Følger vi stadig med? Jeg gør :)
Synes umiddelbart godt om de nye dommere, det virker til de går godt i spænd. Håber det ikke bare bliver person fnidder mellem dem igen.
Niveauet virker udemærket (for mig som den umusikalske i familien). Et par gode unge tøser, og så skal det blive spændene hvaf den sidste knægt kan blive til, hvis han virkelig aldrig har optrådt før.
Lidt synd MF'eren ikke gik videre, han kunne godt ha' givet lidt hygge i et par programmer.
Kan vi holde tråden til os der godt gider x factor...
x-factor 2013
Når man lige har siddet og set x-factor uk, så er det godt nok noget lort. Men det er også svært at forlange meget mere, når markedet i Danmark trods alt kun er 5 mio. mennesker mod 63 mio. i uk.
Lad os se, om det ikke bliver lidt bedre de næste par gange. Jeg går dog på tilt, hvis de eneste der kan synge er 15-årige piger.
Enig Dieb, men det er vi jo vant til :)
også derfor jeg nu ryger på youtube og ser om der er kommet nyt fra udlandet siden sidst jeg kiggede. mend stemningen er i kroppen du ved ;:
Men mon ikke dere bliver tilt til Dieb, de fleste gode "ældre" der vil stille op i den slags programmer har vel gjort det, så mon ikke der bliver overvægt af unge der har venete deres halve barndom på at få lov at stille op..
Uden Blachman var det tvivlsomt om jeg så det. Han holder dog højt niveau.
Der var en overvægt af de unge i dag. Men mon ikke, de blot har samlet audition udsendelserne i kategorier... :)
Jeg er ganske sikker på, at de ældre nok skal komme.
Ida Corr er jeg lidt ligeglad med. Men Linnet bliver god... om nogen, kan hun bede Blachman flette næbbet, når det er påkrævet. Men jeg tror faktisk hun går efter et lige så højt kunstnerisk niveau, som han selv gør. Det er ikke for sjov, hun i sin tid involverede sig i Montmartre... det kreative - og ikke mindst, jazzen, er hende ikke så fjernt :)
Håber bestemt de ældre dukker op, men er langt fra sikker.
Mener selv at kende enkelt eller tre der burde kunne gå videre, men de "rigtige" musikere vil vist bare ikke være med, desværre. Måske Linnet kan være med til at ændre det en smule, hvis hun kan holde fokus på musikken i stedet for at skændes med Blachman.
Har lige lyttet lidt igen på dr.dk/xfactor, det er da skod de ikke har dommer kommentarene med på klippene.. (hmm modsiger jeg mig selv nu...)
Så ikke den danske i dag (troede faktisk først det ville starte i det nye år), men fulgte lidt med i den amerikanske, der sluttede for nylig. Så det er nok pænt skuffende at følge med i den danske.
Der var nogle der sang ret godt i den amerikanske - bl.a. en 13-årig pige, som dommerne var helt vilde med (selv Simon Cowell).
Ser først X-factor med 4 timers forsinkelse, men vil også være med i tråden. Jeg æder det jo råt, år efter år.
Indtil videre en tynd kop te. Lyttede med spænding i cirka 20 sekunder til ham MF'eren. Sad resten af tiden og ventede på han skruede stemmen en oktav op og gav den bundgas. det skete desværre aldrig.
Aftenens bedste performers var efter min mening de to gange Sara. Sara 1 valgte dog at gå på scenen og trække mobbeofferkortet. Det er gjort før, og allerede der var min mening forudindtaget. At hun så endvidere ikke havde stemt guitaren inden hun gik på scenen, hjælper ikke ligefrem på det. Stemmen var lækker.
Sara 2 så vi kun meget lidt til, men hun var spændende, og hun er nok den jeg glæder mig mest til at se igen.
Hvad dommerne angår var Blachman som vanligt helt i topklasse. Uden ham, ingen X-factor. Deler dog på ingen måde begejstringen for Mikkel med ham. Corr gjorde det ok uden at være noget særligt, og Anne Linnet floppede som forventet. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om folk i den position lægger ord i munden på deltagerne, og taler på andres vegne. Bevares, det kan skyldes klipningen af aftenens udsendelse.
Jeg håber ikke at vi har set vinderen af 2013 endnu. Hvis vi har, bliver det dælme ikke let at nå sidste års niveau.
Enig i Sara 2, nok var den bedste, kan høre hee sangen i linket.
Og hermed slutter min Xfactor nat..
Følger bestemt også med, både pga. underholdningsværdien, ikke mindst i geniale Blachman, men da også fordi niveauet til tider, som sidste år med Morten Benjamin og Ida er ganske habilt.
Håber ikke den meget korte bid af Sarah 2s audition i programmet er et tegn på hun ikke går videre i den sidste ende, hvad man kunne frygte. Efter at have hørt hele auditionen på Grovfils link synes jeg klart hun var aftenens i særklasse bedste og en potentiel vinderkandidat.
Det kører i tv'et her, fordi så kan kæresten se det og så kan jeg få fred og ro til at spille lidt poker, Football Manager og andre ting mens hun er underholdt :)
BTW synes jeg ikke det er vildt prangende tv og kan derfor ikke holde ud at se et HELT program. Men kan da stadig godt sidde og høre på det i baggrunden.
Produktionsmæssigt var det pivringe.. udover hele opsætningen af programmet, kunne de sagtens bruge penge på bedre lyd..
Ja sara var god.. håber bare at hun ikke står og ligner klokkeren fra notre dame næste gang..
Ellers Julie fra greve..
Alt andet gik fra ringe til det rene lort..
Og Mikkel var pivringe!
Bliver altid så skuffet når jeg ser det danske..
Skulle man blive imponeret over ham Mikkel synge 'Fra Kæreste til Grin'? Joey Moe gør de tusinde gange bedre her: go.tv2.dk/articleunderholdning/id-42918927:joey-moe-synger.html
Helt naturligt gik denne tråd jo kold, efter den tyndeste omgang X-factor nogensinde. Jeg har lige set det første liveshow, med de sædvanlige fire timers forsinkelse. Det var lige så tyndt som forventet, og jeg får kvalme af Anne Linnet, hvis eneste formål tilsyneladende er at forsøge at få Blachman ned med nakken (Hvilket i øvrigt går rigtig skidt). Musikmæssigt bidrager hun i hvert fald med nada.
Eneste højdepunkt i aftenens udsendelse var vinderen af 2013's optræden. Jeg kan kun sige en ting....
JA SGU! Fed performance af Chresten.
Desværre ingen links i skrivende stund.