Skulle lige lave lidt gas med ½ buyin og en af de første hænder får jeg de dejlige sorte svin.
Jeg er BB og 5 spillere limper (?)
Jeg raiser til 100$ = 1 caller
Flop : 8♦ 9♦ 3♣.
Jeg better 100$ (for at induce et bluff eller dårligt call med overcards).
Han pusher og jeg caller!
You is likes plai?
Sorte esser på 1000$
Jeg har en tilsvarende situation:
Igår prøvede jeg den enarmede nede i kiosken, efter 10 minutter trykkede jeg "Hold" på 2 bananer og fik den tredje og vandt jackpot.
Like?
@Crunchii
Fint fint. Med 50BB startstack, skal du calle 30BB for at vinde en pulje på 100BB. Det vist et meget nemt call, når man udover muligheden for at være bagud, også medtager muligheden for at villain skubber med overpar, straightdraws, flushdraws og rene bluffs.
Det er sådan set fordelen ved at spille en shortstack - beslutningerne bliver meget enklere.
@Yshkyr
Dont like! Men nu bryder jeg mig heller ikke så meget om -EV spil, medmindre der med 15 minutters mellemrum kommer en pige i lårkort og spørger, om jeg skal have en rom & cola mere.
@Ysk
Du er sgu skarp for tiden; utroligt du stadig fedter rundt med det lorte tilt :)
Lead for potten på floppet, og drop det der inducing-crap. Det har kun relevans, når I er deep. Du skal nok få action fra masser af hænder, du har beat alligvel.
- AB
@Yskhyr
Når du holder 2 bananer, må du ha'' spillet på "Tutti-Frutti". Det er en ringe maskine, med et elendigt bonussystem.
Du skulle hellere spille på alle prof''ernes favorit; "Soccer 2000".
Ejnar Pik, Sydhavnen.
Uenig med AB i denne situation. Ved et pot committer man sig tydeligt og man giver ikke muligheden for de store drenge at bluffe en ud, når man er en weak/tight ass der tager et skud på de store borde med halvt buyin.
Derudover er villains implied odds ikke særlig gode pga. heros stack og man behøver derfor ikke udbyde lige så dårlige potodds.
@ Ejnerpik
Alle ved da at ludomanens ynglings maskine er "Black Knight" el. "Gladiator" på V1.00 software. :)
Men du har ret. "Tutti Frutti" stinker max.
@puma
exactly my point... Lørdage kl 23 på TDC service kanalen nederste venstre hjørne 30 sekunder ad gangen... så lige 30 sekuders tørt ARD... og så RTL igen...
Mine slutfirsere var sgu sørgelige.
@Redsox
Der er muligvis stadig håb for dig, men du skal nok til at skynde dig med at søge professional hjælp. ;)
@Turbo: C/F''er du, hvis villain caller og 7♦ danser ind på turn?
- AB
Svært at svare på, men det er bestemt ikke et kort jeg vil se. Men hvorfor tage worst case scenario?
Derudover tror jeg, at et halvt pot lead på flop vil få mange gode drawinghands til at skubbe når de facer en med halvt buyin, så det er jeg ikke så bekymret for. Ville du ikke skubbe flop med K♦Q♦?
Ok, lad mig spørge på en anden måde.
Du har AA. Potten er 250. Du har 400 bag dig. Floppet er 3-8-9 med et farvetræk. Hvordan vil du nogensinde folde?
Der gælder om at lade villain begå fejlen, og ved at byde 100, får du lige nøjagtig ikke villain til at begå fejl, da du alligevel aldrig slipper din hånd.
- AB
Jeg tænkte på 100 som halv pot, lad mig korrigere det op til 125 og dermed 1:3 potodds offered.
I tilfælde af, at villain har et flushdraw har du ret i, at han får korrekte odds til at kalde inkluderet implied odds.
Det samme med str8 træk, bare 1 mindre out plus at villain er nødt til at overveje, om hero har et flushtræk og counterfeiter.
Men min pointe er, at jeg tror ikke bare, at villain nøjes med at kalde et godt draw, som ellers er den rigtige beslutning. Spillet på de højere levels (600 og op) sku være meget mere aggressive (har jeg hørt, endnu ikke oplevet).
Og har villain et par, får han ikke korrekte pot odds.
Men du svarede heller ikke på mit spørgsmål. Ville du ikke skubbe det flop med K♦Q♦?
Dog kender jeg godt svaret, men skal lige ha min påstand underbygget ;-)
Der er to fejl du kan få villain til at begå her:
(1) få ham til at pushe med en hånd som er under 40% favorit mod dine esser
(2) få ham til at kalde et for stort bet
Jeg følger Asger''s linje og går efter scenarie (2) og better 200-250 på floppet.
Jeg vil umiddelbart tro at det er det mest profitable.
Havde jeg haft 99 og ramt trips kunne jeg godt finde på at gå efter (1), selvom jeg også ofte ville gå efter (2) og håber villain kommer efter mig med et overpar.
Jørn
@Turbo: Jeg skubber kun flushdraws, hvis jeg tror, jeg har noget fold equity. Da FE vs. shorties, der har raiset til 100 preflop normalt er lille, vil jeg som udgangspunkt ikke gøre det.
Men du har da ret i, at et så godt draw som KQd måske bliver skubbet, da jeg håber at kunne tælle nogle overkort med som outs. Det gælder selvf. også J10d osv. Og jo, engang imellem sker det da, at jeg også skubber et baby-flushdraw ;-)
- AB