Tyveri fra Party på 65.000$

#1| 0
www.dagbladet.no/sport/2005/10/05/445491.html

Undrer mig lidt over hvordan at det kan lade sig gøre. Ser ud til at han ikke har beskyttet sig godt nok på nettet. Og jeg forstår altså ikke hvis de ikke kan spores, når der er overførelser mellem personer.

-Og hvorfor har de brugt tid på tours??

Lyder mærkeligt.
07-10-2005 11:05 #2| 0

Der står at dømme udfra mit skolenorsk intet om tours..

det tætteste er
"sa at de spilte som noen tullinger."

, men det er vel bare fordi én har været vidne til chipdump... og der blev spillet dårligt

07-10-2005 11:37 #3| 0

Jeg synes der er en anden problemstilling i dette - nemlig hvor mange penge man har stående på de forskellige sites.

personligt har jeg sjældent mere end 3 K stående på ét site.

Med den eksplosion af poker-sites vi ser pt. må nogle vel før eller siden gå på rø...

Allerbedst sikret som spiller er man på eksemepelvis PokerStars, hvor man har indgået aftale med en bank (mener det er Bank of Scotland). I tilfælde af evt. konkurs er dine penge indivdualiserede til dit navn og har såkaldt separatiststilling i konkursboet - god ordning !!

07-10-2005 12:00 #4| 0

Jeg forstår ikke helt hvad Hotmail har med det her at gøre. Kunne tro at tyven har hacket hans Hotmail-konto, men så vidt jeg ved sender Party da ikke dit Password til dig med mindre du kan svare på et spørgsmål du selv stiller op ved oprettelsen af din konto. Ok, er så ikke sikker på det da jeg ikke selv spiller på Party, men det er da den mest almindelige procedure.

Anyway, jeg arbejder i en IT-afdeling i en større dansk virksomhed, og til trods for at vi i årevis har bedt brugerne om at benytte sikre password ser vi stadig de sædvanlige latterlige passwords som "123456", "adgang", "sesam", "brugernavn02", konens/kærestens/barnets navn etc. En kollega og jeg kørte på et tidspunkt et password-hack program (var dog i NT4 tiden, så noget nemmere da alle Passwords blev lagret i en enkelt fil), og passwords som ovenstående blev altså hacket på mindre en 30 sekunder.

Kommer vist ud på et sidespor her, hvad jeg egentlig bare ville sige er at Datatyveri bliver mere og mere udbredt og da det som pokerspiller betyder at en evt. tyv vil få adgang til en del af vores økonomi er incitimentet for at bruge et ordentligt password altså bare det stærkere. Så for jeres egen skyld fyld lige lidt spcialtegn som _, !, @ etc. samt et par tal ind i jeres password - det at ordet ikke eksisterer i en ordbog gør det meget sværere at hacke.

/moralprædiken

07-10-2005 13:17 #5| 0

@Puma

3k holder jo ikke langt hvis du spiller NL2k fast, eller højere. 5k SnG spillerne bliver f.eks nødt til at have nogle voldsomme beløb stående.

07-10-2005 14:16 #6| 0

@Orca - det kommer vel lidt an på, hvordan du håndterer din bankroll-management.

Min bankroll til poker består dels af indestående på diverse sites samt min bank-konto/kontanter. Jeg har et monster Excel-ark, der forsøger at holde styr på dette.

Jeg er bare mere tryg ved at have pengene i banken end på nettet (lidt a la Kathrine i Matador - haha)

Du skal så selvfølgelig være indstillet på evt. at rykke lidt frem og tilbage med skillingerne

07-10-2005 14:38 #7| 0

@tc555

Du har da fuldstændig ret, i det mindste var du enig i at det "lidt" lignede at de havde spillet tours.

@Emnet

Da jeg nu har præsteret dårlige norsk kundskaber, prøver jeg så på svensk

"Anledningen till det tekniska strulet var värre än vad Mats Rahm hade kunnat föreställa sig. Någon hade hackat sig in på hans mejlkonto och därigenom fått ut lösenordet till hans pokerkonto"

Det ser ud til at han har været en klovn og haft sit password liggende på sit hotmail konto, så be´r man vel også lidt selv om det....

www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,709136,00.html

07-10-2005 14:44 #8| 0

Den danske version:

www.berlingske.dk/poker/artikel:aid=638460/

07-10-2005 15:16 #9| 0

"mejl"

nh!

07-10-2005 15:39 #10| 0

@Puma

Nej, der er simpelthen grænser for hvor lidt man kan have stående. For nu at blive ved det tidligere nævnte eksempel, så spiller man ikke $5k SnG"s med under 10 buyins - som absolut(!) minimum på sin konto. Alt herunder vil betyde alt for meget arbejde med at flytte penge frem og tilbage. Og 10 buyins er 50k+, og det er vel at mærke alt for lidt. Det samme gælder naturligvis til NL på højt niveau.

Man skal bare sørge for at bruge hjernen. Sørg for at have en ren maskine, sørg for guds skyld for ikke at have dine passwords liggende online hos Hotmail, det er sgu da også for dumt.

07-10-2005 16:02 #11| 0

@skinny

Vil det sige at pokersites kender ens password?!

Jeg troede det blev crypteret så ingen kunne "åbne en fil" og se ens password. :/ Naivt af mig....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar