Som NL100-spiller er det interessant for mig at vide, hvilken winrate man realistisk set bør gå efter at opnå. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad andre nuværende og tidligere NL100-spillere herindefra har opnået af winrate over hvor mange hænder?
Hvor meget skal man rense af for at være en "chef", og hvor solid en winrate skal man have for at være "klar" til NL200 (forudsat at ens bankroll er i orden)?
Blomme
Winrate på NL100
Et niveau over, men det giver en idé
50k hænder NL200: ptbb/100 på 9.09
Det lyder da helt vanvittigt, Razga... Du må være brandvarm?! Den winrate kan du vel næppe holde i længden, eller hvad tror du selv?
Umiddelbart så kan jeg godt. Men det er også ongame vi snakker. Tror ikke jeg ville kunne holde den andre steder.
Razga
No way du holder en ptbb på 9 på NL200 - heller ikke på Ongame :)
hvad betyder ptbb/100 på 9,09??
Er stort set lige gået igang med cash for alvor:)
50k hænder NL200: ptbb/100 på 9.09
Skjult blær :)
Tror nu også du får svært ved at opretholde den winrate på NL200.
Men sick nice og imponerende over 50k hænder.
@MrVest
at per 100 hænder han spiller, vinder han 36$ eller 18bb...
@Blomme
jeg ligger personligt på nl100 på 3.64 ptbb/100 altså ca 7 bb/100hands...
dette er over flere 100k hands...har ligeledes en buddy der også ligger på omkring det samme, dog fullring over 400k hænder....
jeg er meget godt tilfreds og kan fint leve af det...samme kan min buddy....
MrVest
Det betyder han laver $36,36 i overskud hver gang han spiller 100 hænder på NL200.
Men det virker ikke sustainable og er nok pga noget lækker hotness, hvis han kan vise samme winrate efter 200k hænder er han ihvertfald rensechef*2 imo.
Razga = klon mellem en skubabe og en sugemalle :D
okay mange tak, kan se i PT at jeg har vundet 25$/100 hænder på NL30..
Har dog kun spillet 2k hænder men er os bare lige for at forstå det helt rigtig.. hvad ligger min ptbb/100 så på??
@People in doubt
Der kommer en graf når jeg når 100k hænder ;)
Forhåbentlig.
Det skal dog siges at jeg kun spiller 3-4 borde af gangen, men at jeg bestemt mener jeg kan holde den winrate. Men vi får se.
@Blomme mf.
Med en ptbb/100 på 5 vinder du 1 buyin hver 1000 hænder. Så kan du selv lægge dine forventninger. Hvis du slår NL100 med ptbb/100 på 5 så er du godt kørende.
@MrVest
Det kan du se ved siden af dine winnings. Der er en stat der hedder "BB/100", som betyder Big Bets pr 100 hænder. 1 Big Bet = 2 Big Blind.
Grunden til det også kaldes ptbb/100 er at pokertracker bruger big bets og ikke big blinds. Det er for ikke at forvirre mellem de to begreber.
@Razga
Okay, der står 41,35.. Men hvad er det så i siger den skal ligge på for det er godt??
Ved godt det sikkert er latterlige spørgsmål, men vil gerne ha' det helt på plads:)
Alt over 0 er godt :)
5 anses for at være ganske godt. Men det afhænger helt af hvilket limit man spiller på. Og desuden skal du spille langt flere hænder før du endeligt kan sige hvad du ligger på.
razga får ikke downswings - han uddeler downswings!
Må godt nok sige 9 er højt. Jeg ligger på 4.8 på NL200 og 7 på NL100.
@Razga
Du joker obv? Eller hvad? :) Du kan nærmest umuligt fastholde 9 PTBB/100 over et længere forløb... 50K hænder er peanuts... Lavede selv 12 PTBB/100 over 40K hænder sidste forår, og mente klart det var sustainable, men jeg er blevet klogere efter at have spillet 300K hænder det sidste år... Men anyway... kunnne da være man skulle kigge forbi ongame, og se om der er så stor niveau forskel...
ffs...hvorfor skriver folk deres winrate efter 50k hænder som en målestok til noget som helst....Post igen når du har +200 k hænder.
Og nej, razga kan ikke holde en bb/100 på 9..
Jeg ligger selv på en winrate på +4 over +500k hænder på 1-2....I snit en 7 borde
ikke noget personligt razga...men jeg stikker gerne ud på du ikke kan holde den, dog skal jeg lige have lidt mere info omkring hvor langt du er fra 100k hænder...
@blomme
jeg spiller nl100-nl200 -> 10-109$ tours....men fordi jeg synes niveauet er så meget ringere på nl100, end nl200 - har dog ikke spillet nok nl200 på min side til at kunne sige noget om niveauet endnu :>
Heh Razga drengen er ramt af std run-like-GOD-nu-tror-jeg-jeg-er-10BB/100 værd:)
Jeg har selv været der, og Razga - du kommer ned på jorden igen.
Mon MilkyBarky er kommet ned på jorden igen, eller melder han stadigvæk en forventet 20PTBB/100 winrate op i PLO HU?
Jeg tager gerne et udstik om du kan holde det over de næste 100k hænder razga???
@Hilb
20/bb plo HU, det er ik helt vildt sygt.... Very doable imo på alt op til måske endda 10 20.... Kunne blive et sjovt bet :)
Har ca. 7,5 Big Blinds per 100 hænder på NL100 - over ca. 50K hænder (spiller fire borde af gangen) - jeg regner med at rykke opi NL200 når bankrollen er til det.
Følte ikke den store forskel fra NL50 til NL100, så tror/håber stadig at jeg kan komme et niveau eller to højere op......
Det KAN lade sig gøre at holde Razgas winrate over mange flere hænder..
I sidste uge så jeg en video på et instruktions-site ( dunno om jeg må linke ? ) hvor en spiller bliver coached af 7 forskellige coaches fra samme site.
I tråden efter den ene af disse vids, skriver spilleren at han holdte en winrate på ca. 10 ptbb/100 på NL $1/2 over 160k hands..
Pretty sick...
Du kan ikke tage en statistisk yderlighed og bruge den som eksempel på hvilken winrate en alm. god spiller kan forvente.
EDIT: Og altså - tråde som disse giver ingen mening. De eneste svar du får er fra folk der har været varme. Hvis du tager de svar du får seriøst er det eneste du får ud af det et dårligt selvværd når du indser at du ikke kan holde den winrate du tror du burde.
Sandheden er nok et sted mellem 2-6ptbb/100 - men afhænger jo også af antal borde du spiller, game selection, og rake.
@Razga
Som de andre froggy. Desværre.
Du har haft et efterår hvor du har været varmere i tours og varmere i cash end nogensinde før. Jeg betvivler ikke, at du har spillet dit bedste poker i dit liv, men det ændrer ikke på, at sådan en periode smadrer objektiviteten.
For det første har jeg svært ved at tro du ikke har været running helt ekstremt good. Men om det så ikke har været tilfældet, og du kun har været running semi good, så har du grovrenset og det giver en selvtillid, som hvis den anvendes rigtigt, kan få en til at spille på et niveau, som man ganske enkelt ikke kan holde over tid.
Min pointe er således, at om vi så antog, at du med dit nuværende spilniveau kunne holde 9 PTBB i gennemsnit, så holder den ikke i praksis.
Man kan ramme et mindre down swing, rykke op i limit of få stryg, miste lidt motivation or what ever som gør at man ikke er i stand til at holde standarden og derfor kan meget, meget, meget få spillere holde PTBB på 9 over eksempelvis 250k hænder.
@OP
kan du med fornuftig rake back holde 3-4 PTBB over minimum 100k hands med få udfald har du givetvis en TAG-ish stil med god game selection, hvor du på ingen måde er en chef, men omvendt en stabil grinder, som holder variansen nogenlunde nede.
har du spillet 100k hands, har du således med rake back lavet en 8-9k$ og såfremt du ikke casher ud kan du sagtens give nl200 et skud.
Sørg for at spille på sites, hvor action er mest heavy, dvs Ipoker og Ongame.
@Løp mf
Jeg vil ikke benægte at jeg nok rider på en bølge af selvtillid, men jeg ser det altså ikke som umuligt at lave 8+ over 150k hænder på ongame. Har I prøvet spillene derinde? Hvis ikke så sæt lige et par dage af til at afprøve NL200 derinde.
Nå men det må være et projekt for mig at holde den ptbb over en større sample. Jeg ved udemærket godt at 50k hænder ikke er nok til at sige noget 100%, men hva så med 150k hænder?
Mit bud vil være PTBB/100 ca 5 ved 3-4 borde.
@RAZGA
Hehe Nice one
@Razga
Lad mig omformulere... Er det inkl. valueback? (bonusser osv.)
Hvorfor siger min PT at jeg er 5,71 bb/100, når jeg er 28,5 buy ins oppe for 25K hænder? (jf, 2 bb = 1ptbb)
Jeg holdte en ptbb/100 på 4,5 over 300K hænder i det år jeg spillede på cryptos 1/2.
EDIT: Jeg er stuck over 65K hænder på NL100! :D
Det er lørdag nat/søndag aften, og jeg er fuld.... MEN....
Man kan jo ikke bevise ret meget ved 1 sample i den her sammenhænd, udover, at der er undtagelser til normalen....... Tillykke. Det ved vi vel alle sammen.
Jeg er lige nået 100K hands....
jeg har 41K på NL100 med ptbb/100 på 8
Jeg har 41K på NL200 med ptbb/100 på 0,42
Jeg har 7K hands på NL400 med ptbb/100 på 4,4
På party har jeg 9K blandede hands til 2.28 pt/bb
Jeg er således samlet på 4. Jeg mener selv der er masser af plads til forbedringer, og jeg synes, at en dygtig spiller med MAXIMAL selvkontrol har fine muligheder for 8+ ptbb/100 på NL100 eller under.... Kommer du over her, så tror jeg ikke på over 8 i længden. Spillerne er simpelthen bare bedre, og selvom raken er en smule mindre, så skal du meget længere op før det betyder noget.
@ Razga
Der vil i teorien altid være undtagelser, og selvom du skulle spille 1 mio. hands med en ptbb/100, så beviser det ikke en skid.
F.eks. findes der storrygere, der er blevet 100+ år, men det beviser jo heller ikke, at rygning ikke slår ihjel. (er ikke specielt anti-ryger, men kunne ikke finde på bedre)
Hvis du magter at spille 10K hands med en ptbb på 9+, så er det skideflot, og godt gået, men udover det, så an jeg ikke se hvad du skal kunne bruge det til. Decisions, not results!
MVH Skod