Wrap i live 10/10 omaha mod fisk

#1| 0

Spillet for nyligt denne hånd i den lokale pokerklub. Spillet var generelt ret passivt preflop, og der blev limpet MEGET. Nå ja og spillet var et mix af plo og texas, så sad en del fisk ved bordet, der ikke anet hvordan man spiller spillet.

Anyway til hånden, Hero er straddle i hånden og sidder med ca. 4000, villain som er en KÆMPE fisk på en heater dækker, villain 2 har ca. 3000 og er en ret kompetent spiller, der vist nok renser 2/4 online.

Anyway til hånden, er et par stykker der limper, villain sb siger pot(det gør han sjældent med anden end a,a,x,x) villain 2 i bb caller og hero caller også i straddlen med J,10,9,7 med to ruder. (Mod en del andre spillere ville jeg repotte, med imod en fisk der er meget vægtet imod a,a her, gider jeg ikke bloate potten preflop IP, ud fra devisen at vi allltid næsten bliver 4-bettet her. Måske en fejl, da vi jo med 100 % sikkerhed ved villain sidder med a,a såfremt han 4-better os, og vi jo er dybe?)

Flop kommer 8,9,3 med to klør, villain potter hurtigt ud i os(ca. 400 kr.) villain 2 caller, Hero gør hvad??

Normalt ville jeg obv. repotte her få den ind, med mod en weak tight fisket villain, der næsten altid har a,a med klør på siden her synes jeg den er lidt mere tricky?

Ret sikker på villain 2 også har en form for draw(har aldrig set her).

Redigeret af djoffer d. 27-07-2011 17:16
27-07-2011 17:26 #2| 0

Med tanke på hvor stor edge jeg vil føle jeg har i spottet så flatter jeg bare for at 1. minimere variansen/swings og 2. at komme ind og være monster på en del turns mod en potentielt blowup fra en af villains.

Op til ca 2500 måske 3k i stacks potter jeg her, men synes vi er såpas dybe at det er langt federe at flatte her og slikke sig om munden mod villain 1 når han laver et blowup på turn.

27-07-2011 17:30 #3| 0

Fisket villian ville også gøre sådan uden klør på siden på flop.

27-07-2011 17:31 #4| 0
OP
chmpen85 skrev:
Fisket villian ville også gøre sådan uden klør på siden på flop.

Mehh måske, han virket bare meeeeget selvsikker og rolig på det flop, så ja alle mine instinkter skreg at han havde a,a med klør på siden.
27-07-2011 18:28 #5| 0

Selvom han har AA med to klør, så skal vi da bare have så mange penge i potten alligevel? Kan jo også være han har AA uden klør og at vi så har noget FE.

27-07-2011 19:09 #6| 0

Hmm. Jeg tror bare jeg caller den pga stacks. Jeg er generelt ikke skideglad for at gå amok med mine wraps på f draw boards.

Hvis han er meget fisket bør han alligevel ikke være i stand til at smide sin AAxx, hvis du rammer.

27-07-2011 19:15 #7| 0

Da villain 2 flatter pre syntes jeg ikke et 3bet er en god idé hvis du er sikker på han 4-better den da du så har en kæmpe stack procent investeret pre mod hvad der ligner aaxx.
Syntes god bare stacken skal til midten på det flop og håb på han ikke har ax men bare aaxx rainbow.
Selv hvis han sidder med de har du stadig omkring 40% equity med alle de to par, trips og straights du kan lave.

Redigeret af Wonderjet d. 27-07-2011 19:16
27-07-2011 19:21 #8| 0

flatcaller her. Venter og ser action fra villain2. villain1 potter vel any turn her?
Som Koller, så er jeg heller ikke fan af 3-bet eller 4-bet på et 3-vejs flushy bord.

Redigeret af lassen81 d. 27-07-2011 19:22
27-07-2011 20:24 #9| 0
OP

Takker for de mange svar, kan da også lige tilføje, at villain ikke er kæmpe retard aka han stakker ikke af med a,a alene på det flop(eller skyder turn), dog folder han heller aldrig a,a med farvetræk på floppet/turn hvis det ændrer noget.

@wonder
Er der nogen speciel grund til at ville komme ind med 40% equity på floppet, når vi nærmest kan spille perfekt mod ham på senere streets? Og ja udover klør er der vel nærmest ingen dårlige kort for os på turn.

27-07-2011 20:25 #10| 0
OP
lassen81 skrev:
flatcaller her. Venter og ser action fra villain2. villain1 potter vel any turn her?
Som Koller, så er jeg heller ikke fan af 3-bet eller 4-bet på et 3-vejs flushy bord.

Villain 2 har kaldt før os(han er i sb) beklager hvis det ikke fremgik af min OP.
28-07-2011 09:42 #11| 0

Du har ret, den eneste grund ville være hvis du raisede hans flopbet for forhåbentlig at isolere, men jo, som du siger er et flatcall nok bedre når du nu kan spille perfekt mod ham på senere streets.

28-07-2011 11:08 #12| 0

Hvilken pokerclub må man spille Cash i??

28-07-2011 13:19 #13| 1

ingen

28-07-2011 14:49 #14| 0
OP

@jydemand&coinflip
Bare rolig det er en fake HH, men tak for nogle konstruktive indlæg ellers.

28-07-2011 15:30 #15| 0
djoffer skrev:
@wonder
Er der nogen speciel grund til at ville komme ind med 40% equity på floppet, når vi nærmest kan spille perfekt mod ham på senere streets?

Svarende du leder efter her er primært FE og døde penge. Det sagt, er både call og raise viable optioner, men det er lidt svanset, at du ændrer beskrivelsen af villain fra KÆMPE fisk til senere ikke at være en kæmpe retard (a la han stacker ikke af med uden AAxx , hvilket jo bare er helt og aldeles standard og på ingen måde fisket for os, der elsker at omfavne variansen i PLO).
28-07-2011 16:52 #16| 0
OP

@CHJ
Hehe tænkte mere på, at han er kæmpe fisk i den forbindelse at han er nem at sætte på en hånd, ikke tænker på hvad vi sidder med etc. etc. Aka han kender godt reglerne for omaha, men samtidig er jeg næsten sikker på han potter videre på alle turns der ikke parrer bordet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar