Zoom Nl 100

#1| 0

Har ingen info på modstander..
Kommentar til turn og river spillet. Jeg ved ikke helt om jeg skal checke turn for potkontrol. Når jeg better turn så stort er jeg comittet hvis han CRAI. Jeg får måske et Fold fra 2 par. Synts det er svært at lave en handrange for modstanderen her.

Er i tvivl om turn og river spillet.

Resultatet kommer senere.
Seat 1: hongcheng ($143.42 in chips)
Seat 2: homer5554 ($110.49 in chips)
Seat 3: Isildur3 ($94 in chips)
Seat 4: Buggibear ($91.50 in chips)
Seat 5: sappy123 ($388.22 in chips)
Seat 6: Hero($96.83 in chips)
homer5554: posts small blind $0.50
Isildur3: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero[K 5 J A]
Buggibear: folds
sappy123: raises $2 to $3
Hero: calls $3
hongcheng: folds
homer5554: folds
Isildur3: folds
*** FLOP *** [2 T 4]
sappy123: bets $5
Hero: raises $8 to $13
sappy123: calls $8
*** TURN *** [2 T 4 [9]
sappy123: checks
Hero: bets $29
sappy123: calls $29
*** RIVER *** [2 T 4 9] [5]
sappy123: checks
Hero: checks
*** SHOW DOWN ***

10-08-2012 13:21 #2| 0
OP

pl 100 selvfølgelig

10-08-2012 15:07 #3| 1

Mangler pot sizes.

Forstår ikk river check. Den skal vel have en tønde mere?

10-08-2012 15:19 #4| 0

Langt over mit niveau, men her er mine tanker: Flop er ret tørt, udover FD, og din range indeholder en del flushdraws imo. Check river ser fint ud, idet han har et semi-let calldown. Måske raiser jeg ikke flop, idet vi får svært ved at reppe noget som helst, når vores draw ikke rammer medmindre boardet går løber-løber scare cards.

Redigeret af Kagekat d. 10-08-2012 15:20
10-08-2012 15:59 #5| 1

Call flop
Bet/fold turn
River check er fint. Vi kan kun reppe en super polariseret range, hvilket ikke ligefrem er fedt mod hans showdownheavy linie.

11-08-2012 11:45 #6| 0

Jeg er med på Grethe´s linje.

Synes dog slet ikke du spiller din hånd ringe. Jeg kan både se fordele ved at raise og flatt flop. Som spillet er check river nok bedst hvor villain har semi light call down som Kagekat argumentere for.

11-08-2012 13:33 #7| 0

Problemet med at raise denne hånd på floppet er, at vi ikke har equity nok til at stacke af, de gange villian måtte bet/3bette - og det stinker at folde 30-35% equity ud i position...

11-08-2012 21:44 #8| 0

Synes også det er fint med et rr på flop. ville dog nok have lavet det lidt større. Fx 16-17 stykker, da de 8 mere stort set aldrig vil få ham til at folde, og du får derfor ikke muligheden for at skubbe en svag hånd ud. Fordelen med dit rr på flop er at du kan få penge for at ramme dig FD. Hvis du kun caller, repper du lige præcis det du sidder med. En anden fordel er også, at du med dette play ofte vil få et gratis turnkort.

Ellers synes jeg du spiller hånden fint, dog meget fristende at også bette river.

/gidenmax

12-08-2012 00:15 #9| 0
OP

Jeg syntes ofte når man ser folk coldcalle ens reraise og bet på turn er folk selv på et draw.

Jeg blocker for nuts flushdraw hvilket giver mig indicer om han er på low straigthtræk.

Jeg checker river fordi: Har villian set, 9Txx T4xx T3xx med et flushdraw vil han raise mig allin turn da jeg kun har 100bbs i startstack.

Vililan er 99pct sikkert på et draw i min tankegang, river er så det kort der completer mest i hans range af 345K 345X med måske med et suit, igen fordi jeg blocker lidt for top straigth

Jeg kan ikek helt finde ud af om river giver profit ved at byde noget ala 35$ for at få en fold fra misset draw til at calle. Jeg tror alle mades hænder kommer ind på turn pånær 35xx straigthen som rammer river.

Villian har så 4KJQ og jeg scopper potten med en 5´er
Andre tanker omkring dette ?

12-08-2012 01:50 #10| 0

Ingen der folder preflop, med så ringe en handske?

12-08-2012 13:38 #11| 0
gidenmax skrev:
Synes også det er fint med et rr på flop. ville dog nok have lavet det lidt større. Fx 16-17 stykker, da de 8 mere stort set aldrig vil få ham til at folde, og du får derfor ikke muligheden for at skubbe en svag hånd ud. Fordelen med dit rr på flop er at du kan få penge for at ramme dig FD. Hvis du kun caller, repper du lige præcis det du sidder med. En anden fordel er også, at du med dette play ofte vil få et gratis turnkort.

Ellers synes jeg du spiller hånden fint, dog meget fristende at også bette river.
/gidenmax

Ja, det er fint - men hvorfor? Din logik giver ingen mening. Du bliver nødt til at argumenterer for, hvorfor du mener raise er bedre end call på floppet, samt hvorfor du mener vi ofte får et gratis turnkort ved lavere SPR?!?

RekiB skrev:
Jeg syntes ofte når man ser folk coldcalle ens reraise og bet på turn er folk selv på et draw.
Jeg blocker for nuts flushdraw hvilket giver mig indicer om han er på low straigthtræk.

Det måske en korrekt konsensus, men det afhænger i højere grad af boardtexturen og din modstander. At du har NFD blocker rigtig nok, men det betyder langtfra han kun har stregtræk i hans range. Personligt kommer jeg til turn med hovedparten af mine 2par kombinationer, T2xx, T4xx, T9xx, ATxx-ish, 3456 uden FD, par+fd/gutter-hands, og fortsætter på turn, fordi den rammer vores perceived range bedre end Heros (læs: Hero har ret få flop-raise kombinationer, der indeholder en 9'er). Der kan så argumenteres for, at villain oftest c/shover sine store made hands ind her. Med 2par+fd hands er c/c ikke horribad, såfremt du tidligere har vist aggression.

RekiB skrev:Vililan er 99pct sikkert på et draw i min tankegang, river er så det kort der completer mest i hans range af 345K 345X med måske med et suit, igen fordi jeg blocker lidt for top straigth

Jeg kan ikek helt finde ud af om river giver profit ved at byde noget ala 35$ for at få en fold fra misset draw til at calle. Jeg tror alle mades hænder kommer ind på turn pånær 35xx straigthen som rammer river.

Villian har så 4KJQ og jeg scopper potten med en 5´er
Andre tanker omkring dette ?

Uenig. Hans range er vægtet mod draws, men mange af hans draws har, når han b/c flop og c/c turn har en form for showdownvalue. Du har naturligvis FE på river, men hvad er det lige du vil reppe? Sets er vel det eneste, du spiller sådan - of ofte raiser du dem større på floppet i en single raised pot?

@Flopaction
Folk der vil raise floppet: Er det for at stacke af vs bet/3bet? I så fald, dislike!

@Granaten
Preflop er helt standard. Vi har nutsuit, 3 broadways og position.
Redigeret af Grethe d. 12-08-2012 13:40
12-08-2012 15:22 #12| 0

Så dårligt kan det ikke være at raise/stacke af.

Der er få sets i hans range og der er nogen hænder som KK + fd som vi flipper mod smalle faves mod. Eller KQJT med fd.

Vi flipper mod (TT,44,22,T4,(T2,42,345,356,A53,KK,QQ,T):ss):20%. Hvilket jeg ikke synes er en komplet urealistisk range.

150 bb dyb ville jeg have været enig med Grethe.

Fold preflop er en joke. Top 12% hånd i hotncold eq og fin spilbarhed med generel nuttyness. 3bet er også fint, specielt hvis villain er en tosse. Hvis villain er en hård nød har jeg dog ikke travlt med at 3bette og iso mig selv mod ham

12-08-2012 15:45 #13| 0

@Holch,

Jeg tror, villains bet/3bet range i en single raised pot er mere slim end den du opstiller.

(TT,44,22,T4,(T2,42,356,A53,KK):ss):20% -> Her har vi 45%, hvilket måske ikke er helt så slemt som jeg troede...

12-08-2012 15:51 #14| 1

Ja vi kan altid diskutere præcis range for hans bet/3bet. Men hvis vi siger 18 skal vi bruge ca 39% for at stacke af mod et 3bet. Og der er vi jo fint inde med de 45% du havde.

Derudover er det sjældent vi bliver 3bettet på det her flop. Std play for mig 100bb dybt er klart raise/stack af, træk på skuldrene over flippet og komme videre til næste hånd.

Med nøgen nfd, eller fx med nfd + gut 150bb dybt ville jeg bare flatte.

Redigeret af HolchKnudsen d. 12-08-2012 15:52
12-08-2012 16:30 #15| 0
OP

Tak for inputs :)

Er fint nok tilfreds med hvordan jeg spillede hånden, fint at få tanker omrking sit spil frem. :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar