Yousee bredbånd/router

#1| 0

Vores gamle router fra Yousee er holdt op med at virke, så har været et smut i Yousee butikken og fået en ny router. Den kan vi så ikke få til at virke og Yousee siger at det er fordi den nye router skal på direkte hvor bredbånd kommer ind - altså at vores opbygning er forkert, og at jeg er nødt til at betale for at de sender en teknikker ud. 

Jeg prøver at oplade et par billeder og håber på at der sidder nogle kyndige folk, der kan fortælle om Yousee har ret, og/eller kan hjælpe mig videre så vi igen har wifi i hytten

PFT



23-02-2020 18:34 #2| 0
23-02-2020 18:34 #3| 0
23-02-2020 18:35 #4| 0
23-02-2020 18:35 #5| 0
23-02-2020 18:51 #6| 0
DaddyDK1 skrev:

 

 Såvidt jeg ved skal der både strømforsyning og LAN kabler i en sådan fætter 😁

23-02-2020 19:03 #7| 0
His Dude skrev:

 

 Såvidt jeg ved skal der både strømforsyning og LAN kabler i en sådan fætter

 

 Nå måske det er derfor😅

Ej så langt er vi med..,

23-02-2020 19:08 #8| 0

12-14 kabler for lidt bredbånd, virker lidt vildt :O 

 

Kommer der lys i Wifi når den er sat til? 

23-02-2020 19:19 #9| 1

Hej 

Det kan aldrig være dit problem at der sker en teknologisk udvikling. Det er selvfølgelig dem som skal betale for besøg af teknikker. Alt andet ville jeg se som dårlig kundeservice.

 

VH

Inched

 

23-02-2020 23:08 #10| 1

Dette er selvfølgelig med lidt forbehold:

 

Du skal fokusere på den hvide boks hvor der er et sort kabel i den ene side (det er denne som indgangskablet) og et sort (som går videre til tv) og hvidt (internet) i den anden. Hvis dette hvide kabel, som jeg formoder går videre til din router, er meget langt, kan det give problemer. 

  1. Prøv at koble det hvide kabel til routeren
  2. Gå slavisk efter vejledningen
  3. Hvis det ikke virker og du har gjort fuldstændig som du skal, skal du ringe til Yousee support og sige, at de skal fjernaktivere routeren. 

Alternativt kan du koble et kort (2 meter eller lignende) hvidt kabel til i stedet for det lange hvide og se om dette virker når du går slavisk efter vejledningen. Når routeren så er aktiveret kan du koble det gamle lange kabel til og sætte routeren hvor du vil have den.

 

Måske virker det :-)

 

24-02-2020 07:15 #11| 0

Foreløbig tak for svar, det prøver jeg når jeg kommer hjem👏

24-02-2020 07:26 #12| 1

Tror jeg har den samme opbygning, vi har vores indgangskabel i garagen det så fordeler det ud til diverse stikdåser i huset. Det eneste sted yousee boksen virker er i garagen. Så har hevet kablet ud af den hvide boks du har og smidt det direkte i yousee routeren og kylet den op på loftet så wifi kommer rundt i huset

Redigeret af Live d. 24-02-2020 07:29
24-02-2020 07:39 #13| 0

Sig dit abbonoment op. Giv begrundelsen at du skal betale for en tekniker - så skal de sgu nok gi’ sig.

24-02-2020 09:38 #14| 0
The_Animal84 skrev:

12-14 kabler for lidt bredbånd, virker lidt vildt :O 

 

Kommer der lys i Wifi når den er sat til? 

 

 Der går et kabel til hvert rum jo😉

Ja der er lys

24-02-2020 09:48 #15| 0
Inched Limns skrev:

Hej 

Det kan aldrig være dit problem at der sker en teknologisk udvikling. Det er selvfølgelig dem som skal betale for besøg af teknikker. Alt andet ville jeg se som dårlig kundeservice.

 

VH

Inched

 

 

Hvis du selv har trukket kabler rundt i dit hus/lejlighed, er du selvfølgelig ansvarlig for dem - også selv om du måske har arvet det fra en tidligere beboer. Du kan ikke rigtigt forvente at yousee står ansvarlig for din defekte 3-delings-boks du selv har installeret på loftet (tænkt eksempel).

24-02-2020 12:18 #16| 0
Silan skrev:

 

Hvis du selv har trukket kabler rundt i dit hus/lejlighed, er du selvfølgelig ansvarlig for dem - også selv om du måske har arvet det fra en tidligere beboer. Du kan ikke rigtigt forvente at yousee står ansvarlig for din defekte 3-delings-boks du selv har installeret på loftet (tænkt eksempel).

 

 Helt enig.

Men der er ikke noget der er defekt(udover den gamle router), det er den nye router der ikke kan kobles på det eksisterende.

Og ja, det er måske heller ikke deres skyld -

24-02-2020 20:33 #17| 0
DaddyDK1 skrev:

 

 Helt enig.

Men der er ikke noget der er defekt(udover den gamle router), det er den nye router der ikke kan kobles på det eksisterende.

Og ja, det er måske heller ikke deres skyld -

 

Jeg antager du mener at den nye router ikke går online, men at du fint kan koble den til samme kabel som den gamle sad i.

 

Hvordan ved du at den gamle router var defekt - udover at du ikke kunne komme online? Det virker måske som et dumt spørgsmål, men så vidt jeg kan lure er dit internet stoppet med at virke, du har kontaktet support, du har fået en ny router, og dit net virker stadig ikke. Så er der umiddelbart 3 fejlkilder:

1: Din pc, antageligvis er der testet med forskellige enheder, eller du på anden måde kan se på routeren at det specifikt er den der ikke kommer online.

2: Yousee har lukket din forbindelse administrativt - eftersom du har været i kontakt med dem to gange må vi antage det heller ikke er tilfældet.

3: Kablingen fra yousees net til din router er blevet defekt. I princippet kunne det være kablingen mellem nærmeste central og indtil dit hus, men eftersom det er nedgravet kabling er det formentlig ikke det. Det efterlader kablingen i dit hus. Jeg fatter ikke ret meget af de billeder du har sendt (jeg er hverken elektriker eller yousee supporter) men det fremgår du har en del af det, så hvordan ved du med sikkerhed fejlen ikke ligger der et sted?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar