Forklar mig lige noget. Jeg har som sagt en xbox360 med firmware, der kunna afspille ap 2,5 men ikke de nye xgd3 backups. Jeg er ikke sikker på hvilket firmware der ligger i drevet dog. Det er det firmware der først kom ud til Slim. Men jeg får nu at vide at drevet er låst. Kan det passe at man skulle kunne extracte drevets key ret nemt selvom den er låst? Forklar lige en noob som mig, hvor meget det bør koste? Nu skriver han nemlig at det er låst, og derfor vil koste lidt mere. Troede bare at når man flasher første gang, så gemmer man drevets key på en backup af en art, og at man derfor nemt næste gang kan opdatere firmware. Vil gerne være sikker i min sag.
Jeg kan så også læse mig frem til at selvom drevet er låst, kræver det bare et kit af en art for at extracte eller låse den op(hvad det end er man skal gøre).
Hvad siger pokernets brugere? Han skriver det koster 500 kr nu :). Vil gerne en anelse ned, men spørgsmålet er om det generelt koster mere at gøre det på den måde.
Xbox360. Opdatering med eller uden key?
Kan den være spoofed? Det er vist noget med at det ikke er et rigtigt drev, men man lægger en kopi af en firmware af en slags. Under alle omstændigheder, hvis drevet er låst hvad betyder det så, og kan man låse det op nemt og billigt?
Mellem 22.30 og 06.30 en fredag aften/nat? Kunne det tænkes folk havde været i byen, eller lavet noget andet socialt?
Ja jeg bumper lige for svar. Jeg håber at pokernet har lyst til at hjælpe mig. Har dog selv kigget youtube videoer igennem, så er lidt bedre informeret nu.
Men har følgende spørgsmål:
Jeg har fundet ud af at der er tale om en 9504 slim 4 gb version. Men har ikke åbnet dvd-drevet for at finde ud af hvilken metode han har brugt til at flashe firmware.
Så vidt jeg kan læse mig til kan man selv gøre det ret nemt, kan være jeg flasher selv.
Men en anden ting, nu har jeg ikke opdateret mit dashboard i over 1 år, da jeg ikke har været på XBL. Nu hvor drevet er locked, vil en opdatering så sætte mit firmware på dvddrevet tilbage til stock? Eller skal jeg selv reflashe den til stock, opdatere dash, og så reflashe til nyeste lt+?
Jeg kan ikke helt forstå den præcise fremgangsmåde. Det er også noget med at drevets originale nøgle skal man have taget backup? Kan ham der originalt har flashet den lavet en backup på xboxens harddisk? Og hvis han ikke har, hvordan er jeg så stillet ift en flash af firmware? Jeg har set et par tutorials igennem, men har ikke helt forstået hvilken fremgangsmåde jeg skal vælge præcist i detaljer, og hvor vidt det betyder noget om jeg har den originale dvd-drevs nøgle. Jeg har ikke fået en dvd med backup så meget kan jeg sige.
Ud over det skal du også bruge et nyt drev til at brænde xgd3 spil, som du også skal firmware updatere... de drev koster omkring 150kr... Men altså du kan jo bare gå i gang med jungleflasher, der dumper du selv keyen inden du flasher nye firmware...'
www.jungleflasher.net/
Alt dette er kun sikkerheds tamtam for ikke at blive banned fra XBL...
Nogle drev er låst med firmwaren så den ikke bliver re-flashet med orginal firmware når du updater dashboard, dette gælder ikke alle drev, men ellers tjek team-xecuter.com/ og brug deres forum, der skal nok være andre som har været i samme situation som dig...
Alright. Det med drevet er der delte meninger om. Men udgiften er nu heller ikke så stor. Bare røv irriterende at min flasher tager så meget for opdateringen. Ellers havde jeg bare fået ham til at gøre det. Han vil have 500 kr nu desværre.