Live Sweat med 6 borde på Bet365 Poker - del 2


04/02-2015
15062 visninger

Din vurdering
4 / 5 (6 stemmer)

6 Table Live Sweat

I denne videoserie spiller Bjørn en søndags session med fokus på lowstakes og flere borde. Der vil blive spillet alt fra 2€ Freezeout til 20€ Rebuy. Turneringerne vil være på flere forskellige stadier, så vi kommer rundt om en del fejl lowstakes spillere laver og ikke mindst forskellige tidspunkter i turneringerne.

Kommentarer

06-02-2015 15:52

Har jeg misforstået live? :) Godt nok kun set 3 minutter, men eeh?


06-02-2015 15:58

Bemærk, at vi har skiftet vores gamle flash player ud med HTML5 video. Det kan betyde, at videoen ikke kan afspille i IE7 og IE8.


Der bør være fuld video-support for: IE9+, Firefox, Chrome og Safari.


06-02-2015 15:58
McKiki skrev:Har jeg misforstået live? :) Godt nok kun set 3 minutter, men eeh?

Ja han sidder altså ikke og spiller lige nu :)


Live skal forståes som at han optager og snakker imens han spiller turneringerne.


06-02-2015 16:15

Jeg ved godt han ikke spiller lige nu. :) Men han pauser i videoen, og fortæller om hænderne i mens spillet står på pause, så det er ikke live. Han har spillet hænderne inden han kommenterer dem.


06-02-2015 16:25
McKiki skrev:Jeg ved godt han ikke spiller lige nu. :) Men han pauser i videoen, og fortæller om hænderne i mens spillet står på pause, så det er ikke live. Han har spillet hænderne inden han kommenterer dem.

Oh, my bad :)


06-02-2015 17:12

@Mckiki

Beklager misforståelsen - Live Sweat er som i at jeg har spillet hænderne live og det ikke er review bagefter. De videoer jeg har set som har været kommenteret under spillet har været virkeligt dårlige. Uden muligheden for at pause kommer man enten til at cutte hænder af og ikke forklare dem ordentligt i bund eller også springe over hænder. Jeg kan ihvertfald afsløre at jeg her i denne serie flere gange er blevet udfordret af for meget action på flere borde ad gangen og hvis ikke jeg kunne pause var i som seere gået glip af virkelig mange hænder.


Min proces under denne serie har været at jeg afspiller "råmaterialet" igen og indtaler løbende og kun vender tilbage til hænder som jeg ikke føler jeg nåede at forklare ordentligt. For at undgå det "bias" som folk snakker om måske kan opstå i reviews har jeg ventet et stykke tid fra jeg spillede sessionen for at gøre det så "autentisk og ubiased" som muligt. Og det har i min optik fungeret fint - der har ihvertfald været en del gange hvor jeg har gjort det stik modsatte af hvad jeg troede jeg ville fordi je ikke kunne huske hænderne


Tro mig - havde det været med live kommentarer - hvertfald med mig som coach havde det været en dårlig instruktionsvideo imo.

Håber det gav lidt afklaring :)



06-02-2015 19:09


06-02-2015 20:14

Det har du helt sikkert ret i Burnz.

Jeg ser normalt ikke videoer herinde, men da jeg lige havde 1 time der skulle gå, valgte jeg at jeg ville tjekke den her ud, netop pga. det var "live" (som jeg forstod det) synes det giver et mere rigtigt billede af hvordan personen som laver videoen spiller når der ikke er kamera på.

Kan dog godt se det gode ved at lave det på den her måde, og du stort set ikke bliver påvirket af resultatet.


...Bliver det for kedeligt for de fleste at se på en live turneringsvideo med måske kun 1-2 borde? Der bliver selvfølgelig færre hænder, men man lærer vel egentligt ligeså meget ved at se hvor man skal folde.


06-02-2015 20:19

"Live Sweat er som i at jeg har spillet hænderne live"


Btw. Burnz.. vil gerne se den næste video du laver, hvor du ikke har spillet hænderne live ;)


07-02-2015 01:42

reminder om at se den her i morgen.


07-02-2015 19:33
McKiki skrev:"Live Sweat er som i at jeg har spillet hænderne live"


Btw. Burnz.. vil gerne se den næste video du laver, hvor du ikke har spillet hænderne live ;)

Jeg ved godt du driller :) Men jeg har lavet en masse videoer hvor jeg ser hænderne igennem i HEM efter en endt session :)


09-02-2015 20:13

Kom gerne med ris og ros eller spørgsmål til videoen. Det er så meget federe at lave en video man får feedback på.


16-02-2015 14:34

Jeg svarer stadig gerne på spørgsmål


16-02-2015 14:38

Jeg tager mig lige tid til den senere, og så finder du lige tid til squash i løbet ugen?


16-02-2015 16:50
Jones skrev:Jeg tager mig lige tid til den senere, og så finder du lige tid til squash i løbet ugen?

Deal!


16-02-2015 17:39

Syyygt nok, at du kan komme frem til efter 40'ish, at der kan tales for at folde QQ der.
Du har ligge set at du ligger 89/116 iirc, og du skal kalde 6.7k for at vinde 37k (der er lidt sløret).

Jeg er helt enig i den rage du sætter ham på, når han reisolerer på den måde.
Men UTG+1 har en meget større range imo.
Han sidder med ~10 BB og er facet med et raise på 2BB - jeg tror at han skubber alle 55+, AJo+ og JQs+.






16-02-2015 17:52

Kan du ikke fortælle hvorfor du ikke åbner A7o på bord 4 i den anden sidste hånd, hvorefter du åbner A7s hånden efter?

Hvis du siger at det er fordi de er suited skulder jeg dig en lammer ;)


17-02-2015 17:23

Du har også en AJs hånd som jeg har nogle spørgsmål til (du ender med at folde pre), men den kan vi lige tage her når du har kigget lidt på det andet :)


17-02-2015 20:01
Jones skrev:Syyygt nok, at du kan komme frem til efter 40'ish, at der kan tales for at folde QQ der.
Du har ligge set at du ligger 89/116 iirc, og du skal kalde 6.7k for at vinde 37k (der er lidt sløret).

Jeg er helt enig i den rage du sætter ham på, når han reisolerer på den måde.
Men UTG+1 har en meget større range imo.
Han sidder med ~10 BB og er facet med et raise på 2BB - jeg tror at han skubber alle 55+, AJo+ og JQs+.





Jeg tror heller aldrig man kan folde i praksis - men jeg er meget uenig i at han reshover ned til 55 uden fold equity. Jeg tror han skal shove meget strammere med hans begrænsede fold equity. Jeg tror aldrig jeg reshover dårligere end 88-AJ+ i det spot.


A7s er det den ekstra spilbarhed i flushdrawet, hvor vi ofte kan 2nd barrel på turn hvis vi samler den ekstra equity op i et flushdraw. Den spiller bare bedre :) Lammer eller ej ;)


21-03-2015 12:58

Lidt flere kommentarer:


4.16 bord6 er der større værdi i at flatte AA når vi har tighte stats mod en aktiv 22bb stacks - havde stats været omvendt ville 3-bet være bedre. jeg har svært ved at se hvorfor vi ikke har en flat range imod så aktiv en spiller. Vil rent faktisk have flere 3bet bluffs end normalt med stats in mente og mod hans stacksize (eks. A2s/K2s).


6.10 bord1 Forstår ikke hvorfor du skyder over halvt pot på temmelig dry flop. Med stacksizes der hurtigt bliver committende kan en tænkende BB let floate her og tage ned på turn med atc. Kan godt se tanken om at underdefende i så blød en tour, men med 2 overcards vil jeg ihvertfald foretrække at skyde 1/3 del pot og så enten cc eller cf turn mod villains 1/3 del turn skud der har mange draws (hvis vi vælger at underdefende) og evaluere river. Med K høj har vi stadigvæk SD value hvis river er blank.


10.45 bord1 Afhængigt af hvor fisket folk er left to act så er 3bet (som du aktuelt vælger) bedre end shove m. KQs da vi repper stærkere end hvis vi shover (vi får netop nogle mellem/low pairs + A10 til at folde ud når vi ikke shover). På reggish bord har vi ingen 3bet range med så få bb.


16.30 bord6 er ret uenig i at vi ikke kan 3bet folde 77 mod Btn her. 77 spiller dårligt post flop (ofte 3vejs når vi inviterer BB med) og folk 4better bare sjældent light så er mere +EV at 3bette og tage ned pre eller HU tage ned på mange flops hvis vi bliver flattet end at setminde oop. Jeg sizer btw højere end 2+bb når vi er oop.


24m bord1 Vi sidder 5 mand på 6-max bord og AJo er for højt oppe i min range til at jeg smider fordi CL har åbnet UTG og shorty har reshoved når vi selv sidder med 16-17bb


37m QQ hånden så er UTG+1's range nok et sted imellem OPs og Jones imo. men selvom CO flatter her (og har enkelte kombos af AA/KK) så kommer jeg altså aldrig væk hverken i praksis eller teoretisk med QQ her med 17bb bag :-).


44m bord5 der er vi da superglade for at kalde et 4bb reshove med A9s?


51m bord4 kalder også stenet overshove med vores A7s