WSOP Main Event 2024 er årets største og vigtigste pokerturnering ♥ Der er hele 4 startdage, hvoraf den første i skrivende stund lige er færdigspillet. Fra de 4 startdage bliver de overlevende spillere fordelt på to stk. dag 2 (den 7 og 8. juli).
I år har jeg droppet at køre sideeventen "in it to win it". Vi har derfor kun det sædvanlige spil, hvor man vælger 4 heste fra dag 3 (9. juli). Pga. reglerne om, at man stadigvæk kan købe sig ind på dag 2 A eller B, så synes jeg, at det er bedst at starte hovedspillet på dag 3. Denne tråd bliver altså for dem der gerne vil være med til at gætte årets bedste fantasy hold. Vi kører med samme regler som tidligere år (læs mere herunder).
♦ Her er reglerne for lastlongeren:
Last Longer Lir = hovedspillet
1. Det koster 300 kr. pr. hold at være med. Husk at man kan godt have flere hold - bemærk ingen begrænsning!)
1A. Man skal IKKE betale før turneringen er omme. Dette startede vi på sidste i 2021. Og ja, folk kan fuske - men det gør folk ikke, for så må de aldrig være med til noget igen og fordi så får de mig på nakken. Så gem pengene og så styrer jeg betalingen til sidst, når vi har fundet vores vinder/Main Event er færdig.
2. For at deltage skriv blot her i tråden dit holds navn og hvor mange hold du ønsker at stille med.
2B. Du er først med i Last Longer bettet, når jeg har bekræftet dit hold i #2. OBS. Det er EGET ANSVAR at sørge for at skrive jeres bud INDEN turneringen starter på dag 3 (ca. 20.00 dansk tid den 9. juli).
3. Vælg dine 4 spillere og dit holdnavn. Skriv dem IKKE i en post her i denne tråd, men send dem til mig i en PM. De skal selvfølgelig sendes inden WSOP Main Event 2024 dag 3 starter
3A. Man kan godt have flere hold. Hold koster 300 kr. pr. stk.
4. Det er dine 4 valgte spilleres samlede cash der bestemmer din placering i Last Longer bettet.
4A. Eks. en af dine spillere casher 20.000, den anden casher 100.000 og de sidste to buster inden pengene. Du har nu cashet samlet 120.000 cash
4B. Vinderen af Last Longer bettet er den, der har det højest samlet cash (den hvis spillere kom længst samlet)
4C. I tilfælde af at nogen har det samme cash amount. F.eks at deres spillere alle minimums casher. Så vil vinderen af Last Longer bettet være den der har den højest placerede Main Event deltager ITM.
Præmierne
5. Ved under 15 deltagende hold er det "winner takes all".
5A. Ved 15 - 24 deltagende hold er det 70 / 30 til nr. 1 og 2.
5B. Ved 25 - 39 deltagende hold er det 50/30/20 til nr. 1, 2 og 3.
5.C Ved +40 deltagende hold er det 50/25/15/10 til nr. 1, 2, 3 og 4
Tidligere år
♠ 2016 = 26 deltagende hold. Musavian vinder
♠ 2017 = 17 deltagende hold. OleBjur vinder
♠ 2018 = 16 deltagende hold. drohse vinder
♠ 2019 = 48 deltagende hold. snizzle + Lars-Garn #2 vinder. 6 deltagere i highrolleren som TUD73 vinder
♠ 2021 = 27 deltagende hold. Simsalabumserne vinder. 7 deltagere i highrolleren som Brunens Darlings vinder
♠ 2022 = 32 deltagende hold. Team Olé vinder. 10 deltagere i highrolleren som Di-di-diamant vinder
♠ 2023 = 16 deltagende hold. Konens vinder. 5 deltagere i highrolleren som TUD73 #2 vinder
6. Hvis nogen vil ændre deres valgte spillere skal det gøres ved at redigere i en PM til mig inden Main Event dag 3 starter den 9. juli.
6A. Alt redigering, eller post andre steder end det PM til mig med valgte spillere efter start gælder ikke.
7. Har man valgt spillere der ikke stiller op til start. Så er det bare ærgerligt, det er samme regler for alle. Anbefaling, tjek først Pokernews eller WSOP officielle side for counts fra dag 3. Et forslag kunne også være at måske tjekke spillerens Twitter, Instagram eller andre sociale medier. Google det.
8. Hvis der er tvivl om noget som helst bliver det den sunde fornuft der kommer til at afgøre Last Longer bettet.
----------------------------
Hvis der er noget der virker helt sort i ovenstående, så skriv det i tråden hurtigt muligt så kan vi nok ændre det. Husk bettet er primært for sjov og ikke noget nogen skal blive uvenner over :-) Blog og chipcounts osv. kan følges her i tråden. Jeg opdaterer indlæg #2 med holdene og skal nok føre resultater der, så I kan følge med.
VIGTIGT HIGHROLLERS:
Igen i år bliver der mulighed for at deltage med en highroller pulje udover main puljen. Hvis du vil være med her, så koster det 700 kr. ekstra pr. hold. Hvis du ønsker at have et hold med, så skriv i tråden, når du tilmelder dig, at du ønsker at være med i Highroller puljen også. Dermed er dit hold både med i highroller puljen og i den normale 300 kr. pulje. Altså prisen for et highroller hold er 1.000 kr.
Præmiestruktur Highrolleren:
Ved under 5 deltagere går alle pengene til nr. 1 (altså den i highroller puljen, der placerer sig højst med sit hold under samme regler som før nævnt).
Mellem 6-11 deltagere er det 75% til nr. 1 og 25% til nr. 2. Over 12 deltagere, så bliver der 60% til vinderen, 30% til nr. 2 og 10% til nr. 3.
BEMÆRK!!!! Vi er igen MEGET heldige, fordi PN lederskabet (kort kongen himself) har igen i år fundet en super flot PN hoodie til vinderen ♥