WSOP nr.52 - 1.500$ NL = WHAT 2 DO?

#1| 0

Q: Hvad vil DU gøre?

Startstack er 3.000chips. Level 1 hedder 50/25$

I 2 hånd får jeg 9-8Ruder i middel posistion.. vi er 4 som ser et billigt flop.. FLOP: 7-6-2 .. ALLE I RUDER :-) Pot: 200$

Action: Dame som har limpet UTG better 100$ ..2 gutter folder.

Jeg RERAISER til 250$ ... damen stirre lidt ned i floppet og siger "Re-raise to 600".

What to do in W.S.O.P nr 52 ??

Call .. fold .. Reraise? .. Ur Call buddy! ;-)

--------------

miketysonpoker.blogspot.com/

01-07-2008 03:54 #2| 0

dame? ... så skal du bare ind med mønterne.

01-07-2008 03:57 #3| 0

Som den chicken jeg er - og vidende at du er taget hele vejen derover for at spille netop den event - ja, så ville min første tanke være at folde den. Og når jeg så havde tænkt en tid, så vil jeg som den idiot jeg er reraise hende all in.

Men vigtigst - hvordan gik det??. Syntes selvfølgelig at det er betænkeligt at ud skriver på dette tidspunkt, hvor eventen formentlig er i fuld gang.

/henrik

01-07-2008 04:02 #4| 0

sådan ville jeg gøre:

1) folde pre.
2) som spillet: fold - for tidligt i turneringen at risikere sine chips med draw!

01-07-2008 04:08 #5| 0

@unreal
1)
øhm hvis der er spillere før en selv der har limpet er det da fint at limpe med, med en sc
2)
Dont do drugs... 5 ruder er altså ikke et draw til særligt meget andet end en SF.

@OP
Skubber bare ind her, du har 60bb så ja tager gerne chancen her.

01-07-2008 04:09 #6| 0

fooold HVER DAG!

01-07-2008 04:15 #7| 0

@kp
Du må være kamp stiv, chancen for at du nogensinde folder en flush her er vel cirka 0.000003%:)

Umiddelbart kan villain have en helveds masse hænder vi slår såsom, a,a/k,k med en ruder, set o.s.v

01-07-2008 05:49 #8| 0

@ OP

Jeg folder pre. Som spillet caller jeg den formentlig ned, og folder til ekstra i farven eller et parret bord.

01-07-2008 06:27 #9| 0

@Djoffer

Helt std at folde i dette spot... Kun donks der går til midten her readless mod en kvinde som limper og derefter 4 better dig på floppet...

Jeg folder denne her hver gang!

01-07-2008 08:25 #10| 0

AI,, hun har ramt trips, og du er foran...

01-07-2008 08:30 #11| 0

Never go broke in an unraised pot! Når du ik vil ofre de ekstra skillinger på et raise pf, må du bide i det sure æble og drysse.

01-07-2008 09:07 #12| 0

Fold - alt for tidligt at satse hele turneringen med denne hånd.

01-07-2008 09:35 #13| 0

Resultat?

Hun havde vel set?

01-07-2008 09:51 #14| 0

@mike

Blev først lidt bange for at du var røget ud, men siden vi ikke har hørt fra dig længe, kunne det formodes at du har skrevet i en pause og stadig er med. Ønsker dig en rigtig god tour og krydser fingre/tære for at det må gå dig godt.

/henrik

01-07-2008 10:08 #15| 0

@ djoffer

Du er da helt klart cashgamespiller:)
"Jeg har under fuldt buyin, så jeg smider allerhøjst toppar"
Desuden tror jeg KP har smidt flere flushes end de fleste (PLO spiller u know??)

Desuden bluffer tøserne ik, de plejer at have et ganske godt greb om nødderne:)

01-07-2008 10:15 #16| 0

Hmmm.
Jeg synes bestemt ikke det er et klart fold.

Først, fint at limpe med, gode implied mod en dame, og en masse donks i de her billige tours. Dog kan du kun være nummer to der limper, og med en del spillere bag er et muck heller ikke skidt.

Flop: Hvis du vil raise her er 250 ALT for lidt. 350-400 ser bedre ud her.

Om du skal shove, folde eller calle her afhænger meget af nogle faktorer du ikke har nævnt i din post såsom hvor lang tid hun bruge, hvordan hun ser ud - ung asiat kontra knastør bedstemor osv. osv.

Så umuligt at sige udfra din post.

Denne tour går rigtig stærkt i starten - der buster en mand pr. 15 sekund på dag 1 - og der er altså ikke tid til at fedstspille/vente på super spots osv., hvorfor dette på ingen måde kan være et let fold imo...

01-07-2008 12:25 #17| 0

Som Jungle

Selvfølgelig super surt at du skulle havne i det spot når nu du havde glædet dig længe til at komme over og spille netop den turnering, men udfra det man læser om strukturen virker det som om det er et fint spot at få pengene ind i, inden du om 2-3 levels bliver shortstacked.

Op på hesten igen, og få opdateret bloggen - det er god læsning, og måske der næste år står et bracelet i overskriften

01-07-2008 13:27 #18| 0

Limper jeg med SC går jeg også død på det flop uden reads.

01-07-2008 16:08 #19| 0

Startstack er 3.000chips. Level 1 hedder 50/25$

Hvis der bliver afholdt en WSOP event hvor man starter med 60bb,
så er min respekt for hele WOSP ideen væk.

Håber det er en fejl. ?

edit : Det hedder jo WOSP :-)

01-07-2008 16:37 #20| 0

@suffer

startstack er 2xbuyin

så nej, de "billige" turneringer er bestemt ikke ret dybe

01-07-2008 17:00 #21| 0

LOL brianKP havde den opfattelse at du bare forstod spillet en lille smule, meeeeeen man kan jo blive overrasket.

INSTANT all in, du har stadig ca 10 % for at ramme absolut NUTS hvis hun havde været så heldig at floppe en højere flush. Hvilket også ville være et klamt setup.

mit gæt ville være et set i 2´ere til damen.

01-07-2008 17:57 #22| 0

Skub.

Helt væk at folde her. Nu tror jeg jeg ved hvorfor Alex ikke har cashet i WSOP i år :D

01-07-2008 18:41 #23| 0

Jeg skubber også her og checker action ud ved cashbordene hvis hun har floppet den og jeg misser min 2 outer.

01-07-2008 18:52 #24| 0

Hvordan gik det .. altså ikke bare denne hånd, men er du med endnu ?

02-07-2008 04:05 #25| 0

@ Alle

Mange tak for alle svarene .. der er vist ingen forkert. (udover fold preflop ..lol :)

Alt hvad i har skrevet var mere eller mindre hvad som fløj igennem mit hoved de sekunder hånden blev spillet. (nr. fucking 2 hånd)

1. ALLIN ? = For tidligt at risikere hele turenringslivet med et ALLIN retur til tøsen .. uden reads osv. Hun caller stort set kun med højere flush .. og folder 80-90% af gangene trips. (never go bla bla ..som comhood siger ;)

2. FOLD ? = Kan ikke rigtig smide den på hendes reraise da trips er en stor mulighed og samtidig er turnerings-struktur meget lotto præget. I level 2 sidder alle som bekendt med ca 30BB vente på at doble op .. så de kan trække vejret igen.

3. CALL de 350$? = pga ovenstående blindgyder .. callede jeg.

TURN: Sort knægt .. (du må ikke spørge om hvilken, mit fokus lå sgu et helt andet sted ;)

Damen byder 500 i potten på: 1.400 .. jeg caller lynhurtigt. (men morgenmaden er på vej op .. damm det er skidt at call)

River: Sort Konge.

Damen byder igen 500 .... i potten på 2.400 .. og det er tid til at bande og svovle over mit spil og turneringsstrukturen.

Jeg Caller 500 .. og hun viser K3s (ruder).. og jeg var ned på 1.350 chips.

Løsning: Skulle have foldet på hendes 500 turn bet, da det her blev 70-90% klart at hun havde mig slået .. + Læg til dette at hun faktisk evt kunne have bluffe puljen fra mig på river .. såfremt en ruder faldt. = I messed up.

Jeg er ude og skriver senere om WSOP oplevelsen på bloggen.

Første skal jeg lige have loadet oplevelsen fra: "Mega stack 235$ fra Cearses Palace" op .. coming soon.

--------------

miketysonpoker.blogspot.com/

02-07-2008 04:13 #26| 0

Hvis hun better, kan du kun raise, ikke reraise. Anyway, hendes holding vil ofte være et set eller AA, KK med en ruder i. Det er meget sandsynlige hænder der kan limpes med UTG. K4s ville jeg nok aldrig sætte hende på, og den meget passive linie du tager bryder jeg mig ikke om. I det her tilfælde sikrede det dig dog et par ekstra hænder i turneringen. Men altså det er et tuff spot, men jeg var røget ud på den hånd, fordi jeg regner med at jeg 70% af gangene ser AA,KK eller et set, eller stregtræk eller lignende.

02-07-2008 09:40 #27| 0

Øv, jeg er ikke misundelig på det spot og kan levende se mig selv lave samme play givet situationen, men når det er sagt så tænkte jeg faktisk da jeg læste bloggen fra dine første events at du spillede lige en tand for weak/tight til det typiske Vegas livegame som altså ER noget løsere (læs: meget løsere) end det typiske mid-stakes online spil.

Måske noget du kan arbejde med til de næste par tours derovre.

02-07-2008 12:08 #28| 0

@Jungle andre mm

Self. er der da ik tid til at vente til super spots men med den info vi har her og den postflop action mod en dame er man ALDRIG god her... 9/10 er man drawing til max 2 outs, crapshoot eller er det et helt hjernedødt argument for at komme ind i så dårligt et spot i en tour med så mange donks og weak spots... Folder jeg og hun viser et set op er jeg stadig ik ked af det, det er best case...

@Krisrem

det er da uberdonket, det er ligesom folk der siger at hvis du callede et raise med den og den hånd og du ik går død på dette flop hvorfor callede du så overhovedet...

En dame der har limpet og min better og 3 better sådan et flop her har ALTID sagerne, jeg vil gerne se nogle der kan finde 3 eksempler på en kvinde der i en limped multiway pot NOGENSINDE på et board med 3 ruder har 3 bettet i bluff...

@wicked_U

.. donk...

@Andre

Ja det er et setup hvis hun har floppet en højere flush, men forskellen er at dette er et setup man burde kunne komme ud af

02-07-2008 13:14 #29| 0

Hendes C-bet skræmmer mig ikke ret meget, så jeg siger 400ish på det flop.
Hvis hun reraiser den tror jeg altså ikke jeg vil lege mere, men det er også mest fordi jeg regner med vi har en rimelig edge, og der kommer bedre spots senere.

Er vi bagud trækker vi til 2 outs og er vi foran, (som jeg altså tror vi er mere end 1/10) så er det næppe lige så meget.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar