Jeg fik denne mail fra service@ (paypal.com [email protected])
"Warning! Your PayPal account was limited!
As part of our security measures, we regularly screen activity in the PayPal to learn recently contacted you after noticing an issue on your account.We requested information from you for the following reason:
Our system has detected unusual charges to a credit card linked to your PayPal account.
Reference Number: PP-xxx-xxx-xxx
This is the final reminder to log in to PayPal as soon as possible. Once you log in, you will be provided with steps to restore your account access.
Once you log in, you will be provided with steps to restore your account access.We appreciate your understanding as we work to ensure account security.
Click here to activate your account
Thank you for your prompt attention to this issue. Please understand that this is a security measure designed to protect you and your account.We apologize for any inconvenience.
Copyright © 1999-2009 PayPal.
All rights reserved.
PayPal Ltd. PayPal FSA Register Number: 226056.
PayPal Email ID PP059"
Når man klikker på linket kom der et popup med falskneri osv.
Hvad skal jeg gøre med dette?
Warning! Your PayPal account was limited!‏
Scan din pc før du foretager dig noget eller bruger dine passwords...?
Det er lidt spøjst, for jeg har kun oprettet en acc for lang tid siden, men uden at bruge den. Kan det være fordi jeg lige har hævet min deposit rate til 1k på et pokersite?
Paypal sender dig kun emails hvor dit navn figurerer eks.
Dear Dit Navn
Derudover så sender de fra @intl.paypal.com eller @paypal.com,
@rds.live.com.nsatc.net er stensikkert ikke fra dem. Lad være med at trykke på nogen links. Da du har gjort det vil jeg gøre som ottoman.
EDIT: Check desuden quizzen her www.sonicwall.com/phishing/index.html
Eksempler på både dårlige og gode mails og hvad man skal kigge efter
Jeg kender ikke paypal, men jeg ville ikke trykke på nogen link i hvilken som helst mail, medmindre jeg er 100% sikker på at det er en "officiel" mail.
Kør www.superantispyware.com/ og dit antivirus program før du gør mere.
(Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl!)
Vil man hjælpes kan de hjælpe
Dårligt engelsk, dårlig formattering. Behøver ikke engang se hvor mailen kommer fra, det er en obvious scam.
tusind tak. www.superantispyware.com fandt ikke noget. heller ikke zonealarm - jeg nåede også kun at klikke - der kom et popup der spurgte om jeg var sikker på at jeg ville tjekke siden ud. Det var jeg heldigvis ikke.
Scam eller phishing for sure...
Link, der henfører til andet end forventet... Emergency attention needed... Umiddelbar weird afsender-adresse...
Masser af røde lamper...
Eftersom du har åbnet mailen og clicked på linket, så ville jeg ikke være tryg, før jeg havde checked computeren igennem for alt muligt snavs... Og lad være med at logge ind på ting, før du har gjort det...
EDIT: Nåede ikke at se dit indlæg 00:44... rart at høre, at du nåede at stoppe op i tide :-)
Jeg har fået den samme email, dne er dog sendt fra [email protected] ?
Anyway, jeg forwarder den til Paypal, så må de melde tilbage. Jeg opdaterer tråden her når jeg får svar.
@ Beck
Den kan sagtens vaere sendt med en spoofed "From:" header. Dvs det ser ud til i "From:" feltet at den er sendt fra [email protected], men i virkeligheden kommer fra et andet sted.
Dette er meget typisk fra scammers og spammere.
@Beck
Du kan sikkert også opleve at få spam som ser ud til at være sendt fra dig selv.
Igen Paypal sender ikke emails uden at de skriver dit navn, så står dit navn ikke i emailen er den ikke fra dem. (correct me if i'm wrong)
Ja sådanne mails får jeg jævnligt, men da jeg også modtager dem, på adresser hvor paypal ikke er involveret, så er der ingen tvivl om at det er scammere der prøver at komme til.
Jeg regner skam også i høj grad med det er en svanse-mail.
Mit spørgsmålstegn efter mail adressen var også ment som, at selvom det for mig ser ud som om den er fra paypal, er det langtfra sikkert.
@Beck & Alle
Jeg har også fået den - det er IKKE en mail fra PayPal og det er 100% sikkert.
Det er en standard phishing mail hvor de har kopieret indholdet fra en faktisk Paypal mail (den har jeg også fået så de sender faktisk sådan nogle mails her).
De fleste links linker korrekt til eksisterende PayPal sider, men det væsentlige link som de beder dig klikke på linker til : login.security.auto-burgasXXX.com/service.login.htm
Som er et russisk website der intet har med PayPal at gøre. Har lige sat XXX ind så ingen kommer til at klikke derhen.