Hero $1147 utg
Itsygo $1020
Tripplex $958
lesgoudes $527
Villian $1832 SB
gogoplex $982 BB
Hero 7♦6♦ siger $33
fold til villian som raiser $71 til $104
BB folder--jeg kalder her. folk der siger fold pre--ok
flop K♦7♣9♣
villian $150 --- jeg kalder her. folk der siger fold her--har nok meget ret.
turn T♦
villian $350 hvad burde jeg gøre her ?
what to do-on turn nl 1000
lol i like comment :D ''ikke engang et nutdraw'' WTF har det med sagen at gøre vi spiller ikke omaha ^^
Er fint med alternative linjer, dog lidt dyrt for dig at spille ham selv i pos. Ikke sagt at jeg ikke selv kunne finde på at peele, og se hvad der kommer og hvad action han kommer med. Fortrækker dog at raise floppet hvis jeg skal continue hånden, så jeg får en lille ide om hvad han har. Med hans flop og turn bet kan han lige så nemt holde QQ JJ som han måske ligger, dit call på floppet får det jo ofc til at ligne flushdraw som std. Medmindre vi kan få nogle reads / lidt om dit spil på table ?, men min konklusion er Raise floppet. Som spillet folder jeg turn, vi har godt nok sick implied med fuld payoff hvis ruder / 7 kommer er jeg ret sikker på. Men ikke godt nok med så lidt bag
jeg kan også finde et call frem nogle gange, men så skal villian ikke være god postflop player
Flop kan også calles, når du nu har callet pre fordi villian ofte checker turn i RR eller gør de fleste. Turn syntes jeg godt du bare kan calle. Din hånd er godt gemt, så du får sandsynligvis alle skillingerne ind når du rammer dit draw, måske ikke straighten, men flushen
den med Nutflush er ret godt, lol hvorfor skulle villian sidde med en højere backdoorflush ?
men når du nu har lagt den i Vip. Har du så ingen reads eller noget ? hjæper meget i en såden en hånd
Har desværre ingen reads. Har spillet rigtig mange hænder iforhold til resten på bordet--men har foldet flop eller reraised flop tidligere--tror det er mit første flop call. planen med flop call var at tage den med bluff på turn hvis klør kom-eller ramme 6-7--men T♦ gav jo pludselig et scenario hvor jeg skulle tænke lidt. Er skub udelukket ?
Umiddelbart er det jo et oplagt spot at pushe, men tror stortset aldrig en sane villian folder noget her. Din linie giver ingen mening + han får gode pot odds. Call for så at bluffe any club + få fuld betaling hvis du rammer både str8, 2 par og flush kan vel argumenteres. Men det kræver helt klart et read der siger at villian betaler light på river når du rammer. Alt i alt som spillet mener jeg det er et call for så at bluffe alle clubs. (Kan dog ikke lide spillet på nogen måde)
Odds på turn er ok, omend ikke helt favorable. Synes preflop og flop er meget standard hvis man er bekvem ved en lidt mere løs spillestil som de fleste er nu om dage. Betale turn og valueskubbe streger, farver, trips og to par, virker umiddelbart som værende ganske godt for både image samt marginalt for value. At bluffe klør mod en sane villain kommer man nok sjældent afsted med ved at give ham 3:1, plus et klør træk vil være meget usandsynligt hvis vi betaler ned på to streets.
-rob
Hvis du har været ultra agg, smider jeg hånden PF. Laver kun sådan et play, hvis jeg har været relativ stram, og vil have et godt metagame.
Den er lidt meh spillet, floppet er jeg i raise eller fold-mode. Som spillet, tager jeg et kort af - går fold til en blank med action - går til bunds, hvis farven rammer - hvis vi rammer 2 par eller trips, kommer det an på hvad villian vil.
Du får ingen credit for et klørtræk efter du har c/c'ed flop. De fleste 5/10 villains forventer at du shover et træk på floppet.
Mod en über-tight villain så mucker jeg preflop. Værdien i 76s ligger mest I at vi kan semibluffe flops og forvente at villain folder, men hvis villain er über-tight så stacker han for ofte af til at semi-bluffs virker.
Hvis villain er en light 3-better så er det helt standard at kalde preflop. Her er vi endda 115 bbs dybe og villains 3-bet er IMHO for lavt. Min standard OOP er pot+1bb som her er ca $120, men villain 3-better kun $104, så easy call.
Kald på floppet er nok light, men vi har jo position, par, backdoor straight draw og backdoor flush draw.
Turn er interessant:
HVis villain har QQ, AA eller AK (uden klør) og lignende: vi har 37% og behøver kun 39% for at være EV neutrale på et skub.
Hvis villinar har set så har vi kun 25%, så det er ikke godt.
Har villain AK♣ så har vi 34%.
Hvis villian har AQ♣ så er vi 65% favorit.
Hvis villain har AQ♦ så er vi 63% favorit.
Mod et range som hedder AA,AK,AQ♣,AQ♦,KK,99 har vi 37% og et skub er marginalt -EV. Men villain skal kun folde 1 ud af 25 gange før at vi skifter til +EV. Hvis villain kan have flere non-paired flush draws (enten ♣ eller ♦) så er vi endnu bedre inde.
When in doubt: shove!
Jørn
Thyssen
Tak for et godt svar---valgte at kalde og så folde til blank river-hvor han design bettede 440-lidt mærkeligt bet, men nok lidt level thinking i det. men det fik mig, til at føle som en fisk--og ville meget hellere ha skubbet på turn, selvom jeg nok sparede de sidste 543$ måske....
jeg kalder turn
der er ingen grund til at tro at villain folder efter han har rr fra blind vs utg + skyder 2 barrels
@Thyssen
Kan du alle de procenter i hovedet eller bruger du et program?