hehe, hørte om dette i radioen, fatter ikke så meget af spillet, sjovt ser det ud! Det er vist noget af en runner runner danskerne præsterer i den afgørende kamp...
300K grats!
hehe, hørte om dette i radioen, fatter ikke så meget af spillet, sjovt ser det ud! Det er vist noget af en runner runner danskerne præsterer i den afgørende kamp...
Jeg spiller selv magic, men synes det er for svært at se kortene og følge med :(
Tænk, hvis man blandede kort på samme måde i poker - hvorfor fanden skiftes de 5 gange til at blande og tage af?
Florczak skrev:
Hold da kæft et freakshow! :D
Magic er et helt sygt komplekst og fedt spil.
jeg læste en artikel om spillet og kan detsværre ikke huske % chancerne, men de er lavere end en runner runner hvor du skal bruge begge dine 2 outs.
Det er ikke det vildeste ved spillet, det vilde er at de regner det ud, de er nødt til at spille forkert for at opnå den lille bitte mulighed, på en måde decket ikke er designet til.
Kan man ikke snyde helt vildt, når alle kortene bare ligger og flyder på bordet ?
Jeg kender en del til magic-scenen og svarer gerne på spørgsmål.
Det var ret ekstraordinært heldigt, at danskerne vandt den sidste kamp, men de var ikke nødt til at spille "forkert" for at få chancen for at komme dertil. Til gengæld lavede grækerne to-tre store fejl i løbet af spil 2 og spil 3 af den sidste kamp, og det gav danskerne muligheden for at lave en runner-runner-runner, og den klonkede de.
mortenkk skrev:
Tænk, hvis man blandede kort på samme måde i poker - hvorfor fanden skiftes de 5 gange til at blande og tage af?
hestsmolf skrev:
Kan man ikke snyde helt vildt, når alle kortene bare ligger og flyder på bordet ?
Nyder at se slutningen med kommentatorernes reaktion efterfølgende, spol frem til 1:05:00 og snyd ikke dig selv for chockreaktionerne =)
Spiller folk om penge, når det ikke lige drejer sig om VM eller er det et 100% hobby/interesse spil?
Aurvandil skrev:
Spiller folk om penge, når det ikke lige drejer sig om VM eller er det et 100% hobby/interesse spil?
Gid der var lige så mange penge i magic som i poker, så ved jeg godt hvad jeg ville spille...
Jeg fatter det ikke...
Er det ikke en smule som Dungeons & dragons i gamle dage?
Altså jeg tænker de forskellige slags point på kortene, er i stil med de forskellige skill/hit point, men hvor er terningerne så? Hvem vinder ;-)
shp2000 skrev:
Apropos. Nogen der rejser til GP Liverpool i marts?
grovfil skrev:
Jeg fatter det ikke...
Er det ikke en smule som Dungeons & dragons i gamle dage?
Altså jeg tænker de forskellige slags point på kortene, er i stil med de forskellige skill/hit point, men hvor er terningerne så? Hvem vinder ;-)
InPosition skrev:shp2000 skrev:
Apropos. Nogen der rejser til GP Liverpool i marts?
Jep, jeg skal derover med en flok venner.
Vi lejer en privat lejlighed tæt på sitet :)
De kan hvert fald ikke vinde alt for ofte. Jeg tror ikke, at jeg har set så mange akavede high-fives i laaaaang tid ! :D
Hvilket format spilles i Liverpool? Jeg er kun til limited - er lidt ærgerlig over at det er legacy i Brøndby til juni. Men der må jo være nogle side events :-)
Mart1n skrev:
Hvilket format spilles i Liverpool? Jeg er kun til limited - er lidt ærgerlig over at det er legacy i Brøndby til juni. Men der må jo være nogle side events :-)
Husker stadig da jeg var 10 år gammel og min største drøm var at få fat i en Black Lotus eller en Mox... Det var tider :D
Kæft jeg elskede at spille magic
Glæder mig til at give mine gamle kort til min søn og spille med/mod ham:-)
MartinB skrev:
Husker stadig da jeg var 10 år gammel og min største drøm var at få fat i en Black Lotus eller en Mox... Det var tider :D
Sygt det der Liger...
Så hele videoen, fattede hat, andet en at det var det vildeste kort :-)
Kan huske da jeg spillede Magic i folkeren, blev vi tit uvenner over hvor vidt et træk var tilladt eller ej. Husker også i The Big game hvor Justin bonomo og en anden spiller snakkede om de spillede Magic om store summer, og blev ligeledes uvenner over det han kaldte for shady moves.
Opstår der ofte situationer hvor de må tilkalde The floor (dommere) for at afgøre et træk. Eller er de så rutinerede på topplan,at alle har helt styr på det?
Jeg begyndte at samle sammen med en kammerat, vi spillede det aldrig, vi gik bare meget op i at finde sjældne og dyre kort, og så var der selvfølgelig intern kamp om hvem der fik fat i de vildeste på skolen.
Engang var vi på besøg hos den absolutte topsamler i Silkeborg, som både havde black lotus, alle mox osv.. da den nye Mox Diamond udkom. Alle hypede den helt sygt, så vi byttede 2 dobbeltlande med ham for kortet, da alle jo sagde at den ville stige sygt i pris. Det gjorde den aldrig, men alle var helt vilde med den.
Kan huske jeg engang var i KBH som 13 årig og havde selvfølgelig mine kort med ind i Faraos Cigarer og alle dem der var der ville bytte sig til min Mox Diamond, men jeg troede jo jeg havde den hellige gral, så jeg takkede nej. Skulle jeg nok ikke have gjort ;-)
Det var sateme sjovt!
Tror det mest værdifulde kort jeg havde ejet var Berserk.. Det var store sager!