Hejsa Jeg sidder og kigger på den nye Xbox 360 og overvejer at køre den. Jeg har i forvejen den gamle xbox, men den nye tiltrækker mig meget... Jeg har læst at fjernsyn med HD ready gør at spillene bliver optimeret fuldt ud. Men jeg har bare et 28" Phillips Widescreen (bare et normalt, ikke fladskærm eller noget), og vil høre om man stadig kan se forskel i grafikken??? Det burde man vel.. :) Mvh Brian
Xbox 360???
Har selv sådan et dyr tilsluttet et almindeligt 25" widescreen tv, og jo grafikken er alligevel en hel del bedre end på den gamle xbox. :)
okay bare lige det jeg ville høre efter... Har nemlig set at Elgiganten har den fulde pakke til kun 2699kr :)
Grafikken er selvfølgelig bedre - det der halter er opløsningen, så vidt jeg husker kører std. ældre fjernsyn kun 640x480, hvor de nymodens HD tv kører op mod 1900x1200 (noget i den dur ihf.)
Mickey
Jeg har tænkt på at købe denne til knægten, men nogen der ved hvad forskellen er på xbox live gold og silver? Kan man godt spille online spil med silverpakken?
Ifoelge min 12 aarig soen er det guld man skal ha'.
Enten kan man ikke downloade upgrades eller spille online med soelv .
har også en xbox360 og et 42 tommer hd ready tv.
men ved ikke hvordan man sætter xboxen og tvet sammen, med HD. før når jeg prøver kommer der kun lyd ud kan ikke se noget.
nogen der ved hvorfor?
Har købt den idag og købte også NHL 07, men synes det hakker i spillet lidt i starten.. Er det normalt når det er en helt ny maskine at det lige hakker lidt indtil det bliver spillet lidt igennem???
Synes nemlig ik det hakker så meget nu som for en time siden...
@lilleper
Med Xbox Live silver kan du ikke noget som helst - ikke engang spille online, så jeg ved egentlig ikke hvorfor det findes.
Gold er det, du skal have! Det koster bare kassen at købe det i DK, så da jeg selv skulle bruge det, gik jeg på ebay.co.uk og fandt 12mdr. abo. til 18£ (koster 5-600kr i DK)...
@Ektoras
Jeg går ud fra, at du har premium-pakken. Du skal bruge component indgangen i dit fjernsyn, hvis det altså har sådan en... Det er de blå og grønne stik
"men ved ikke hvordan man sætter xboxen og tvet sammen, med HD. før når jeg prøver kommer der kun lyd ud kan ikke se noget."
Hvordan har du sat fjernsyn+xbox sammen? Umiddelbart kender jeg ikke til udgange/indgange på xbox'en, men jeg kunne forestille mig du sku ha fat i et DVI/HDMI kabel.
Endvidere er der mange producenter der smider en HD-Ready label på deres tv's, hvor de reelt set ikke kan klare den højeste (1080i) HD indstilling.
Prøv evt. at indstille din xbox til at køre lavere opløsning, og find så ud af hvor høj en opløsning dit tv kan klare.
Jeg har selv et LG 42" Plasma tv, som ifølge LG er HD Ready, men som max kan klare en opløsning på 1280x1024, hvor rigtig HD er 1920x1080
Mickey
de fleste tv der hævder at være HD ready er 1280x1024p(kan ikke huske, men bedst) eller i(interlaced)
Så vidt jeg husker understøtter xbox 360 op til 1280x1024p.
Et almindeligt tv kører ganske rigtigt med 640x480 så vidt jeg ved.
Højere opløsning = klarere billede og pænere grafik, men det kan sagtens gå uden - det kommer jo an på hvem man er =)
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken her, kan være jeg tager fejl med diverse standarder =)
ahhh men ps3 kommer jo snart hvem vil saa koebe en xbox360?
Når du kommer på Xbox Live får du en måneds gratis gold. Med gold kan man spille online. Derefter står den på silver, hvilket er gratis, og det bruges til at downloade demoer og film klip. Demoer kan klart anbefales da man får en god foenemmelse for om spillet er noget for en.
Har set der er et hdmi stik på min Xbox, men kan man få et Hmdi/Hdmi kabel?
for jeg har kun Hdmi stik på mit tv.
@Rottegift2
Ja, måske man skulle vente på PS3 istedetfor. Problemet er, at jeg skal være 100% sikker på, at pro evolution soccer 7 kommer til PS3 for, at jeg kan købe den, da det næsten er det eneste spil knægten gider.