Yousee kabel - Hvordan får jeg det til at virke?

#1| 0

Hej PN,


Jeg er netop flyttet i lejlighed, hvor vi har en antenneforening og jeg har bestilt den store TV-pakke. Den er leveret, og det sker via antennekabel.


1. Jeg købte Yousee ready antennekabel og connectede direkte fra antenne til TV.

2. Jeg indstillede TV'et efter de anvisninger som Yousee har givet mig, når man ser TV via sin antenne og uden boks.

3. Jeg kan se DR kanalerne og enkelte andre kanaler, mens alle de kanaler der kræver HD samt de "dyre" kanaler ikke virker. Nogle kanaler kan jeg se med lyd, men sort billede, og andre siger den bare Svagt signal eller ingen signal.

4. mit TV er samsung fladskærm, og der står under specifikationer, at der er indbygget: MPEG. 2/4. Det betyder vel, at det både støtter MPEG 2 og MPEG 4, korrekt?


Umiddelbart kan jeg via overstående ikke se, at jeg skulle have gjort noget forkert, kan i?

01-05-2015 19:50 #2| 0

Da du søgte efter kanalerne, søgte du så både på analog og digital?

01-05-2015 19:56 #3| 0
OP

@Moffa,


Både analog og digital blev der søgt efter. Det der undre mig er, at der på vores forenings hjemmeside står, at DR1 HD står på kanal 1, men det er kun den normale DR, som er på kanal 1 :)

01-05-2015 20:04 #4| 0

lyder til du kun får vist dine analoge kanaler og ikke de digitale, kan du finde tdc testkanal så er det hd kanaler dit tv viser ellers må du på fjernebetjening kunne skifte således at det er dine hd kanaler der bliver vist.

01-05-2015 20:13 #5| 0
OP

Det er yousee, og jeg kan sagtens se den kanal, hvor de viser, hvad der er på mange af kanalerne. Der viser den fint billede på f.eks. Canal8, TV3sport m.m. Men ikke når jeg så går ind på selvekanalen.


Hvor vil du mene, at jeg kan ændre til HD kanalerne på fjernebetjeningen? :)

01-05-2015 20:14 #6| 0

nej det ikke den kanal du skal finde, der et stort billed af yousee logo hvor der står kan du se denne kanal kan du se HD prøv at uploade et billed af din fjernbetjening

Redigeret af thedummie d. 01-05-2015 20:14
01-05-2015 20:14 #7| 0
OP

Er det en af disse kanaler? :) -


www.tuknet.dk/images/frekvensplan/Programoversigt_Grejs_2.pdf

01-05-2015 20:15 #8| 0
OP

Min fjernbetjening glemte jeg, så jeg er pt. på en smartphone fjernbetjening. Det svarer til denne fjernbetjening


i.ebayimg.com/images/i/271644313743-0-1/s-l1000.jpg

Redigeret af Henze05 d. 01-05-2015 20:16
01-05-2015 20:17 #9| 0

hvad får du frem hvis du klikker på source ???

01-05-2015 20:19 #10| 0
OP

Så kommer der en menu i toppen over de valmuligheder jeg har. TV, HDMI, osv. Det er kun TV, der pt. kan trykkes på, da der ikke er andre kabler sat til end antennestikket :)

01-05-2015 20:22 #11| 0

hvad har du af valg muligheder hvis du trykker på menu ?

Redigeret af thedummie d. 01-05-2015 20:28
01-05-2015 20:22 #12| 0

Ok, det var hvad jeg umiddelbart tænkte på. Håber dummie kan hjælpe.

01-05-2015 20:30 #13| 0

Channel list -> alle kanaler

01-05-2015 20:33 #14| 0

du kan eventuelt prøve denne guide hvis du ikke allerede har forsøgt dette



01-05-2015 20:58 #15| 0

Er der Dvb-c tuner i? Har du før set HD kanaler via kabel tv?

01-05-2015 21:04 #16| 0
OP

Prøver lige de forskellige løsninger af om lidt.


@Thedummie,


Jep, jeg har prøvet guiden, og det er samme resultat hver gang. :(


Mr.8000.


Ja, det skulle der være. Jeg har før set HD på tv'et, men senest var det via Waoo box (fibernet).


Det er dette tv, som jeg har :) www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE42F5305AKXXE

01-05-2015 21:06 #17| 0

Har du tastet netværks ID?

01-05-2015 21:14 #18| 0

Ok der er Dvb-c tuner i.

01-05-2015 21:27 #19| 0

Kæresten og jeg havde også problemer med yousee her for nogle måneder siden, efter de havde opdateret deres signal og kanaler - ved dog ikke om det er det samme problem du har.



Vi henvendte os til yousee, som sendte os et kabel, der kunne modtage kanalerne. Vi tænkte "argh hvad kan sådan et kabel, som det gamle ikke kunne", men vi satte det til, og det virkede.


Så måske du bare skal have et nyt kabel?

Redigeret af TonnyG d. 01-05-2015 21:28
01-05-2015 21:29 #20| 0

Lyder som et dårligt signal. De digitale kanaler er meget mere følsomme end de analoge. Prøv at gå ind på en af de kanaler hvor der var sort billede men ikke lyd og se om der ikke er en mulighed for at se signalstyrke eller lignende.

01-05-2015 21:31 #21| 0
OP

@Tonny


Vi har købt et af de kabler i dag, som Yousee selv anbefaler "Yousee Ready", så det burde næsten ikke være der, den er gal. Men nu prøver jeg lige at tjekke "Alle kanaler, som der bliver forslået længere oppe"


@AnthraxDK.


Nogen ide om, hvordan man tjekker signalstyrken? :) - Jeg ringede til en IT Tech her i området, som sagde, at alt jeg havde gjort korrekt, og at det eneste umiddelbare kunne være dårligt signal. Det kunne han dog ikke forstå, da jeg fortæller ham, at det er et 10 M antennekabel (yousee ready) som blot er blevet trukket langs væggen.

01-05-2015 21:40 #22| 0


"Signalinformation

Skærmmenu > Support > Selvdiagnose > Signalinformation
Signalinformation viser den digitale kanalsignalinformation og -styrken. Brugeren kan derefter justere antennen
for at forøge signalstyrken og modtage HD-kanaler. Denne indstilling er kun tilgængelig for digitale kanaler."



01-05-2015 21:53 #23| 0
OP

Så kommer der lige billeder op :)

01-05-2015 21:56 #24| 0
OP

Øverste billede er Kanal5 HD, som virker perfekt. Billedet nedenunder er TV3+ HD. Nogen der kan sige, hvorfor det ene virker perfekt, og det andet dårligt?. TV3 Puls virker, men med dårlige signalstyrke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar