VM i atletik fra 15/8

#1| 0

Nu nærmer VM i atletik sig og det kunne være rart med lidt gode tips til et par discipliner eller tre.

Der er ikke så mange odds ude endnu (kun på 100 og 200 meteren), men er der ikke value i at spille Tyson Gay til at vinde 100 meteren til odds 7,5 (bet365)?

Han har løbet 9,79 så sent som d. 31. juli.

Tips og andre tricks er velkomne :)

\Razga

10-08-2009 00:21 #2| 0
ROI: 143.52% (86)

Well spørgsmålet er hvad form Usain bolt er i vel :) ? manden vinder no doubt hvis han er i top form, fuldkommen hjernedød til det der løbe pjat.

Har desværre ingen indsigt i det :D syntes bare det er sjovt at se :) glæder mig specielt til 100 og 200m. Håber at Usain bolt sætter alle på plads, præcis som til OL ville være alt alt for lir at se :D.

10-08-2009 00:25 #3| 0
OP
ROI: 150.78% (22)

Du kan få imponerende 1,07 og 1,05 på Bolt i de to events :)

10-08-2009 01:32 #4| 0

Har ikke hørt andet end at Usain Bolt skulle være fit. Gay derimod havde for et par uger siden en lille skade, men hans tider indikerer også fin form. Muligvis fin value i at spille Gay, selvom Bolt er kæmpe favorit er 1.07 og 1.05 for lavt, og det er komplet sikkert det kommer til at stå mellem de to, medmindre der sker uheld.

Hvis jeg skal give en lille fidus er det at vi får en hurtig tid på 100
meteren, verdensrekord er der rigtig god chance for, måske en tid helt ned mod 9.60 er mulig. Kommer dog meget an på vejret, hvis det er 15 grader regn og modvind, bliver det sværere end med 25 grader og svag medvind.

Ofte kan det betale sig at se indledende heats an, men hvis jeg skal give et par bud kunne det være:

Kvinder:

100m: Keron Stewart
200m: Alysson Felix
400m: Sanya Richards

Alle 3 vil jeg skyde til at være klare forhåndsfavoritter, men selv relativt lave odds er der value i her imo.

Mænd:

100m: Tror der er mere value i at spille Gay end Bolt som vinder

200m: samme som 100m

400m: Blevet løbet overraskende langsomt på denne distance i sæsonen, men kommer vel til at stå mellem Meritt og Wariner, kast en mønt om hvem der vinder.

800m: De spurtstærke løbere vil være favoritter. Yego er nok min favoirt, men man skal aldrig afskrive f.eks Borzakovskiy.

1500m: Meget åbent løb, hvor der sikkert også kommer 6-7 løbere ind og skal afgøre det på opløbs strækningen. Lagat har altid haft en god spurt, men tror han er blevet for gammel. Min fidus går helt klart til unge Kiprop.

3k forh.: Mahiedinne Bennabad. Vil sandsynligvis være langt fra favorit, men han er utrolig spurtstærk, og det vil være et frækt spil.

5k: Kenenisa Bekele. Han får nok mere modstand her end på 10k, men stadig klar favorit.

10k: Kenenisa Bekele. Nok ikke mange penge at hente her, men han vinder nok 99 af 100 gange.

Det var nogle bud, de tekniske dicipliner ved jeg ikke så meget om, og mangler også et par løb.

10-08-2009 14:56 #5| 0

Hej

Nogen der ved hvor man kan spille på kvindernes 3000 meter forhindring? Kan umuligt forestille mig at nogen slår Gulnara Galkina-Samitova, så jeg tror at der er value i alle odds over 1.5. Har kun set den hos bwin til 1.6.
Jeg mener også at Andrey Mikhnevich er spilbar til odds 10 som sejrherre i kuglestød. De hviderussiske atleter plejer at være rigtig gode til mesterskaber. Eksempelvis er begge hans personlige rekorder sat til mesterskaber. Og så er han desuden verdensmester fra for 6 år siden.
Ellers virker Andreas Thorkildsen til at være stærkere end Tero Pitkämäki lige i øjeblikket i spydkast. Jeg føler mig ret sikker på en rækkefølge der hedder Thorkildsen - Pitkämäki - Vasiljevskis.
Francoise Mbango Etone må have været skadet med de imponerende odds man kan få på hende i trespring. Odds 12 kan man få på hende. Et meget imponerende odds på vinderen fra OL i Beijing og Athen.

10-08-2009 15:16 #6| 0

Hvad var vinden da Tyson Gay løb sin tid, det er alm kendt at netop Tyson Gay løber nogle fantastiske tider op til de store mesterskaber til stævner i USA.

Hans problem er dog at leverer når han skal løbe 4. gang på 100 meteren inden for et par dage.

10-08-2009 15:32 #7| 0
ROI: 118.67% (27)

Usain Bolt vinder sten sikkert både 100 og 200 meteren, de andre er ikke i nærheden af at kunne følge med... Bolt har desuden udtalt at han med tiden kommer til at løbe 100 meter i tiden 9.40-9.50... Bolt ftw...

14-08-2009 11:53 #8| 0

Bump

Så starter det i morgen. Er der flere der har nogle bud? Håber på at få tid til at lave et længere indlæg sent i aften, nu hvor alle odds er ude.

14-08-2009 22:30 #9| 0

Mht mændenes spydkast kan man hos unibet spille på Tero Pitkämäkis placering. Han har som sagt på det seneste været svagere end Thorkildsen, men bør slå sine tre holdkammerater, Wirkkala, Järvenpää og Ruuskanen. Jeg tror også på at han slår sin umiddelbart nærmeste konkurrent, nemlig lettiske Vadims Vasiljevskis. Vadims Vasiljevskis har nemlig ikke slået Pitkämäki, og heller ikke Thorkildsen i år. Jeg vurderer chancerne for Pitkämäkis andenplads til omkring de 50 % og i det lys er 3.6 et godt odds.

15-08-2009 01:18 #10| 0

Umiddelbart enig med dig mht. spydkast, ekskrementos - det virker som et godt odds. På den anden side er Vasiljevskis for mig det store spørgsmålstegn, på bwin kan man få ham til odds 7, og det er godt nok højt for manden der har det længste kast i verden i år. Han har ikke været lige så stabil som Thorkildsen, men hvis den arm arbejder rigtigt bare en enkelt gang så...I hvert fald et bet jeg ville overveje.

Hvad angår 100meteren mener jeg faktisk at odds 7,5 på Gay er et udmærket odds, men længere ned skal det heller ikke før der ikke er noget value. Bolts starter har været lidt usikre i år og får han først en lortestart kan det muligvis glippe. På 200meteren skal man være mere end eventyrlysten for at spille imod Bolt.

På kvindernes 800 meter er der noget at hente, i hvert fald på bwin (har ikke gidet kigge andre udbydere igennem). Men jeg kan ikke bestemme mig for hvilken hest der skal satses på: Jelimo bør man holde sig fra, hun har ikke vist noget i år og odds 2.75 er for lavt imo. Til gengæld ser både Caster Semenya til odds 6, Savinova til 6,5 og ikke mindst Maggie Vessey til odds 8 rigtig godt ud. Semenya er muligvis stadig lidt for uerfaren, men hun har den klart hurtigste tid i år og er i storform. Dette er Vessey dog også med den næstbedste tid i år, og hun slog Savinova for 2-3 uger siden. Odds 8 på hende ligner et valuebet.

I kvindernes trespring skal man holde sig væk fra Etone på trods af de sidste par års resultater - hun har været helt væk i år.

Mændenes 400m hæk bliver en meget tæt affære. Men odds 5 på van Zyl synes jeg er for højt, det samme er odds 7 på Isa Phillips.

Mændenes 3000 kan jeg godt lide odds 5 på Ezekiel Kemboi.

Kommentarer modtages gerne. Skriver måske nogle flere forslag når vi når tættere på nogle af disciplinerne, dette var kun et groft overview.

15-08-2009 01:45 #11| 0
OP

Inde på Bet365 står der følgende når jeg trykke på Spydkast - mænd:
V/P 1/3 1-2
Andreas Thorkildsen 1.72
Tero Pitkamaki 3.50
Vadims Vasilevskis 7.00
Teemu Wirkkala 8.00

Hva fanden betyder første linje?

15-08-2009 02:07 #12| 0
OP

Maggie Vessey fås til odds 9 på Bet365

15-08-2009 02:20 #13| 0

Kemboi på mændenes 3000m er 100 %

15-08-2009 02:59 #14| 0

Unibet giver:

Odds 2.40 på min. 3 mand under 9.90 i 100 m finalen. Det er et ret lukrativt odds imo.

Odds 5.00 på 9.59 eller hurtigere som vindertid. Lige på grænsen, men umiddelbart ok value.

Odds 1.95 på ny verdensrekord, dvs. 9.68 eller hurtigere. Rigtig godt valuebet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar