180m SNG's - del 4


11/02-2013
19329 visninger

Din vurdering
5 / 5 (7 stemmer)

I afsnit 4 begynder lallez0r på midgame-fasen, hvor nøglen til succes især skal findes i at kende sine push/fold-ranges i standardspots. Fortsætter i afsnit 5

Kommentarer

11-02-2013 15:28

Glæder mig.


11-02-2013 16:17

Når du nu taler om shove limper, vil jeg da godt komme med et tip som har givet mig personligt rigtigt mange chips igennem tiderne.

Når der bliver folded til knappen og knappen vælger at limpe ind. SB completer og vi sidder i bb, kan vi her shove rigtig RIGTIG wide, da det ikke giver særlig meget mening for knap at limpe stærkt ind, da folk har en tildens til at 3bet meget mod knapåbninger. Derfor hvis han har en hånd som vil kalde et shove med vil det være mere optimalt for ham at raise kalde frem for at limpe. Så personens incitament til at limpe stærkt her er næsten ikke tilstede.

Og når vi har en range fra folk som kun limper svagt ind, kan vi ligeså godt udnytte det leak til at samle rigtig mange chips ind.


11-02-2013 16:38
SanderM skrev:
Når du nu taler om shove limper, vil jeg da godt komme med et tip som har givet mig personligt rigtigt mange chips igennem tiderne.

Når der bliver folded til knappen og knappen vælger at limpe ind. SB completer og vi sidder i bb, kan vi her shove rigtig RIGTIG wide, da det ikke giver særlig meget mening for knap at limpe stærkt ind, da folk har en tildens til at 3bet meget mod knapåbninger. Derfor hvis han har en hånd som vil kalde et shove med vil det være mere optimalt for ham at raise kalde frem for at limpe. Så personens incitament til at limpe stærkt her er næsten ikke tilstede.

Og når vi har en range fra folk som kun limper svagt ind, kan vi ligeså godt udnytte det leak til at samle rigtig mange chips ind.


Lyder som et godt spot at åbne op i. Generelt kan der ofte straffes, når fisk limper :)

11-02-2013 18:21

Lækkert med endnu en video Lasse. Mange tak herfra

Lige et enkelt spørgsmål:

34:30
Åbner du også 98s fra den position mod de stacksizes, hvis du selv har fx 2500 eller 3k

Det er jo en hånd man ikke ligefrem anbefales at spille med 20 ish bbs, fordi den først bliver rigtig god når man er dyb og kan lave en rigtig stærk hånd og virkelig få value.

Når det så er sagt, så er den vel ligeså profitabel at spille uanset hvad? Eneste downside er at når vi taber (enten mod shortie eller hvis en af de andre rester), så er det en større procentdel af vores stack vi mister.

Hvad siger du?


11-02-2013 18:23
SanderM skrev:
Når du nu taler om shove limper, vil jeg da godt komme med et tip som har givet mig personligt rigtigt mange chips igennem tiderne.

Når der bliver folded til knappen og knappen vælger at limpe ind. SB completer og vi sidder i bb, kan vi her shove rigtig RIGTIG wide, da det ikke giver særlig meget mening for knap at limpe stærkt ind, da folk har en tildens til at 3bet meget mod knapåbninger. Derfor hvis han har en hånd som vil kalde et shove med vil det være mere optimalt for ham at raise kalde frem for at limpe. Så personens incitament til at limpe stærkt her er næsten ikke tilstede.

Og når vi har en range fra folk som kun limper svagt ind, kan vi ligeså godt udnytte det leak til at samle rigtig mange chips ind.


Også noget jeg forsøger at udnytte, men man skal passe på. Hvis fiskede spiller limper har de en tendens til at calle når de har limpet med 8 bbs, mens jeg ser det som sjældent de caller med fx 13 bbs.

11-02-2013 20:06
Argyle_DK skrev:
Lækkert med endnu en video Lasse. Mange tak herfra

Lige et enkelt spørgsmål:

34:30
Åbner du også 98s fra den position mod de stacksizes, hvis du selv har fx 2500 eller 3k

Det er jo en hånd man ikke ligefrem anbefales at spille med 20 ish bbs, fordi den først bliver rigtig god når man er dyb og kan lave en rigtig stærk hånd og virkelig få value.

Når det så er sagt, så er den vel ligeså profitabel at spille uanset hvad? Eneste downside er at når vi taber (enten mod shortie eller hvis en af de andre rester), så er det en større procentdel af vores stack vi mister.

Hvad siger du?


BB er tight-passive, så jeg regner med at komme postflop en god procentdel af tiden. En hånd som 98s spiller virkelig godt postflop. Derudover er der også en fin sandsynlighed for at tage puljen ned pre.

Men der er hænder, jeg åbner, hvis der er en shortie, jeg kan kalde af, som jeg ellers folder.

Hvis vi regner med, at villains kun 3better eller folder pre (typisk reg-strategi), så ser regnestykket naturligvis anderledes ud, idet vores postflop playability i så fald er irrelevant.

12-02-2013 01:09

Takker for svar

Hvis payout-strukturen ryger fra 18 til 27, mindskes variansen så ikke? Efter at have set grafer med folk der breaker even over 3k spil, som ellers voldtæver 180s, kunne jeg da godt tænke mig lavere varians.

Hov jeg kan se de allerede har ændret det.


12-02-2013 01:25
Argyle_DK skrev:
Takker for svar

Hvis payout-strukturen ryger fra 18 til 27, mindskes variansen så ikke? Efter at have set grafer med folk der breaker even over 3k spil, som ellers voldtæver 180s, kunne jeg da godt tænke mig lavere varians.



Jeg har ikke lavet nogle udregninger eller noget, men vil skyde på, at forskellen bliver minimal.

Strukturen er stadig voldsomt topheavy og det betyder virkelig meget i den sammenhæng.

13-02-2013 02:26

Fin video og lyden er også god :-)
Men jeg forstår ikke din grund til at spille de hænder du viser. En ting er at du taber dem det er ok - man kan ikke vinde hver eneste pot.

66
hmm ja ok utg raiser 3 bb, måske du har et read på ham, men 16% preflop raise! - men ok headsup er 66 vel et flip.

Men så caller 2 mere og det er en multiway pot, det er ikke et flip - det er selvmord at skubbe med 66, du har kun 20% equity hvis de alle kalder,
at de andre folder til dit skub fatter jeg bare ikke, især ikke sb som får mega odds. I et loose game spil tight, check og ram dit set - og check / fold hvis du ikke rammer. Men du kommer headsup og får dit flip, og - ja taber, fair nok.

A4o - minraise/fold - ja ok, fint nok.

AJo - fin analyse, og sådan spiller mine hænder altid. Måske jeg sætter mig ned og analyserer hvor mange hænder jeg har tabt på den måde - 75% er mit gæt :-)

98s? 9-høj? dine modstanderes range har dig knust hvis de kalder.

Jeg er meget imponeret over dine videoer, men den her forstår jeg bare ikke, det er nok derfor jeg er en fisk og du er en haj :-)


14-02-2013 17:55

@ lalle

Den boks der viser pot odds oppe i venstre hjørne.. hvordan får du den frem ?


14-02-2013 18:13
Argyle_DK skrev:
Takker for svar

Hvis payout-strukturen ryger fra 18 til 27, mindskes variansen så ikke? Efter at have set grafer med folk der breaker even over 3k spil, som ellers voldtæver 180s, kunne jeg da godt tænke mig lavere varians.

Hov jeg kan se de allerede har ændret det.


der er en del flere problemer end som så.

det er ikke fisk der får penge ud af det, det er stars der får mere rake, fisk vil blive shorte på boblen langt tidligere og vil have sværere ved at nå top 3

payouts på ft er lavet helt skævt, 1-3 er ca holdt som det altid har været og så har de ladet 4-7 betale for alt, så der er ikke rigtig nogle ft bobler hvor folk er moneyscared, det vil gøre ft´s langt hårdere at spille, du kan ikke låse regs i icm og selv fisk er klar over de er nødt til at spille aggro for at få noget ud af det, om man får en 27 plads eller 6 plads kan næsten være det samme.

det er direkte forfærdeligt.

14-02-2013 18:17
Netop skrev:
Fin video og lyden er også god :-)
Men jeg forstår ikke din grund til at spille de hænder du viser. En ting er at du taber dem det er ok - man kan ikke vinde hver eneste pot.

66
hmm ja ok utg raiser 3 bb, måske du har et read på ham, men 16% preflop raise! - men ok headsup er 66 vel et flip.

Men så caller 2 mere og det er en multiway pot, det er ikke et flip - det er selvmord at skubbe med 66, du har kun 20% equity hvis de alle kalder,
at de andre folder til dit skub fatter jeg bare ikke, især ikke sb som får mega odds. I et loose game spil tight, check og ram dit set - og check / fold hvis du ikke rammer. Men du kommer headsup og får dit flip, og - ja taber, fair nok.

A4o - minraise/fold - ja ok, fint nok.

AJo - fin analyse, og sådan spiller mine hænder altid. Måske jeg sætter mig ned og analyserer hvor mange hænder jeg har tabt på den måde - 75% er mit gæt :-)

98s? 9-høj? dine modstanderes range har dig knust hvis de kalder.

Jeg er meget imponeret over dine videoer, men den her forstår jeg bare ikke, det er nok derfor jeg er en fisk og du er en haj :-)


66-hånden: hvis jeg har et flip HU, så har jeg som sagt 2K chips i equity, og jeg starter hånden med 1300. I'll take it!

98s: Nej, vi er ikke crushed, hvis de kalder. Hvis de 3better, er vi crushed, men det er jo også et trivielt fold alligevel, hvis vi fx har A2o :). Så kan vi diskutere, om vi skal åbne overhovedet, men det mener jeg, vi sagtens kan vs en random tight-passiv BB.

Meningen med disse hænder er at showcase nogle standardspots, hvor vi ligger på grænsen, og jeg tror, der er mange, der ville vælge en anden linje end mig, fordi de mener, deres hånd ikke er stærk nok. Jeg kunne i princippet have valgt 6-7-8 hænder, hvor jeg har [88+,AQ+] i dem alle, og havde trivielle beslutninger, men jeg synes, det er mere lærerigt at kigge på situationer, hvor vi ikke har nuts.

Gumple skrev:
@ lalle

Den boks der viser pot odds oppe i venstre hjørne.. hvordan får du den frem ?


Er den der ikke som std?

Live skrev:
Argyle_DK skrev:
Takker for svar

Hvis payout-strukturen ryger fra 18 til 27, mindskes variansen så ikke? Efter at have set grafer med folk der breaker even over 3k spil, som ellers voldtæver 180s, kunne jeg da godt tænke mig lavere varians.

Hov jeg kan se de allerede har ændret det.


der er en del flere problemer end som så.

det er ikke fisk der får penge ud af det, det er stars der får mere rake, fisk vil blive shorte på boblen langt tidligere og vil have sværere ved at nå top 3

payouts på ft er lavet helt skævt, 1-3 er ca holdt som det altid har været og så har de ladet 4-7 betale for alt, så der er ikke rigtig nogle ft bobler hvor folk er moneyscared, det vil gøre ft´s langt hårdere at spille, du kan ikke låse regs i icm og selv fisk er klar over de er nødt til at spille aggro for at få noget ud af det, om man får en 27 plads eller 6 plads kan næsten være det samme.

det er direkte forfærdeligt.


Jeg er enig i dine kritikpunkter, men uenig i din konklusion. Der er IMO stadig fine små step-bubbler på FT, som randoms ikke kan finde ud af at tilpasse sig, og regs har jo aldrig spillet efter 5.- til 9.-pladser anyways.

"Direkte forfærdeligt" er IMO alt for meget drama. Ville selv max sige "Ærgerligt". Og "Meh" ender sikkert med at beskrive situationen bedst.

Lad os vente lidt med den endegyldige dom indtil vi har overblik over, hvordan ROI'erne ændrer sig for regs.

14-02-2013 18:19

Så har jeg fået slået den fra :s

Jeg har den ihvertfald ikke pt...

Edit. er det fordi det er i den hem replayer ? ellre har du den også på bordene når du spiller ?


14-02-2013 18:21
Gumple skrev:
Så har jeg fået slået den fra :s

Jeg har den ihvertfald ikke pt...

Edit. er det fordi det er i den hem replayer ? ellre har du den også på bordene når du spiller ?


Kun i replayeren. :)

18-02-2013 19:41

@Lallezor
OT: Hvad er det største negative sving du har haft BI-wise + Hvad er din gennemsnitlige ROI ca. ?


19-02-2013 19:22
Tassadar skrev:
@Lallezor
OT: Hvad er det største negative sving du har haft BI-wise + Hvad er din gennemsnitlige ROI ca. ?


367 ABI's, 29,5%

19-02-2013 21:58

6-6 hånden.. syns den giver god mening med det overlay der er. Men skubber vi så også 2-2?? Burde man ikke næsten det? Da deres callrange ikke vil bestå af 2-2/5-5 (A-rag).
Ved godt at vi næsten altid vil ha et flip i den her situation med pp's når vi bliver kaldt, men sidder vi og kigger ned i feks 8-9/J-10ss, ryger den vel samme vej??

Tak for en god video og rigtig god gennemgang af wiz/nash ect...


19-02-2013 22:21
personaNgrta skrev:
6-6 hånden.. syns den giver god mening med det overlay der er. Men skubber vi så også 2-2?? Burde man ikke næsten det? Da deres callrange ikke vil bestå af 2-2/5-5 (A-rag).
Ved godt at vi næsten altid vil ha et flip i den her situation med pp's når vi bliver kaldt, men sidder vi og kigger ned i feks 8-9/J-10ss, ryger den vel samme vej??

Tak for en god video og rigtig god gennemgang af wiz/nash ect...


Jeg tror, at alle vil kalde med PP's i villains spot. Det burde man ud fra samme ræsonnement som vi shover: der er simpelthen for stort overlay til at folde 40-50% equity i spottet. Og har man 55%, så er det nærmest en lille yahtzee.

Ang. andre hænder vi shover. Tjaeh, vi shover som sagt hænder, vi håber på, kan have et flip eller tæt på. JTs ville jeg nok shove, men 98s ville jeg folde, selvom den nok er close og sagtens kan forsvares. Offsuit folder jeg begge hænder - der har vi sjældent mere end de 40% mod villains ranges, IMO.

16-03-2013 20:17

Ja den boks med pot odds, hvor finder jeg den ? den er der ikke std ved mig ? køre HEM2


17-03-2013 03:41
livevsonline skrev:
Ja den boks med pot odds, hvor finder jeg den ? den er der ikke std ved mig ? køre HEM2


den er der heller ikke in real time, men kun når man kigger hænder igennem senere, hem kan ikke udregne noget på hænder der er i gang da hånden endnu ikke er gemt.

18-03-2013 17:48

Hvor langt er del 5?


19-03-2013 00:13
Nitrrrrrram skrev:
Hvor langt er del 5?


Jeg regner med at få den lavet her en af de følgende dage. Jeg tager afsted til Indien d. 1. april, og i den mest perfekte af alle verdener vil jeg gerne have, at afsnit 5 og evt. 6 ligger hos PNHQ til den tid.

19-03-2013 02:00

19-03-2013 09:15

Er der noget galt med Video filen? JW afspilleren siger "Error loading file! File not found"

-Kenneth


19-03-2013 09:16

@kenb688

Alle videoerne er nede i øjeblikket, men vi håber på at have dem oppe igen i løbet af i dag.


31-03-2013 15:09

Den næste video kommer i morgen, så se at få set de første 2 videoer, da man skal have et godkendt spillertjek for at se dem fra i morgen.


31-03-2013 15:41

spillertjek :( har nu prøvet samtlige kontoere men ingen der kan godkendes øv og lidt mere øv

Har et godkendt spiller tjek fra Mermaide er det godt nok


31-03-2013 16:11

Hvad vil det sige dieb?


31-03-2013 17:16

Et godkendt spillertjek?? Kunne være fedt med lidt info om hvad dælen det er? :)


31-03-2013 17:49

Et spillertjek sender man via Mine Deals. Her tjekker man, om man er oprettet igennem PokerNet hos en af vores partnere. Er man oprettet igennem PokerNet hos minimum 1 af vores partnere, har man adgang til alle vores videoer. Bet365 er video-sponsor, så vi anbefaler at folk laver deres konto der.


31-03-2013 17:54

Så det surt show for os der allerede har brugere de steder?


31-03-2013 19:55
Unreachable skrev:
Så det surt show for os der allerede har brugere de steder?


Har ladet mig fortælle, at man kan betale sig fra det. Men det må Dieb lige be/afkræfte.

01-04-2013 00:28

Den må vi lige tage imorgen på Skype Lasse :D


01-04-2013 04:59

Hehe.. Jeg tager til Indien nu, så det bliver svært - men det er nu også Dieb, der får den slags til at ske, ikke mig :).


01-04-2013 07:52

Doh god rejse!


01-04-2013 09:22

kan det passe der er problemer med videoerne lige nu? Midt i den første af lallez0rs videoer (ja må jo hellere starte fra starten :) ) brød den sammen og starter hele tiden forfra

Error loading media skriver den. Kan dog godt starte forfra, men IKKE starte hvorfra jeg var


01-04-2013 11:20

Det er svært og sige, men det kan være vores server der er brok med. Prøv og vent et par timer, og se om der stadigvæk er problemer.


01-04-2013 11:33

Dieb, kan du ikke lige svare på en af ovenstående?
Hvad hvis man tilfældigvis har bruger på alle de sites i forvejen?
er det så bare badluck?


02-04-2013 09:46

Bump


02-04-2013 09:54

Hvis du ikke er på en adflidate deal på de sites.. Så kan du vel godt komme på en PN deal..


28-08-2020 09:44

Hej. Jeg ved ikke, om nogen admins stadig læser med her. Men er i gang med at se lallezors 180 serie igennem igen, men da jeg nåede til denne del, buggede videoen. Efter omkring 1:50 stopper videoen, og hvis man prøver at resume play, starter den forfra. Har prøvet i to forskellige browsere, og problemet er det samme. Håber nogen kan kigge på en løsning - det er en rigtig god videoserie, som ville være ærgerlig at misse :-)


28-08-2020 09:47

Kan desværre ikke hjælpe - men sendet det videre