er oftest noget forhandler og producent forhandler sig frem til ved bestillingen af produkterne... Ved HP plejer de dog aldrig at give mere end 12 måneder...

Uanset hvor lang tids produktgaranti der er på et givent produkt er forhandleren, jf købeloven, forpligtet til at ude 24 måneders reklamationsret

Kort sagt - ned til forhandleren og reklamer over den... Med mindre du har købt den i udlandet self :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar