Hvad gør pokernets sjæfer her.
Touren er 109 turbo. Vi er 10 tilbage så ft bobbel spil. Alle hænder vi har på ham er fra denne tour og har siddet til bords med ham de sidste 2 timer.
Avr. er 54200
Prices er
1: 5,5k
2: 4k
3: 3k
4: 2,3k
5: 1,5k
6_ 1,2k
7: 948
8: 677
9: 474
10: 433
***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Thursday, January 03, 10:36:47 ET 2013
Table 701011004 18 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 2: Player2 ( $10893.00 USD ) - VPIP: 9, PFR: 9, 3B: 0, AF: NaN, Hands: 22
Seat 3: Villain ( $71440.00 USD ) - VPIP: 37, PFR: 30, 3B: 21, AF: 0.7, Hands: 60
Seat 4: Player4 ( $9878.00 USD ) - VPIP: 19, PFR: 3, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 59
Seat 5: Hero ( $44435.00 USD ) - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 7, AF: 4.1, Hands: 2490
Seat 9: Player9 ( $58058.00 USD ) - VPIP: 8, PFR: 8, 3B: 0, AF: NaN, Hands: 39
Player2 posts ante of [$500.00 USD].
Player3 posts ante of [$500.00 USD].
Player4 posts ante of [$500.00 USD].
Hero posts ante of [$500.00 USD].
Player9 posts ante of [$500.00 USD].
Hero posts small blind [$2000.00 USD].
Player9 posts big blind [$4000.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Ad 3c ]
Player2 folds
Player3 raises [$8520.00 USD]
Player4 folds
Hero ?
What to do - 109$turbo ft bobbel
Er absolut ikke sikker. Jeg spiller sjældet turbo, og slet ikke så høje Buy ins. så tag det med et gram salt..
Men umiddelbart tror jeg det er et fold.
Han åbner CO med 3 mand efter sig og spiller helt sikkert på at i folder, men alligevel kan vi nok ekskludere det allerværste lort fra hans range.
Du har ingen FE ved shove.
Der er shortstacks vi gerne vil have ud først.
Din hånd spiller ikke specielt godt mod hans range.
BB kan vågne op med noget der slår begge jeres range.
Men er som sagt ikke sikker. Tror også det betyder lidt hvordan stacks sizes er på det andet bord.
Vil gerne høre fra andre.
Vil hellere selv openshove, og have FE. Bliver et fold herfra. :)
Altså vi skal da godt nok have et uber tight image før han kan folde til vores skub. Hvilket der vel ikke er noget der tyder på vi har jævnfør hero's stats ?
Hvis vi er close om vi skal skubbe A3o indover, er der intet der taler for at han bør folde ?
Hvis vi skubber mere end top 10 % bør han så ikke calle et skub her ?
Og hvis han gør er det så ikke et ret nemt call for ham hvis han antager at vi skubber en del mere en top 10 %
+ der måske også er nogle hænder vi måske ikke skubber QQ/KK+ f.eks.
Ja han er ivertfald ikke ligefrem en tørfisk. Hans postflop AF er dog vildt lav.
Er dog ikke sikkert han har spillet mange pots postflop når resten af bordet spiller så tight, og hero kun har 60 hænder på ham
Villain åbner meget bredt her fordi han ved at vi ikke kan skubbe bredt på ft bubblen med så mange mini stacks.
Det ville være ICM suicide at ryge ud her med A3o, derfor mucker jeg den også lynhurtigt, selvom det er +cev at skubbe.
Som villain skulle jeg have mere end odds 3:1 for at kalde et skub fra hero med en hånd som J9 fx. De chips han kan tabe er meget mere værd end dem han kan kan vinde ved at kalde, da han mister sit cl og dermed videregiver muligheden for at exploite de andre på bubblen til hero.
Aktuelt shover jeg ind i hans ak og kan ikke suge. Dog et spot jeg allerede var i tvivl om pre hånd og shover med en meh feeling, pga af de 2 små stacks.
Synes dog min stack giver fin FE da han også skal beskytte sin, igen pga af de short, så han kan vel altid kun betale med toppen af sin range, hvis han bare er en tand mere icm bevidst end jeg er ?
Som altid tak for jeres inputs.
jeg synes jo så omvendt at stacks ikke passer. Vores stack er rigelig spilbar i en turbo og vores hånd spiller dårligt mod hele hans calling range. Plus der er masser af small stacks der er ved at ryge.
Jeg folder hvergang-. . I bedste fald er vi omkring hans åbningsrange. Vorea fold equity er minimal. Jeg skubber any day hellere atc end at komme indover der.
Som Høgen skriver har vi masser af fe, uden reads, da villain langt fra kan kalde udfra potodds alene, men er ikke sikker på det er vores bedste spot, da vi ofte er crushed om han kalder og har en stack med andre muligheder.
Ved heller ikke hvor meget vi kan bruge stats til her. Det er mere relevant hvad han har gjort de seneste par orbits med samme stacks og blinds. Har han (semi)clickåbnet meget på det sidste med disse stacks/blinds, og har han evt. (semi)clcik-kaldet, (semi)clickfoldet tidligere. Og har vi eller andre villains repushet meget eller slet ikke.
Dynamikken er med andre ord altafgørende i dette spot.
Han bør ellers være ret polariseret i sin range til (semi)click-folds og monsters han (semi)clickkalder, da han formentlig vil åbenpushe en del af hans mellemhænder fremfor at (semi)clickkalde dem.
Uden reads tror jeg jeg oftest folder, men tror vi han har en solid (semi)clickfold range er push fint.
@madsMP
Hvad ser du hans (semi)-click-kald range her som
Jeg ville selv skyde på noget AQ+/99+ (måske AJ også men næppe værre A'er)
Og der spiller A3 vel lige så godt som diverse suitede connectors, uden jeg lige har regnet det ud
Jeg ville; passe min egen, næsten average stack, lige inden pengene.
Afvente et move fra evt. shortstacks.
Finde en mere connected hånd. Gaphands spiller ikke så godt i endgame.
-Hvis callknappen sidder lige så løst som pfr, så kan det give problemer uanset.
Taber han hånden ved ai, så har i reelt bare byttet stacks. Og han ser måske en 1st place ved at samle din stack op - derfor tror jeg du bliver kaldt uanset..
Så VildAnden ville få min SB her.
God vind, Anders.
@AOP
Tror roligt, at du kan inkludere nogle flere pp's. :)
Derudover har suitede connectors marignalt bedre equity, de gange vi bliver kaldt. Generelt er jeg ikke fan af at rejamme blocker hands - og slet ikke i dette eksempel, hvor fe'en ikke er voldsom, hvis villain er nogenlunde sane. :)
@MadsMP
Jeg ser nu stadig FEen som ret stor her, også mod sain spillere, altså uden info om dynamikken, der selvfølgelig er altafgørende her.
Par ala 88/77 som jeg læser du også mener vil raise-kalde her, vil vel næsten altid bare åbenpushe fremfor at induce, da de vil være glade for at tage ned og da villain næppe ønsker at gamble for en så solid del af hans stack på det her tidspunkt.
Som jeg ser det må villain være polariseret mellem de hænder han ønsker at raisekalde og så hænder som han raisefolder. Og er han en aktiv type tror jeg klart der er tæt på en 50-50 fordeling.
Selvfølgelig kan villain så være en meget balanceret type der raiser meget og så kalder løst (kan dog ikke se hvorfor det skulle være specielt sain) når nu repushet uundgåeligt kommer, men tror nu de fleste villains mere vil vælge polariseringsmodellen med at åbenpushe mellemrangen og så kun raisekalde monsters. Men igen det her er jo så helt uden reads på dynamikken, og i spottet vil den være altafgørende, da størrelsen på FE'en er afgørende for spottet og den kan man kun vurdere ved at kende dynamikken de senere orbits