MTT: Navigating the micros $1 Rebuy tour

Så er vi klar med endnu en video, og denne gang kan du lære at spille low limt turneringer.

I denne video vil Bjørn kigge lidt på en lowlimit buy in turnering. 1$ rebuy på Bet365. I videoen vil vi kigge lidt på turneringen fra early game til finalebord. Vi vil komme ind på nogle gameselection mæssige betragtninger set fra en turneringsspillers perspektiv. Derudover vil vi kigge lidt på nogle dynamikmæssige betragtninger som gør at vi får en urutineret spiller til at forære os en del BB's fordi han ikke forstår at at opfange de informationer som modstanderens bettingpattern afgiver.

Husk at rate og kommentere på videoen.

Denne gang kan videoen ses af alle der er logget ind.

Bet365 Poker er video sponsor - Klik her for at oprette dig hos Bet365 Poker og støt PokerNet og få gratis adgang til mere end 500 videoer.

Er du allerede oprettet på Bet365 poker, kan du oprette dig hos en af vores andre partnere, og få adgang til alle vores videoer


Kommentarer

09-10-2012 17:20

Jeg vil godt lige pointere at jeg er lidt rusten med video produktionen - derfor får jeg vrøvlet et par gange under videoen.
Hvis der er noget i gerne vil have uddybet så svarer jeg gerne her :)


09-10-2012 17:42

Kan du ikke skjule known cards i de næste par stykker? Det ændrer en del for mig at høre dine tanker uden at vi kender kortene fra villains.


09-10-2012 17:47

Jo det kan jeg sagtens.


09-10-2012 19:04

Uden det skal lyde gay, så synes jeg du har en rigtig behagelig stemme at høre på. Næsten så behagelig som Jungleras...

Når det så er sagt så lukkede jeg videoen efter at have set første hånd, jeg er fuldstændig uenig i samtlige tanker du gør dig i forhold til at det er en 1$ rebuy.


09-10-2012 19:29
sayallin skrev:
Uden det skal lyde gay, så synes jeg du har en rigtig behagelig stemme at høre på. Næsten så behagelig som Jungleras...

Når det så er sagt så lukkede jeg videoen efter at have set første hånd, jeg er fuldstændig uenig i samtlige tanker du gør dig i forhold til at det er en 1$ rebuy.

Fedt tak for feedback!
Du er meget velkommen til at pointere hvad du er uenig i - tror mange ink. mig selv vil få en del ud af at høre hvad en chef som dig mener om emnet? :)

09-10-2012 20:19

som sayallin, samtlige dine tanker omkring stars vs euro sites virker ret malplaceret for mig. en smule ringere modstand opvejer ikke volumen og brugervenlighed og besparelser på gebyrer.

du spiller en 1$ rebuy med 500 gtd, de fleste vil foretrække den på stars med 60k gtd, det handler mere om smag end om en ultimativ sandhed.

anyway:

struktur er ret vigtig at kende.

din aj hånd virker spewy, villain spiller 46/24 i en 1$ RB i rebuy perioden, hvorfor isolerer du ham ikke ? du er meget langt foran hans range og vælger i stedet at "limpe" med og komme til at spille den 4-5 vejs.

derudover er hele din postflop linie ret fucked, decissions not results, men du repper intet og bør blive kaldt meget light, samt hvis din j-10 hånd skal give mening burde du renakke turn.

dog nice at der bliver lagt videoer op af mtt spil.


09-10-2012 20:26

Der er da ikke nogen, der har fået svinere endnu :)

Jeg ville nok personligt give den lidt mere gas preflop i nogle situationer. Blandt andet din AhTh-hånd, som du også selv er inde på. Som du selv siger, så må det være superior at skyde turn i den hånd også - både for at charge draws og samtidig fordi du kan få value fra PP's og random hænder med en 8'er i.

Synes det er en fint produceret video. Ville være fedt, hvis der kom nogle fra 5-20 dollars turneringerne, hvor folk fatter lidt mere, hvorfor man kan inkorporere lidt flere moves :)


09-10-2012 20:57

Jamen synes din tanke er fin omkring at multi grinders selvfølgelig spiller mere på stars end mindre sites er rigtig god, og vil bestemt også give dig ret i at grinders på stars (mig selv som eksempel) er utrolig dovne i den forstand.

Specielt de 33$r unlimited og 2xR 1xA, har noget der ligner de klammeste felter online overhovedet, jeg er 100% sikker på at der er mere value i en tournering som 265$ knockout (denne køre der heller ikke sats til). Hvilket jo er vanvittigt, alligevel må jeg tilstå at jeg spiller de 33$ altid næsten..

Det er helt klart negativt for min ROI / $/H osv, men jeg kan godt lide den gode struktur der er i dem og at blive udfordret lidt mere pokermæssigt end jeg ofte føler jeg gør i diverse kæmpe GTD tours...bedre kan jeg ikke forklare det.

Jeg personligt foretrækker også de store GTD's i forhold til mindre side, til trods for skarpere modstand - og nok specielt derfor er min indgang til alle rebuys fuldstændig anderledes end din.

Dette kan du selvfølgelig ikke sige i en coaching video, men jeg spiller for at få en kæmpe stack i disse og er mindre bekymret for om jeg i specifikke spots er foran eller bagefter (hvis jeg facer et allin pre eller på flop hvor jeg ved jeg har nut outs - fx hvis jeg flopper et FD)...

For at tage et eksempel raise/kalder jeg din første JTs hånd, havde det været i deres 1$R 60k gtd på stars fx...

Udover det synes jeg også det er rigtig fint med de videoer...


10-10-2012 11:20

@Live
Jeg er enig - var ikke helt tilfreds med den hånd.

@Sayallin
Jeg synes egentlig du beviser min påstand meget godt - der er hårdere felter i en 33$ på Stars hvorimod 20$r på Ongame stadigvæk har et flot blødt felt. Men ud fra en udvikling af sit spil er der helt klart værdi i at spille de hårdere turneringer. Ud fra et EV mæssigt synspunkt not so much - det er den gamle traver med game selection kontra udvikling af sit spil.


10-10-2012 12:47

fik kigget lidt mere igennem, ved ikke helt hvad formålet med videoen er, men til at tage udgangspunkt i er den jo ganske god til at snakke om spots i, som en pakkeløsning til at sådan her skal man spille er den imo ikke.

mine tanker om de hænder jeg har set er at der er nogle leaks i at få value ud af dine hænder og nogle betsizeing issues.

mine kommentare skal nok ses i lyset af at på stars er det vigtigere at tænkte på andre ting end det er i en 1$ rebuy på feks ipoker eller ongame.

q-2 checker bare bagved på river da vi ofte valueowner os selv

a-3 fra sb, der clicker du bare, hvad gør du hvis SB skubber sine 20bb ind ? jeg antager du snapper, og dit click er ment for at induce sb til at shove ? a-3 spiler dog semi ringe post så foretrækker at give den en tand ekstra.

aq, der raiser du mere fra tidlig end du gør fra knap ind i blinds med a-3, der gør jeg det omvendt, samt din sizing vs hans stacks ikke rigtig passer sammen, men er du selv inde på.

a-6s utg må være et fold alle dage, der er flere shoving stacks på bordet.

din 10-6s hader jeg at limpe ind med fra sb i en der spiller 58/8, når han er så passiv kan vi raise sick profitabelt at opsøge spots hvor vi skal spille 10-6 ude af position og uden at være preflop aggressor forstår jeg ikke.

når blinds stiger begynder du at gøre det til 2.5x fremfor 2 eller 2.1, forstår jeg slet ikke, især ikke med din 99 hånd, du gør bare dine c bets dyrere

din aj hånd virker imo ret oplagt at bare kalde hans floplead med, du holder de hænder inde som har equity imod os og får ham til at folde dem der ikke har.

din 6-4s hånd du skubber 20bb med er i et vacum fint, men et sick overshove og ligner meget hvad det er, du vil blive kaldt meget light imo, han folder ingen par og tror du bliver kaldt så lavt som qjs i det spot, reverse implied odds giver ikke så meget mening i all in preflop spots btw.

10-10 fra knap her åbner du højere igen, hvilket du lader til at gøre med dine gode hænder og lavere med de ringe, ser man også hånden efter med 55 som du raiser væsentligt lavere og turn bettet efter du klonker de praktiske nuts i din 55 hånd er alt for højt som du også selv siger.

AA hånden, du raiser igen meget stort med gode hænder, selvom du siger du vil raise stort med hele din range så lader det kun til at du gør det med dine store hænder.

du c better 50% på 774 flop med aa hvilket er alt for højt

qq er fine tanker omkring at få value imod hans range pre, men dit c bet er alt alt alt for højt, du fortæller endda selv hvorfor, når du c better like 55% af pot på 256 bord og like 40% af din stack folder du aldrig hvorfor en bare semi kompetent spiller aldrig shover ret bredt ind i dig her og endda kan komme fra medium pockets pga din linie er så stærk som den er.

a-10s der skal turn altid skydes, mister rigtig meget value på ikke at gøre det.

qq på et 10-6-4 rainbow board c better du 13k ud i 20k, igen alt for højt, og der er nogle stacksize issues, du vil gerne bette så shortstacken i hånden har mulighed for at åbne bettingen hvis han skubber, og en normal c bet size vil give ham mulighed for det.

kj c better du 18k ud i 26k igen sick sick sick højt, mit std c bet er ca 8-9k i det spot, du bliver kaldt og der falder en knægt og du vælger at shove den, forstår jeg slet ikke du sætter villain der har 60 ind i en pot der er på 61k.

hver gang du ikke rammer floppet virker det til du undlader at c bette selvom det er i HU pots.

og sorry hvis det ikke var meningen man skulle kommentere : O)


10-10-2012 14:15

Er lige igang med at se den.

Vil prøve med lidt kommentarer....

Shover du også 10Js på turn hvis det er en freeze med samme stack størrelser ?


10-10-2012 16:47

Jeg faldt bokstavelig talt i søvn, så sayallin er spot on.. :)


10-10-2012 20:00

fin video :)


11-10-2012 18:23

Er det ikke muligt at benytte et andet format end flash?


11-10-2012 19:41

Det er en super video. Tak virkelig gode argumenter som er til at forstå for lowstakes playere som jeg selv.


15-10-2012 18:51

Super video Burnz!


16-10-2012 21:45

@Live
Super du gider kigge igennem den og dine kommetarer er helt velkomne.
Ideen er at kigge på spots og forhåbentlig lære folk lidt poker samtidigt.
Jeg tror ikke rigtigt der er sådan pakkeløsninger for at vinde turneringer - der er strategier og der er spots og justeringer.
Jeg synes generelt betsizing kommentarer kan være svære at snakke konkret om - fordi det er et spørgsmål om en generelle gameplan.