Kalashnikov skrev:Jeg tror umiddelbart jeg foretrækker et kald, og går død på alle turns der ikke er q og j. Tvivler dog på om, der er den store forskel på kald og sovs. Det kræver i hvert fald nok mere viden om hans tendenser, og hvorvidt han checkraiser hænder som 9J, 9Q og/eller KQ/KJ.
Når det er sagt, så tror jeg umiddelbart det er et flop, som den generelle population generelt underbluffer, og jeg tror bestemt ikke du printer, når han hejser det. Et fold kan dog naturligvis aldrig komme på tale.
Villain bør have en røvfuld to-par kombinationer på J turn, hvorfor J turn vil være et ret godt kort til at lave AA om til et bluff, såfremt Villain underbluffer på floppet og checker eller better 25-30% på turn. Villain er nut-capped og vi har alle 16 kombinationer af nut og vigtigst blocker vi ingen af hans to par kombinationer, som hans folding range til vores turn raise bør bestå af.
Villains to-par kombinationer på J turn: K9,KT,T9,KJ og nok også nogle kombinationer af J9 og TJ, så måske op mod 40 kombinationer, som jeg lige kan tælle det.
Villains Qx hænder på turn: Han har nok aldrig AQ og ikke alle kombinationer af KQ, da de vel 3better preflop. Så hans Q kombinationer er nogle KQ, QJ nogle QT, nogle Q9. Så under 30.
Så hvis vi caller flop C/R: turn siger J, [ca. 211k i potten (hero har 239K tilbage)], villain better 50k, så skubber jeg og forventer et fold rigeligt ofte til at det er massivt +EV.
MoPe skrev:
Tak for indspark, det er værdsat.
Mine tanker bag at sovse, er primært for at realize equity så tæt på boblen, i de scenarier hvor villian bluffer. Enig i at der kan være en underbluffing på sådanne typer boards, jeg syntes dog generelt at jeg oftere ser folk C/R med eks. KQ, KJ, QT, JT, osv., hvilket var min primære årsag til at hakke.
Boblen havde en fin værdi på et min cash på 3k$, derfor søger jeg realisation hårdere tæt på boblen, ift. hvad jeg ville gøre i en KO tour med et min cash på 90% af BI eksempelvis.
Hvorfor realize equity, når der er så få farlige kort på turn? samtlige kort fra 2-8 bør være rent blank og A er godt. Så 30 kort ud af 45 (Såfremt villain ikke har 2-8,A i sin range, hvilket han kun undtagelsesvist vil have) er åbenlyst gode på turn. Call og gå død på K;T;9 turn, når han har dig slået, fold evt. på Q turn, bluff evt. på J turn - se oven for.
Redigeret af Doctor2d d. 06-09-2020 20:54