Yousee - Signal forsvundet på mange kanaler?

#1| 0

Kære Tv-eksperter


Pludselig kan mit ret nye Samsung HD TV ikke indlæse hovedparten af mine tv-kanaler fra yousee.( kører direkte uden boks)

Alle kanaler fremgår stadig af tv-guiden, men udover DR's kanaler, Tv2, Tv3 og Kanal 5, så fejler resten.

Når jeg vælger en kanal får jeg blot et "Intet Signal på skærmen". Under signal information står der 0%.


Troubleshoot 1) Jeg troede fejlagtigt at antennetikket havde dårlig forbindelse, men et nyt youssee ready antenne stik har ikke hjulpet.


Info: Jeg har et andet Samsung tv i stuen, der kører via yousee boksen, og her er der ingen problemer.


Info: Begge tv kører over samme antennefordelingsboks.


Info: Jeg har indlæst alle kanaler igen og det udbedrer ikke problemet. Kanalerne kommer frem, men fejler når man trykker på en kanal.


Hvad pokker er der sket?





13-06-2018 19:31 #2| 0

jeg antager at det er en coax forbindelse.


I så fald skal du være opmærksom på følgende når du laver en kanal søgning:


Netværksid: 100( ved en form for pakke) 111 ved bland selv med kort.


Søge frekvens: 450 MHz eller 450.000 KHz


Qam 64


Symbol frekvens 6875 k/s


—-


Der kan ret hurtigt konkluderes at det fejl på di udstyr da signalet kommer hos dig. Flere spørgsmål så siger du bare til..:).


Er du fiber kunde er frekvens 143 i stedet..

Redigeret af Per_danmark d. 13-06-2018 19:40
13-06-2018 19:49 #3| 0
OP

Løsningen blev fundet efter at sidde i kø som nr 47 hos yousee kundeservice.


Det er åbenbart fordi, man kun får grundpakken på tv nr 2. Alle øvrige kanaler vises kun på det tv med boks.


ØV


13-06-2018 21:11 #4| 0
Rambam skrev:Løsningen blev fundet efter at sidde i kø som nr 47 hos yousee kundeservice.

Det er åbenbart fordi, man kun får grundpakken på tv nr 2. Alle øvrige kanaler vises kun på det tv med boks.

ØV


Opret Yousee-login og brug din telefon til at Chromecaste alle kanaler undt tv2 - tv2 koster 5 eller 10 kr pr måned.

13-06-2018 22:05 #5| 0
Rambam skrev:Løsningen blev fundet efter at sidde i kø som nr 47 hos yousee kundeservice.

Det er åbenbart fordi, man kun får grundpakken på tv nr 2. Alle øvrige kanaler vises kun på det tv med boks.

ØV


Er du på kobber?

13-06-2018 22:13 #6| 0
Rambam skrev:

Løsningen blev fundet efter at sidde i kø som nr 47 hos yousee kundeservice.

Det er åbenbart fordi, man kun får grundpakken på tv nr 2. Alle øvrige kanaler vises kun på det tv med boks.

ØV



Hvilken boks har du??
Da min gamle boks blev skiftet ud med en ny måtte jeg beholde den gamle og dermed fuldpakken på to tv, det skal dog nævnes at den gamle boks så kun har tv kanaler og ikke mulighed for arkiv og andre film/serie menuer, men trods alt muligt med samtlige kanaler :)
Ellers kan der bestilles en ekstra boks til XX-kroner om måneden
13-06-2018 23:14 #7| 0

en kortlæser og et programkort gør tricket og du har alle kanaler på begge tv

Redigeret af daddyding d. 13-06-2018 23:17
13-07-2018 07:12 #8| 0
OP

Yes. Det blev også løsningen :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar