WU $215 tours - push fra cut off caller vi med AJs

#1| 0

Hej

Hånden er ca. 20 minutter i pengene.Jeg har spillet rimeligt tight, men har lavet et par store bluffs med held.
Cut off skubber 20ish blinds, han har spillet rimelig aktivt, men ikke åben restet før. Jeg sidder også med 20bb og blinds går op om 3 min, hvor efter jeg sidder med ca. 17. SB har spillet meget tight og sidder med 15ish bb og BB sidder med 10bb og er lige kommet til bordet, som jeg lige husker det.

Kalder vi med AJ i det her spot?

Redigeret af Krisdk d. 20-05-2014 18:51
20-05-2014 19:01 #2| 0

Lidt svært at sætte hans korrekte ranges syns jeg når man ikke rigtig ved noget om ham, han shover 17 bb effektivt.

jeg er lidt pass på hvor mange suited Ax jeg selv ville have i min ranges i sådan et spot. jeg har leget lidt med det og sat en random ranges op for hvad jeg eventuelt kunne finde på at shove (selvom jeg stort set ingen open shove ranges har for 17 bbs)

går ud fra at en sane modstander raise/caller med 88+ AQo+ AJs+ (måske endda flere Ax suited)

hvis du + BB er tight vile det giver langt mere mening at click/fold en bred del af sin ranges da i ofte ikke spiller tilbage, og i ikke har stacks til at kunne flat OOP.

Denne ranges er den jeg satte op.

77-22, AJs-A2s, KJs+, QJs, AJo-A9o, KQo, den er måske endda lidt for bred men ellers må en anden lige rette på den.

imod den ranges har vi 61.11%, så ja jeg ville betale i spottet.

glemte også en del suited connecters han kunne shove selvfølgelig, men ligegyldig hvordan jeg vender og drejer den, er det stadig et call med AJs

Redigeret af Luckb0x d. 20-05-2014 19:03
20-05-2014 19:25 #3| 1

Ret enig med Luckbox.

Han raise-caller vel det meste du kommer rigtigt skidt ind mod. Må derfor gå ud fra at call er supirior til fold.

20-05-2014 20:59 #4| 0

Jeg forstår ikke helt det der med at folk raise-caller toppen af deres range - hvis den generelle konsensus lyder at regs raiser/caller toppen af deres range og shover en bredere/svagere range, hvorfor reverser de den så ikke og clicker bunden af deres range + shover toppen? Da clicket får mere respekt med shallow stacks + de bliver betalt med toppen af deres range (ved openshove AQs+ JJ+ eksempelvis).

20-05-2014 21:02 #5| 0

Det er der uden tvivl også folk som der gør dog ikke readless. Men der er jo også rigtig mange der reshover light vs clicks fra co/btn. Derfor det er fedt også at have toppen med i sin click ranges.

Men selvfølgelig er der folk der altid shover AK. Fordi de ikke ønsker folk.

20-05-2014 23:33 #6| 1
arigold skrev:
Jeg forstår ikke helt det der med at folk raise-caller toppen af deres range - hvis den generelle konsensus lyder at regs raiser/caller toppen af deres range og shover en bredere/svagere range, hvorfor reverser de den så ikke og clicker bunden af deres range + shover toppen? Da clicket får mere respekt med shallow stacks + de bliver betalt med toppen af deres range (ved openshove AQs+ JJ+ eksempelvis).

De bliver jo stadigvæk ikke betalt særlig light hvis du pusher toppen, her er vi jo også i tvivl med AJs, mens de ved et click ofte får et push i hovedet. AJs havde jo altid været et instapush mod et click her. Den tighte callrange er jo også grunden til at man kan tillade sig at semifaceup pushe sin mellemrange i disse spots.

Clicks her, får i mine øjne heller ikke nødvendigvis særlig meget respekt, da den raisecall range man repper er så lille, at det er langt større sandsynlighed for at man raisefolder, så man repper ret utroværdigt med et sådant click og disse stacks. Det er så bare langt fra alle der udnytter dette hvilket jo også er grunden til at mange spillere alligevel clickfolder meget i disse spots, og så selvfølgelig også får fordelen af at kunne få mere action fra deres toprange når de har den.
21-05-2014 10:12 #7| 1

Snapcall. I store tours på Stars er det også vær at bide mærke i den ekstrem flade udbetalingsstruktur fra vi rammer pengene til rigtig dybt hvilket også blot taler for at vi i marginale spots gerne må skubbe en smule til variansen.

21-05-2014 16:30 #8| 0
OP

Enig med de fleste betragtninger. Synes jeg ser en tendens til det oftere er små par end KQs og A9+. Hvilket er ok spot, men ikke fantastisk. Har trods alt en ok stack og ville ku vælge et spot, hvor jeg ligger pres eller føler mig bedre inde. Jeg kaldte og tabte til 33. Tak for jeres inputs.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar